Permalänk
Medlem

Tryck på tangentbord låser datorn

Jag har ett problem som jag frågat runt bland alla mina datanördpolare och jag har även sökt här på forumet, men jag hittar ingen som har haft ett liknande problem.

Jag har en dator som är relativt nyköpt. Det är ett ihopplock från en känd internethandel. Jag hade först problem med moderkortet som vi bytte ut och sedan grafikkortet som nu har bytts ut också.

Problemet:
När jag trycker på en tangent på skrivbordet så låser sig tangentbordsfunktionen och musen men datorn verkar fortsätta tänka.

Felsökning:
Memtest visar över gigabitten, pcmark visar bra värden. Windows i felsökert läge ändrar inget. Provat starta datorn med tangentbord i och tangentbord ur (för att senare stoppa in det), men samma resultat, allt funkar som det ska ända tills jag trycker på en tangent på tangentbordet. Jag har laddat in senaste hyperion (via/amd) och jag har provat två tangentbord som båda funkar på annan dator. tangentborden är ps/2. Allt i datorn är nyköpt förutom diskettstationen (vad nu det skulle ha med saken att göra).

Utrustning:
Moderkort: Asus A7V8X-X
Allt annat testat på annat håll.

Har ni någon som helst aning om vad problemet kan vara så skriv gärna för jag har verkligen provat nästintill allt. Om ni misstänker något så säg!!! Till råga på allt så när jag äntligen fått upp datorn på internet med fast ip och bara mus fick jag sasser... tack! Skriver detta från annan dator.