Permalänk

behöver hjälp med min Intel p4

jag har precis köpt en ny data. när jag startade den configa bios. när jag skulle spara inställningarna så bara stod skylten vill du spara inställningarna o blinka. så jag tryckte på reset. inställningarna sparades. Jag har abit IC7, och det andra problemet är ett varnings medelande som alltid kommer fram när datorn ska boota. det står your cpu is unworkable or it has been changed, press del to enter setup och f1 to continue. trycker jag f1 funkar datan men medelandet är väldigt störigt.

Jag uppskattar all hjälp jag kan få mvh/Carl

Permalänk
Medlem

Då meddelandet kommer upp varje gång verkar det inte som att du sparar dina inställningar ordentligt i BIOS :|. Förstår inte riktigt vad du menar med att en skylt kommer upp och blinkar... Det står inte att du skall trycka typ "J", "Enter" eller så för att avsluta och spara ändringar eller "N", "Esc" och liknande för att gå tillbaka? Liksom, det är ju inte precis sprudlande logik i att du trycker på reset-knappen på datorn när du får upp ett meddelande om att spara inställningar till CMOS :P.

Visa signatur

I cannot find my faith // Any god will do // Nothing said is new // Nothing said is true // Fly away my hope