VMware
Har installerat VMware en virituel PC. Tänkte det kunde vara värt å testa i Linux.
Var relativt lätt å få in å configurera.
Fick i gång det efter att jag registrerat det osv.
Testade en install av windows XP.
Fick ställa in X så man kunde köra fullskärm annars laggar det mer i fönster stor skillnad mot fullskärm. Sedan installera speciela drivrutiner men det fixar vmware enkelt med några muskilcik sedan har man bättre grafikstöd å mus å ljud dock fungerar inte ljudkortet i win 98 tror inte 95 heller.
Värkar behövas ME eller nyare. Dock iget 3D stöd å ljudet knastrar i bland en bug som skulle fixas men utöver det fungerar det rent löjligt bra.
Testat dos, windows 98, Windows ME och windows XP allt går. Kan spela DOS spel i fönster annars fick jag fnurig grafik dock inte fixat ljud än men tror det ska gå. Testat lite 2D spel som red alert 2 i XP och age of empires 2 i windows ME. Fungerar jävligt bra så gött kompliemnt till winex3. Jag skule alldrig kuna tänka mig dualboota windows/linux helst inget annat OS heller men deta är perfeckt näst intill. Kan köra MS office XP å rätta på svensak jävligt gött det.
Köra DC++ med villket behövs i bland fungerar iget bra med winex å man kan mycket väll då köra vmware i ett fönster å minnimmera så kan man göra allt annat i linux.
Ska senare se om amn kan köra in solaris 9 för å testa det.
Testat sisoft sandra å min 2400+ benchar som en 2300+ ungifär man tappar lite men inte farligt.
Fungerar helt OK kan köra DC++ och man kan låta vmware dela ut önskade dirs så man kan ansluta som nätverksdisk. Går också änkelt å få nätverket å fugnera.
Man skapar en virituel disk på en viss storlek dynamis eller fast sedan kan man ansluta fler diskar i fall man skulle få slut på plats. Har 10Gb fast utrymemr bör gå snabbare till windows XP skulle mycket väl kuna ansluta mer om det behövs som en enhet till.
Jävla mäcktigt program för å köra flera OS utan dual boot. Helt klart impad ville bara säga det. Virituela PC:n har eget bios. Går å ställa in mägden minne vmware ska ha till olika virituela PC maskiner osv.
Fins det fler här som kör vmware?
Fins till windows med perfeckt för dom som vill testa å måste köra flera OS utan att dualboota.