Permalänk
Medlem

partionera..

Nu ere så att 14.30 när posten öppnar kan jag hämta min nya dator
det är en 120 gigare til den som jag hade tänkt att partionaera 10gb c: och 110gb på d:!
jag orkar inte tanka partion magic för jag har hört att det ska finnas enklare sätt om man vill partionera hårddisken... inne i kontrollpanelsen ngn stanns.. sökte i forumet, men hittade inegn som skrev HUR man partionerade i 'diskhantering' eller vad det hette

tacksam för snabba svar

Visa signatur

/ gurra

Permalänk
Medlem

Partitionmagic andvänds när man partitionera med data på disken vilket inte finns någon anledning i ditt fall.
Högerklicka "på den här datorn" Välj "Manage" och sen "Disk Managment" och gör det därifrån.
Vet inte vad det heter på svenska men testa dig fram.
Eller skriv compmgmt.msc i kör

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;30900...

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Hedersmedlem

Zenil, har du tänkt att installera windows på nya datorn? Om det gäller NT/2000/XP/2003 så är det bara att boota upp från skivan och skapa partitionerna under installationens gång. Inte ett dugg krångligt.
Kolla lite i FAQ:n här med. Har för mig det står lite kort om installera windows.
Att du talar om diskhanteraren blir nog inte riktigt lämpligt här, eftersom jag antar du inte har något windows installerat på nya datorn...

för övrigt ger tjarven rätt väg till diskhanteraren, fast som sagt du måste ha windows installerat först men för att installera något så måste du göra partitionerna före det (så gör det i windows installationen).

btw tjarven, diskmgmt.msc

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG