Permalänk
Medlem

Prata med mörk röst:)

Permalänk
Medlem

beställde för 25min sedan fick de typ 10min senare.

verkar dock gå bajsdåligt fick 3mbit på tp test men kanske måste starta om datorn och få ny ip adress och sånt där ?

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Varför vill telia jävlas med just mig, alla som ringde i sista minuten (idag) får det på 10 min men jag som förbeställt det får höra att det är väldigt många som vill ha det och att det kan ta några dagar för dem att koppla in det

kommer fortfarande ihåg när jag beställde ADSL första gången det tog dem 2 månader extra att få igång det pga. "ett fel i stationen" men alla andra som bor på nästan samma gata fick det minsan dirket...

give me 8 mbit!

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

ring in o klaga säj att halva sverige gått om er i kön^^

Visa signatur

Psn nick daswede

Permalänk
Medlem

Då sket det sig idag då. Vad kul att man var så snabb att beställa för en månad sen. Det lönade sig:) "Telia works in mysterious ways."

Permalänk

Jag ringde och beställde igår. Ringde ikväll och undrade varför jag inte fått skiten då jag blivit lovad idag (torsdag). Hon ursäktade sig och "uppgraderade" direkt. Tankar 850kB/s stabilt.. får väl vara nöjd antar jag..

Permalänk
Medlem

Hehe, orkar inte läsa allt så jag vet inte om någon redan har frågot... Men jag undrar om det finns ett begränsat antal platser för felia 8000.

När jag ändå är igång... Är felia 8000 bättre än bbb 10/1?

Permalänk
Medlem

Men varför får man inte exakt 8Mbits? Jag ligger fortafrande på 6mbits, lite små besviken...

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Som telia säjer upp till 8mbit^^.Så kan ju vara 6 mbit okså beroende på var du bor

Visa signatur

Psn nick daswede

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fronda
Men varför får man inte exakt 8Mbits? Jag ligger fortafrande på 6mbits, lite små besviken...

Avstånd till telestation, kvaliteten på telefonledningen och modem och utrustning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
säg att du är din far så funkar de.

Tror du? Vågar man testa?

Fast å andra sidan, vad kan hända? Det värsta de kan fråga är väl efter personnumret eller dylikt.

Visa signatur

[i]AMD Athlon64 3400+[/i]

Permalänk
Medlem

Imorrn är det klago dags, det är förjävligt att man ska behöva ringa och klaga för att få det inkopplat i tid!

jag vill kunna ladda ner min p0rn snabbare

är det nån som vet om/var man kan kolla hur långt det är till tele stationen? jag skulle väldigtgjärna vilja veta.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag vågar beställa nytt modem, inte säkert jag får bättre dl.

Permalänk
Medlem

Det är principen som stör mig mest. Att man beställt aslångt i förväg men ändå har man inte det vid utlovad tid. Sen finns det snubbar som ringt idag och fått 5 minuter senare. Det är ju jättebra för dem och absolut inte deras fel men det är lite märkligt. Telia slutar aldrig att förvåna mig men tyvärr så har det aldrig varit någon i närheten av mig som har kunnat erbjuda bättre internet.

Permalänk
Medlem

Kom upp i 765kb/sek från fragzone.se. Sunet verkade inte snabbare för mig iaf.
Uploaden ligger stadigt i ca 80-85kb/sek max. Antar att jag är rätt nöjd, skulle tro att mina ledningar är lite föråldrade, har ca 1000m till stationen så avståndet ska inte vara några problem.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kniv-mannen
Kom upp i 765kb/sek från fragzone.se. Sunet verkade inte snabbare för mig iaf.
Uploaden ligger stadigt i ca 80-85kb/sek max. Antar att jag är rätt nöjd, skulle tro att mina ledningar är lite föråldrade, har ca 1000m till stationen så avståndet ska inte vara några problem.

Exakt likdana värden som jag har!

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {76th}Johan
Jag ringde och beställde igår. Ringde ikväll och undrade varför jag inte fått skiten då jag blivit lovad idag (torsdag). Hon ursäktade sig och "uppgraderade" direkt. Tankar 850kB/s stabilt.. får väl vara nöjd antar jag..

det lönar sig att klaga tankar 885-900kb/sek nu stabilt.. bättre än så blir det nog inte då 8mbits är max uträknat på 970kb.

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

vafan, jag har väntat 24 timmar nu fortfarande inget och jag blev lovad att jag skulle få det igår, förbannat dåligt av telia att dom inte kan hålla sitt löfte

Permalänk
Medlem

Jag har inte heller fått mitt än

Permalänk
Medlem

Fortfarande inget hos mig heller.

Permalänk
Medlem

jag ringde till telia idag och frågade varför jag har fått väntat i 24timmar på mitt medans min poalre fick det efter 30 minuter igår när han ringde och beställde då bara slängde han på.

Permalänk
Medlem

Inte fått mitt heller.

Visa signatur

[ Nocz = Negative, Overflow, Carry, Zero ]

Permalänk
Medlem

Igår sa det att jag var på tur och det skulle fixas under natten. 9:54 bör vara morgon men ännu inget.
2mbit funkar bra än så länge bara avvakta sen får man ringa igen med 80 pers i kööön ifall inget händer.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

dom sa till mig att jag SKULLE vara inkopplad inan morgondagen, och vad jag vet så har det blivit ny dagd och inget 8mbit ännu. Säger det än en gång jävlig dålig still telia, om dom inte är säkra på att man får det innan en viss tid så ska dom inte säga nått heller

Permalänk
Medlem

Någon som har pratat med Telia idag? Är inte sugen på 80man kö igen. Igår satt jag dessutom 2 ggr eftersom de tyckte det var kul att koppla bort mig när jag kommit fram första gången:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
:8mbits är max uträknat på 970kb.

Enkel matematik (8Mbit=1Mb) ger max 1024kb/s

Permalänk
Medlem

Beställde idag. 5 minuters telefonkö, 20 sekunder för att beställa, 3 minuter för inkoppling.
Har toppnoterat 780 kb/s från en polare på BBB.

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Avstängd

Stackare :(, min granne ringde in igår och dem sa att det skulle ta 15 min sedan skulle han vara inkopplad. Efter 3 timmar ringde dem in och då sa Kundtjänsten att dem inte ens fanns med i listan. Dem har heller inte fått sitt, satan vilken tur jag måste ha haft :D! Inne på 3:je dagen nu

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamers
Enkel matematik (8Mbit=1Mb) ger max 1024kb/s

8 Mbit/s = 8 000 000 bit/s = 1 000 000 byte/s = 1000 KB/s. Överföringshastigheter anges oftast med basen 10.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akke
8 Mbit/s = 8 000 000 bit/s = 1 000 000 byte/s = 1000 KB/s. Överföringshastigheter anges oftast med basen 10.

Du har inte exakt 8 Mbit utan 8,192 Mbit (2^13), dvs 8192 kbit/s / 8 = 1024 kB/s.

Edit: såg inte det sista du skrev, fel av mig då.

Visa signatur

[ Nocz = Negative, Overflow, Carry, Zero ]