Permalänk
Medlem

AMD64 ClawHammer eller NewCastle ?

Hej jag ska köpa en amd64 jag undrar vilken man ska ha ClawHammer eller en NewCastle? jag har hört att NewCastle ska vara mer clock vänliga, är de här en newcastle som är clock vänlig:

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ATH64-3200AX...

Är tacksam för svar

Visa signatur

CPU:Ryzen 7 7800X3D | Moderkort:ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | Ram:Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance | GPU:XFX Radeon RX 6950 XT| Chassi:Lian Li PC-O11 Air Mini | PSU:Corsair RM850 V2 850W | CPU kylning:Phantom spirit 120 EVO

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag köpte denna och fick Hammer
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=300493&view=detailed
Så alla med Cacheminne L2 512 KB e inte newcasle.. Eller

Undrar om jag har blivit lurad... för jag kan inte få fram något vettigt i CPU-z , Snadra etc om CPun.... kan det vara så ?

Permalänk
Medlem

Är du säker på att det var just den du beställde?
Clawhammer 3200+ är på 2.0GHz
Newcastle 3200+ är på 2.2GHz
dvs att den du länka till är en newcastle

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Medlem

Är exakt den jag beställde.. Sitter här med fakturan och kollade upp den länken med artikelnummret.. den är på 2.2GHz och Cachminne på 512Kb
Och står ClawHammer vid uppstart tror jag jag såg det där..
Kan det varit så att jag har fått fel ??

Permalänk
Medlem

jag vill ha en newcasle och ingen clawhammer vill clocka om någon vet var man kan få tag på en newcasle som inte lurar en så skriv var man kan få tag på den då

Visa signatur

CPU:Ryzen 7 7800X3D | Moderkort:ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | Ram:Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance | GPU:XFX Radeon RX 6950 XT| Chassi:Lian Li PC-O11 Air Mini | PSU:Corsair RM850 V2 850W | CPU kylning:Phantom spirit 120 EVO

Permalänk
Avstängd

db... fast det är en beställningsvara...

Visa signatur

AMD 64 3400+ @ 2500 MHZ, Sapphire X800PRO @ X800XT, ASUS K8N-E deluxe NFORCE3 250 GB, 1 GB DDR corsair XMS PRO leds

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yrvaken
Är exakt den jag beställde.. Sitter här med fakturan och kollade upp den länken med artikelnummret.. den är på 2.2GHz och Cachminne på 512Kb
Och står ClawHammer vid uppstart tror jag jag såg det där..
Kan det varit så att jag har fått fel ??

Ja verkar som om du fått en clawhammer istället för en newcastle som du beställde.
skriv ett mail och begär rätt processor

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Medlem

OK har mailat dem nu väntar på svar..

Permalänk

Har du testat om den klockar bra? För om den gör typ 2400-2500Mhz på luft så har du en snabb preolle eftersom du har 1mb cache

Permalänk
Medlem

Jag har fått klart för mig att en Newcastle är att föredra men jag förstår fortfarande inte hur man ser skillnaden på en 3200+ 512kb newcastle och en 3200+ 512kb defekt Clawhammer

Visa signatur

:D:D:D

Permalänk
Medlem

Yrvaken, du har fått fel cpu, CH har inte 512 cache och är inte klockad till 2,2GHz.