Ny retail P4 fläns å fläkt för prescott.

Permalänk
Medlem

Ny retail P4 fläns å fläkt för prescott.

Vet ej om den varit uppe innan eller så men är från början av denna månaden.
Dom testar ett provexemplar av intels nya P4 kylare för prescott på overclockers.

http://www.overclockers.com/articles995/

Gillar detta citat bäst.

Citat:

Intel's skunk works has developed an interesting answer to Prescot's heat profile, although users are warned that there is a potential for long-lasting damage to hearing; in fact, Intel plans to include health warnings on the heatsink's packaging to comply with relevant OSHA standards.

Permalänk
Medlem

menar de att den låter så mycket!

fan inte klokt

Visa signatur

Sempron 3100+ GF3ti200 1024MB RAM WinXP
XP1600+ "A7V8X" 512MB ram FX5200(GF5) Debian Testing (Openbox)
Acer XP1800+ (bärbar)Debian Gnome

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dp
menar de att den låter så mycket!

fan inte klokt

jag har en 5800rpm delta hörs i hela huset så jag vill inte ens veta vad en 8500rpm delta kan göra. min ligger på 48.5dB om jag itne mins fel.
Såvit med den på en gång å gör inte om det då jag vaknade illamående med huvidvärk. Körde facktiskt med öronproppar för å inte få ont i huvudet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
jag har en 5800rpm delta hörs i hela huset så jag vill inte ens veta vad en 8500rpm delta kan göra. min ligger på 48.5dB om jag itne mins fel.
Såvit med den på en gång å gör inte om det då jag vaknade illamående med huvidvärk. Körde facktiskt med öronproppar för å inte få ont i huvudet.

Men den artikeln var ju ett första april-skämt hahaha. Hoppas ni inte gick på det.

Permalänk
Medlem

gick på den här tråden

skäms pa1983

Visa signatur

Sempron 3100+ GF3ti200 1024MB RAM WinXP
XP1600+ "A7V8X" 512MB ram FX5200(GF5) Debian Testing (Openbox)
Acer XP1800+ (bärbar)Debian Gnome

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dp
gick på den här tråden

skäms pa1983

artikeln var kul att läsa (och den var ett uppenbart första april-skämt när man läste den dagen den publicerades)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk

hahah 100dBA fläkt, MÅSTE köpa en sån, kan nån ge en länk där man kan köpa en sån? =>
(ska testa, just for kicks)

Visa signatur

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Hedersmedlem

Aprilskämt eller inte så är det inte långt från sanningen.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

103dBA lite väll mycket

Visa signatur

Game: Ryzen 9 9900X, 32Gb DDR5, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 464TiB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 381TiB

Permalänk

Lite väl högt ja, men det spelar ingen stor roll i en serverhall.

Visa signatur

I'm #171

Permalänk
Medlem

eller på en flygplats

inte fan vill ja sitta i en serverhall å övervaka med 1000st 100db fläktar rusande.... i proffsiga servehallar är det nästan inga fläktar i servrana eller hddracken utan det är väldigt stora klimatanlägningar som via golvet pumpar upp kall luft upp i lådorna.

vet detta då jag varit nere under golvet å dragit multimode 24ribbon fiberkabel.

1 såg ut som ett orbo med sladdar
2 när ja öppna golvet så va det som att titta in i en rätt kall kyl med en fläkt plaserad inuti
3 det va trångt å jag fick ha jacka på mig då man fan frös skiten av sig i draget där nere

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk

precus golliwog.. på eriksson ute i kista har de 63kw i en ända hall som bara kylare servrarna genom att blåsa upp kall luft i botten på alla server skåp. sedan så har de givetvis fläkt i nätagg och chassi för att få in kallluften i burkarna och dra igenom luften.. mycket effektivt och relativt tyst.. men 50 serverns o switchar börjar låte rätt mycket i grupp

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/