Permalänk

Ska köpa nytt chassi snart. Hjälp mig

Jag vill ha hjälp vid inköp avv ett nytt chassi.
Helst ska det vara med ett nätagg på minst 300w eller som man köper det till chassit så nämn ett bra.
Chassit ska klara ett micro-atx kort men helst ska det vara midi eller större
Minst 2 st 5.25
Minst 3 st 3.5
helst ska den klara mera.
Jag har funderat på Antec Sonata men jag vill höra vad ni har och säga.
Det ska vara 92mm eller större på fläkt storlek (jag vill ha en ganska tyst dator).
Helst 2 fläktplater (dvs 1 ifram 1 ibak)
Den ska inte vara jätte stor. Och inga oseriösa förslag

Permalänk
Medlem

Följer inte med något nätagg dock men jag vill gärna slå ett slag för ett Antec P160. Köpte ett sånt igår och jag har inte meckat med något smidigare chassi tror jag. Kan lungt säga att man får det man betalar för.

Visa signatur

//Odin

Permalänk
Medlem

Ramzeus

köp mitt tysta och jätte bra chassi

Permalänk
Avstängd

ett chassi är väl tyst? har inte haft nå chassi som gör ljud ifrån sig

Visa signatur

Don Vito for president!

Permalänk

lustigt d3vil.

jag har själv sonata, kan bara säga att jag är supernöjd

plats för 4 diskar i hdd upphägningar som har gummibussningar vilket gör dem tysta.

sedan s är det poalts för 2 120 mm fläktar varav en medföljer och den sitter bak.

ända jag skall klaga på på detta chassi det är det att hålen som är stansade med antec bör teckas igen för att nå bästa resultat utav kylning av burken (har själv gjort det med hjälp utav 1mm plexi/latex som jag hade hemma samt smältlim runt hela plexibiten, då har man fortfarande kvar hålen som lyse lyser igenom om man nu skulle vilja ha / har det.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

denna liten smidig med bra innehåll
inwin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CatscaN^Tim
lustigt d3vil.

jag har själv sonata, kan bara säga att jag är supernöjd

plats för 4 diskar i hdd upphägningar som har gummibussningar vilket gör dem tysta.

sedan s är det poalts för 2 120 mm fläktar varav en medföljer och den sitter bak.

ända jag skall klaga på på detta chassi det är det att hålen som är stansade med antec bör teckas igen för att nå bästa resultat utav kylning av burken (har själv gjort det med hjälp utav 1mm plexi/latex som jag hade hemma samt smältlim runt hela plexibiten, då har man fortfarande kvar hålen som lyse lyser igenom om man nu skulle vilja ha / har det.

vad för nåt? hålen till?

Permalänk
Medlem

Det är typ borrade hål som stavar till Antec på chassits vänstra sida...

Texten mellan sido och toppfläkten...

Tror dock att prestanda försämringen är rätt marginell och om man inte gillar det går det som sagt att lösa, som CatscaN^Tim gjorde....

Verkar ju va ett hyfsat sjysst chassi så jag funderar på det själv...

Permalänk
Medlem

Gillar också mitt sonata tyst o fint om man sätter den medföljande fläkten på fan only kontakten i alla fall. Tänker dock klippa bort det stansade hålnätet som sitter vid utblåset för 120mm fläkten o se om jag får bättre luftgenomströmning.
Gillar särskilt hur man monterar hårddiskarna

Permalänk

xaser säger ja bara

Visa signatur

tycks?