har nån samma problem med vissa nvidia drivisar

Permalänk
Medlem

har nån samma problem med vissa nvidia drivisar

när man ska kolla film på tv så syns alla ikoner å det på tv men inte själva filmen i windows media player tex?

då måste man byta så man inte har dualmode till single. tjorvigt.

eller så måste man clona och göra tv till primär skärm å analoga till sekundär. då syns det på tv:n men inte på analoga..

nån som vet nått om det?

Visa signatur

<~Mazz~>

Permalänk
Medlem

Nja inte precis det där problemet men varje gång jag hade tittat på nått i mediaplayer längre än tre min så var jag tvungen att stänga av den genom aktivitetshanteraren för att sedan titta på nått nytt...jälkijt irreterande när man ska kolla på anime.... fast det var med 56.72 drivrutinerna....hmm vänta... det kan också va att du inte satt på att det skall vara helskärmsvideo på tv:en för det måste du göra för att få nån bild där när du ska se film...

Visa signatur

Core I5 2500K@ 5000MHz 1,455//Corsair 8GB Vengeance //Asus MAXIMUS IV EXTREME REV B3/Asus GTX 580 DIRECTCUII//Sandisk Extreme SSD 120GB//Intel X25-M G2 80GB /WD Black Edition 750GB/Samsung Spinpoint F3 1TBJ/WD Green Edition 1TBx2//Obsidian 800D//Corsair AX 850W 80+ GOLD

Permalänk

Finns inte överlagring som på ATI kort? Så den visar filmen på helskärm på TV:n?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

just det så hette det

Visa signatur

Core I5 2500K@ 5000MHz 1,455//Corsair 8GB Vengeance //Asus MAXIMUS IV EXTREME REV B3/Asus GTX 580 DIRECTCUII//Sandisk Extreme SSD 120GB//Intel X25-M G2 80GB /WD Black Edition 750GB/Samsung Spinpoint F3 1TBJ/WD Green Edition 1TBx2//Obsidian 800D//Corsair AX 850W 80+ GOLD

Permalänk
Medlem

Dessutom är det ett fult fenomen när man kör dual istället för klon, att DIVX kodade filmer liksom rycker fram (som dåliga Malta-VHS ungefär) på DvD däremot funkar båda lika bra.

men ja gillar mitt kort ändå...

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
Dessutom är det ett fult fenomen när man kör dual istället för klon, att DIVX kodade filmer liksom rycker fram (som dåliga Malta-VHS ungefär) på DvD däremot funkar båda lika bra.

men ja gillar mitt kort ändå...

DivX funkar fint här i twinview, dock så brukar de bugga om man byter nview inställningar under uppspelning.

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 7900XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem

Hampstern: nope, hjälper inte att starta om heller.. men iaf, du kanske har bättre drivs eller nått, annars är det svårt att se om bilden inte panorerar eller en bil kör över skärmen tex. sen hjälper det inte aggresionerna att se en spya till film heller som jag gjorde för att testa mitt fina kort.. "The ring" US versionen, hoppa den.

btw, en bifråga till ATI-nissarna här: Farsan har en bärbar dator med video ut, där funkar de inte hur man än gör. blir bara video på skärmen ändå. (edit) frågan är givetvis hur fanken ja får bild? btw

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint