SweClockers drop!

Hur läser man Compact Flash kort?

Permalänk
Medlem

Hur läser man Compact Flash kort?

Hoppas jag stoppar frågan rätt...

Lite dum kanske..
Men iallafall det följde en läsare för olika typer av minneskort (sitter under diskett enheten) och jag köpte en iPAQ och fick då med ett Compact Flash kort på köpet, och nu vill jag kunna läsa kortet i datorn...

Så frågan lyder hur går jag tillväga?

Har sökt på olika saker utan resultat.. Vet inte riktigt vad jag ska söka på..

Permalänk
Medlem

det borde inta vara något som helst skilnad på tillverkarna... ett compact flash är just compact flash ... den ska gå läsa på olika läsare....

Visa signatur

I se the light in the end, but everytime I take a step it's get dim...

Permalänk
Medlem

köp en kortläsare, bla på onoff : Lexar 299kr usb2.0

Permalänk
Medlem

men de sitter ju en kortläsare i datorn... men de händer ingenting när jag pluttar i kortet i den..

Permalänk
Medlem

Hittar du inga enheter i utforskaren då? inget att dubbelklicka på?
Du kommer ju åt innehållet på den precis som på en HD/Floppy eller USB-minne

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

nepp ingenting kommer fram... hmm får väl ta å leta igen om de kom någon skiva med datorn...

Permalänk
Medlem

för winXP behöv det inget drivrutin för flash.. men för sådona iPaqade datore vet man alldrig

Visa signatur

I se the light in the end, but everytime I take a step it's get dim...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carramba
för winXP behöv det inget drivrutin för flash.. men för sådona iPaqade datore vet man alldrig

Det är inte handdatorn den inte hittar utan kortläsaren som sitter idatorn...

vet inte varför den ska hålla på å pråka så där..

Permalänk
Medlem

Kolla så sladdarna sitter inkopplade och om du fick med kortläsaren till moderkortet kanske det står i handboken om du skall aktivera de inbyggda usbplatserna eller nått i bios.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem

Jag drog ur kontakten och satte i den igen på moderkortet.. och sedan när jag startat om datorn så funkade den... Ville bara säga de..

Men tack för alla tips.