Permalänk

Känns som dom kommer glömma mig :/

Visa signatur

Lingonmannen

Permalänk
Medlem

sura med adsl är att egna downloaden sjunker som fan om nogon börjar tanka från en själv men det får man väll leva med antar jag

Visa signatur

Psn nick daswede

Permalänk
Medlem

Ringde precis Telia och frågade varför det dröjer, trots att jag anmälde uppgraderingen för 4-5 dagar sedan. Överbelastning blev svaret och de arbetar för fullt med att få in alla i systemet. Det görs körningar var natt som lägger in de som skall uppgraderas. I värsta/längsta fall kan det dröja tills nästa vecka innan allt var klart. Man får i vart fall räkna med ett par dagars väntetid enligt supporten. Riktigt trist när man var ute i god tid - och andra som bara ringt idag redan sitter med 8000. Orättvist? Ja, minst sagt...

Permalänk
Medlem

6.95mbit download enligt tp test.
Då står det mottagning 100%

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WayFar
Ringde precis Telia och frågade varför det dröjer, trots att jag anmälde uppgraderingen för 4-5 dagar sedan. Överbelastning blev svaret och de arbetar för fullt med att få in alla i systemet. Det görs körningar var natt som lägger in de som skall uppgraderas. I värsta/längsta fall kan det dröja tills nästa vecka innan allt var klart. Man får i vart fall räkna med ett par dagars väntetid enligt supporten. Riktigt trist när man var ute i god tid - och andra som bara ringt idag redan sitter med 8000. Orättvist? Ja, minst sagt...

Livet är orättvist.

Jag ringde samma dag som nyheten kom ut tror jag det var. Mitt har inte heller blivit inkopplat än.

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Lajser, blev du urloggad först eller?

japp hela nätet dissade

Permalänk
Medlem

Är i samma läge som du crayfish. Beställde när de kom ut med nyheten att man skulle kunna få 8 överallt. Känns lite trist när folk som ringt idag hade 8mbit 5 minuter senare.

Permalänk
Medlem

Hur kan dom då fixa mitt på 15 minuter? bor ni på landet eller ?

Visa signatur

Psn nick daswede

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sixpack
sura med adsl är att egna downloaden sjunker som fan om nogon börjar tanka från en själv men det får man väll leva med antar jag

går att lösa:

http://www.m0n0.ch/wall/docbook/faq-ackprio.html
http://www.m0n0.ch/wall/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sixpack
Hur kan dom då fixa mitt på 15 minuter? bor ni på landet eller ?

Nej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crayfish
15 maj beställde jag, har fortfarande inget

Jag beställde ADSL för första gången i september 2000.
Fortfarande ingen lina..

Så livet är rättvist. (vem har sagt något annat?)

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem

ringde i dag när jag fick höra att dom släppt 8 mbit där jag bor killen sa att han kunde inte lova att dom skulle koppla på mig i kväll men under helgen trode han att dom skulle fixa det men tog som sakt 15 min.Måste ju vara nogra tekniska bekymmer för er som får vänta så annars borde dom väll gå i nogon kö ordning

Visa signatur

Psn nick daswede

Permalänk
Medlem

Kommer man bara till rätt person är det på direkten att man får det. När jag uppgraderade till Telia 2000 förut så kom jag till nån kille först, han sa att det skulle kopplas in under kvällen. Väntade, inget hände. Ringde igen, kom till en brud, hon kopplade in det på 5 min. Tjata lite å säg att det ska gå på direkten så får man det då.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Ni som blivit inkopplade, vart bor ni? Jag tror dom kör städer/riktnummer i ordning.

Edit: Fick plats 89 i kön till telias support

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Blekinge/Karlskrona

Permalänk
Medlem

Pratade precis med Telia och de hävdar att alla som beställ tidigare skulle få ikväll någon gång. men som vanligt sa de att om nu man inte får så kommer det i morgon.

Permalänk
Medlem

Så nu fick jag mitt inkopplat ringde telia igen och klagade lite Så han fixade det på 10 min.

Fick även höra att det lönar sig ICKE att beställt i förväg. Man hamnar då på bokningslistan och den tas i tur och ordning. Dom som ringde idag fick det inkopplat direkt oftast.

Logiskt, INTE det minsta.

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem

Bor i örebro gick lika snappt att uppgradera från 0.5 till 2 mbit okså gjorde det för nogon månad sen innan jag kunde ha 8 mbit

Visa signatur

Psn nick daswede

Permalänk

Hehe, jag har haft 8000 ett par månader, och har idag avbeställt det. Teliadamen lät förvånad, för dom hade fullt upp med kunder som ville beställa det..

Fått bredband i huset

Permalänk

Förbokade samma dag då det tillkännagavs att dom skulle börja med 8000 i hela Sverige.

Fick mitt inkopplat för ca en timme sedan. Snabbt. Nja.

Enligt TPtest så ligger jag på 4.90Mbit. Liten bit kvar till 8Mbit då.
Tankar i 600Kb/sek.

Jaja, får hoppas att det släpper snart, efter att den stora hysterin lagts sig.

Visa signatur

Gigabyte K8VT800 Pro | Athlon64 3200+ | Nvidia 7800GS| 2048 DDR-400 | 2 x 200Gb barracuda S-ATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Interceptor
Hehe, jag har haft 8000 ett par månader, och har idag avbeställt det. Teliadamen lät förvånad, för dom hade fullt upp med kunder som ville beställa det..

Fått bredband i huset

Har även bbb 10mbit fiber men tyvärr inte i min villa så förstår vad du menar.Dels suger telia eller all adsl att downloaden tar så mycket skada av om nogon tankar från dig sen vill man ju in på bbb hubbarna dom rockar men kör nu remotprg från bbblinan så man slipper åka 3 mil fär att hämta hd.Det är nästan värt 449kr mån ock med tanke på att 2 mbit kostade 419kr så var det inte så mycket att bråka om;)

Visa signatur

Psn nick daswede

Permalänk
Medlem

Jag testade just mitt telia 8Mbits i tptest och det visar sig at tjag inte kan ta emot i mer än 6,41mbits, vad kan det bero på? Är det avständet till tele stationen som har med det att göra?

EDIT: Nån som vet varför?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

orättvist att polare till mig fått det, när jag bokade först av mina polare =P
Kan nån svara på frågan, varför tar det sån satans tid?

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk
Medlem

vad är nummret till telia hittar ju inte de :/

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk

90200

Visa signatur

Gigabyte K8VT800 Pro | Athlon64 3200+ | Nvidia 7800GS| 2048 DDR-400 | 2 x 200Gb barracuda S-ATA

Permalänk
Medlem

kan man se nogon stans hur långt man har till sin station laddade stabila 900 från sweclockers filakiv så jag är nöjd men vore kul att veta?

Visa signatur

Psn nick daswede

Permalänk
Medlem

jag vill också veta hur långt det är till stationen...Jag har inte hela 8Mbits bara 6,41

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Ringde till Telia idag och jag kunde givetvis inte få 8 mbit. Däremot kunde jag få 2 mbit, men eftersom abonnemanget står i min fars namn måste han tydligen ringa. De tog således inte emot beställningen från mig.

Visa signatur

[i]AMD Athlon64 3400+[/i]

Permalänk

FireRaiser: Ring igen, så funkar det ska du se

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk
Medlem

säg att du är din far så funkar de.