SweClockers drop!

vilken tillvärkare ska man ha på sitt radeon-kort?

Permalänk
Medlem

vilken tillvärkare ska man ha på sitt radeon-kort?

jag ska köpa en ny dator, men jag är lite tveksam på grafikkortet jag ska ha ett radeon så mkt vet jag. men jag har hört att det kan skilja en del beroende på vilken tillverkare det är på kortet.. någon som har ett förslag på ett bra kort??

Permalänk

En kompis har ett Power Color Radeon 9800 som han är riktigt nöjd med. Dom ligger bra till prismässigt också, såg ett 9800 Pro för 2.100 kr (tror jag det var) på komplett.se

Permalänk
Medlem

Köp det billigaste 9800Pro. Det ända som skiljer på korten är kylningen.

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB 6400C32 | 2080Ti | EKWB loop
Intel Ultra 7 255HX | 64GB 5600C40 | 5070Ti | 3TB SSD

Permalänk
Medlem

det billigaste man kan få tag i, sen köper man en VGA scilencer...

Permalänk
Medlem

okey låter ju bra billigt ee bra för mig men vad är en VGA scilencer?

Permalänk
Medlem

tyst kylare man monterar istället för orginalen.. (fast inte tusan lär garantin gälla sen)...

jag har tänkt å skaffa sån dock
gtek har en billig sån 95 pix.

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HelGo
okey låter ju bra billigt ee bra för mig men vad är en VGA scilencer?

En sådan här:

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilken som är den billigaste?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joofy
Någon som vet vilken som är den billigaste?

http://buggy.no-ip.com/#Grafikkort

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Permalänk

PowerColor på www.komplett.se för 1999:-.

Permalänk
Medlem

Om topicen: Har du fått tillvärk på benet? stavningspolisen är tillbaka ! det heter tillverkare inte tillvärkare.

Permalänk
Medlem

känns ju som man inte orkar bry sig så mkt....

Permalänk
Medlem

www.acp.nu har ett connect 3d för 1995:- inkl frakt billigast.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem

detta då är det bra? jag tänkte att man får ju en sån där kylare till fast frågan är om prestandan på kortet är bra?

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=HTEXRADICEQ9...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HelGo
detta då är det bra? jag tänkte att man får ju en sån där kylare till fast frågan är om prestandan på kortet är bra?

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=HTEXRADICEQ9...

Prestandan är precis lika bra som alla andra 9800pro som sagt så är det bara kylningen som skiljer dom åt, men priset är inte alls värt.

Permalänk
Medlem

Tillverkaren är nog ganska bra ändå!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

men om vi bortser från priset en aning. jag ska nämligen köpa en helt ny dator inte bara grafikkortet och jag vill inte bygga den själv (har ingen ork okunnig ) så det får det företaget jag köper datan hos fixa och då måste jag ju köpa grafikkortet där med, så det jag är ute efter är ett grafikkort som är bra och krånglar sällan. har ni något förslag om en bra sida man kan köpa en dator på kan ni ju gärna dela med er av det också. tack för mig