Permalänk
Medlem

Ser det här bra ut? (Till htpc bygge)

Jag har gjort en liten konfiguration på datorbutiken.com till mitt htpc bygge kolla här på konfigurationen:
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/bygge.JPG

Kan jag få ner priset och är det nåt som är för dåligt (ska spela ps2, gc, och xbox roms när emulatorerna blir bättre för det också).

Kolla på http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/mfc_screen.JP... så får ni se lite hur det ser ut just nu (använder MyHTPC)
Som ni ser så är namnet till min "konsoll" Mediafusion Center (MFC)

Permalänk
Medlem

vill inte verka negativ.. men allt ser bra ut men.. ljudkortet är väll lite onödigt då det är ett inbyggt i mobbot =O

Visa signatur

"I happen to be the man who wrote the code, but Bill made it famous"-David Bradley (Mannen bakom ctrl-alt-delete)

Permalänk

Ta en slöare processor. Onödig värmeutveckling bara.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minus
vill inte verka negativ.. men allt ser bra ut men.. ljudkortet är väll lite onödigt då det är ett inbyggt i mobbot =O

Om jag sklle ha en HTPC så skulle jag göra allt för att slippa det inbyggda.
Jag har en oerhörd förmåga att störa mig på ljudet i som inbyggda ljudkorten. Sen så har jag 2 live! kort som ligger i en skrivbordslåda pga att dom svek mig ljudmässigt.

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk
Medlem

Eftersom det är till en HTPC skulle jag ta ett bättre ljudkort. Bryr du dig inte om hur du låter kan du ju annars köra på moderkortets ljud.

Visa signatur

AMD 64 3200+

Permalänk
Hedersmedlem

Passar bättre i hela datorsystem. "Modifikationer/ Eget bygge" är mer tillför sådana som gör något man inte köper i butik.

*Flyttad*

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem

ta en mobile XP barton istället? dom blir väl inte lika varma som th

Permalänk
Medlem

Bilderna fungerar ej (servern kan inte nås).

Men eftersom det verkar vara en AMD-burk så är nog det Lowe säger väldigt klokt, ta en XP Barton 2400+ som är på 35W så kan du nästan köra passivt, i alla fall med en väldigt tyst fläkt.

Permalänk
Medlem

funkar för mig nu iallafall

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CseeZ
Om jag sklle ha en HTPC så skulle jag göra allt för att slippa det inbyggda.
Jag har en oerhörd förmåga att störa mig på ljudet i som inbyggda ljudkorten. Sen så har jag 2 live! kort som ligger i en skrivbordslåda pga att dom svek mig ljudmässigt.

Sälj mig!

Topic: Ser bra ut. Men byt processor till något slöare.

Permalänk
Medlem

Oj, inbyggt ljudkort, tack för upplysningen, behöver inte suuuperljud.