Permalänk
Medlem

15:e Juli, Telia 8000

Någon som vet när de som har ringt in och beställt Telia 8000 får det inkopplat imorgon? Eller sker det helt random?

Permalänk
Medlem

Beställt idag och de skulle försöka idag men garanterat imorgon. Jag uppgraderade från 2000 till 8000. Löjligt billigt, 300 kr +30 kr/mån.

Update: funkade idag när jag kom från jobbet vid kl 17. Kalas.

Permalänk
Medlem

Då kanske man får det inkopplat idag då
Beställde det förra veckan..

Permalänk
Medlem

skickade precis iväg ett mejl till Telia och kommer antagligen bli inkopplad imorgon.

Dunde
De "släpper" väl inte 8000 förräns imorgon eller?

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

Kan man inte beställa när man har annat adsl?

Har sagt upp mitt adsl (istream) sedan tidigare så det går ut den sista juli. Tänkte att när jag läste att telia skulle erbjude 8 mbit den 15, det var ju bra tajmat. Sökte på telias sida idag och såg att jag nu kunde få telia 8000, men kunde inte trycka på beställa eftersom jag redan hade bredband installerat. Ringde till 90200 och dom kunde inte heller lägga till en beställning eftersom jag redan hade internet installerat, kvittade att jag sa att det var uppsagt t o m den 31 juli. Pratade men en på telia för några veckor sedan för jag skulle kolla om min telestation skulle byggas ut och hon frågade om jag vill lägga till en beställning, men hon som satt där idag vägrade. Sa bara den första det utan att veta eller kan dom göra det men att den andre inte visste hur. Nån som har erfarenhet om detta?

Permalänk
Medlem

Fick det inkopplat idag, mailade o beställde imorse...

Permalänk
Medlem

fick svar på mitt mail och blir inkopplad inom 4 timmar, GJ Felia

Synd att man ska på fest, men hellre fest än dator

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Jag beställde mitt för 1.5 vecka sen.
Är ju rätt många som ska bli inkopplade, så kan ju ta tid.
Men förstår inte att folk som blivit inkopplade nu när bredbandet släpps imorgon.
Positiva är ju att jag behåller min bindningstid så jag kan säga upp det när jag vill. Ifall något bättre kommer förbi.

Permalänk
Medlem

Jag ringde för 20 minuter sedan, har det nu

Visa signatur

27" 3,06 c2d imac

Permalänk
Avstängd

har mitt nu med

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiD
Jag ringde för 20 minuter sedan, har det nu

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korvskall
har mitt nu med

Lyckostar!

ja ringde och hon sa "som det ser ut nu så går det inte, men ring tillbaka imorgon och kolla"

Visa signatur

[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]

Permalänk
Medlem

Blev uppgraderad för någon timme sedan. De sa att de inte skulle uppgradera förens i morron, men jag klagar inte ;).

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fåglarna flyger i gryningen!

Permalänk
Medlem

Vilka har tillgång till att uppgradera till 8000?
Ingår man i ett längre avtal om man uppgraderar?

Permalänk
Medlem

samma avtal....

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk

Jag fick mitt idag ändå, så jag är hyfsat glad nu

Transferred: filnamn.filändelse 47,68 MB in 1 minutes 0 seconds (806,2 KB/s)

Visa signatur

Permalänk

Svaret jag fick från Telia angående varför vissa har fått det redan nu är att dom kunde ha fått det tidigare också.
Alltså har deras stationer varit utbyggda ett tag (EU-pengarna..)

Beställde också 8Mbit, får det imorn lovade tjejen..

Edit: Kolla detta.. http://kundinfo.telia.net
Kolla på "Planerade ärenden".. rätt många backbones som uppgraderas nu för att klara alla med 8Mbit..

Edit2: Kanske var gammalt det ovan..

Permalänk
Medlem

Sas det någonting om att det ska kosta 300kr att uppgradera? ( Står det på sidan. )
Va ju ingen sådan kostnad från 500 till 2000.

Visa signatur

|XP1700+@177x9,5 AGKGA Y|Vcore 2.1v|ALPHA 8045|Epox 8K3A|768 Apache 2700|Geforce3 Ti 200@ Cpu 251 Minne 551|Samsung SyncMaster 957p|Chieftec Dragon FullTower Black 340W|Live Player 5.1|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TmBerg
Sas det någonting om att det ska kosta 300kr att uppgradera? ( Står det på sidan. )
Va ju ingen sådan kostnad från 500 till 2000.

Det kostar 300:- ja.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {76th}Johan
Det kostar 300:- ja.

jaså när jag ringde och uppgraderade för några timmar sen bjöd dom på min uppgraderingsavgift

Permalänk
Medlem

kostar bara 300kr för anslutning för dom.. inte nått annat

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

nu vill jag ha mitt 8Mbit... men kommer väl nån gång inatt

Permalänk
Avstängd

Jag fick min anslutning gratis

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

Vill f**n inte betala 300bagis!!

Visa signatur

|XP1700+@177x9,5 AGKGA Y|Vcore 2.1v|ALPHA 8045|Epox 8K3A|768 Apache 2700|Geforce3 Ti 200@ Cpu 251 Minne 551|Samsung SyncMaster 957p|Chieftec Dragon FullTower Black 340W|Live Player 5.1|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TmBerg
Vill f**n inte betala 300bagis!!

300:- är ju en skitsumma..

Permalänk
Medlem

Skit samma.... blir fan sne .. vaddå visa blir bjudna på "uppkopplingsavgiften" andra inte.

Ska fan ringa .... dom ska dra av min avgift ögonaböj.. lika för alla.

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk

Första jag gjorde när jag steg upp (kl 8 på lov utan väckarklocka :D:D) var att beställa telia 8000, och nu ska man plötsligt vänta tills den obestämda tiden "nån gån under dagen"...

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk
Medlem

WeeeIIIII

Ringde precis innan 8.. Och slapp stå i kö o sån skit.. 10 min senare hade hon kopplat in det
Hon berätta även att 1 minut över 8 så hade dem över 70st i kö :P. Så hade lite tur där tror jag
Och de sa att de skippade anslutningsavgiften på 300:- också

Permalänk
Medlem

Jag rignde typ för en 10min sen o de va ingen kö till dom.
Men han sa att de skulle ske under dagen eller senast imorgon bitti.
Så de e bara att vänta o se va som sker.
Verkar som om de tar olika för olika personer vart i landet man bor

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Hedersmedlem

Beställde igår och blev lovad uppgradering under natten. Nu på morgonen hade fortfarande inget hänt. Lätt irriterad ringer jag till kundtjänst. Blev då lovad inom 4 tim. Kan dessutom meddela alla undrande på forumet att uppgraderingsavgiften är f.n. 0.00 kr fram till någon gång i augusti. Så om någon skulle få en avgift på nästa räkning är det bara att ringa och klaga så tar de bort den, sa hon jag pratade med iaf.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.