Permalänk
Medlem

Bottar inte upp.

Problem nu....

Inte jag visserligen men min polare har. Hans dator startar och den börjar scanna av kontroller korten osv men sen när windows loggan skall komma upp så blir det bara svart.

Jag sa tuill han att testa felsäkert läge men då kommer det upp nån ruta om att tricka F8 om han vill fortsätta, sen så kan man inte göra något. Det verkar som att den hänger sig där.

Någon som har en aning?

Det har åskat här nu men han drog sladdarna innan trodde han iallafall.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Kor in windows skivan och prova att reparera den existerande windows installationen.

Forresten for att komma in i felsakert lage sa ska man trycka pa F8 och sedan dar valja felsakert lage. Ni har gjort detta men burken bootar anda inte in i windows?

Visa signatur

Strategery!

Permalänk
Medlem

Jupp precis. Händer ingenting när man väljer felsäkert läge.

Lite stavfel jag lyckades få in i mitt första inlägg...

*Edit* han testade att reparera med men den hänger sig bara när den kollar datorns konfiguration innan cdn startar helt alltså.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Ok, hmm.. verkar vara ett knivigare problem an att hans installation pajat. Vad ar det for dator han kor? Moderkort, CPu, etc. Byggt den sjalv eller? Men det verkar som ni far kora uteslutningsmetoden. Ryck allt utom det nodvandiga for att kora datorn. CD, CPU, minne och graffekort. etc.

Verkar dock som askan har ett finger med i spelet.

Visa signatur

Strategery!

Permalänk
Medlem

Testade hans system disk på min dator nu. Den visade 32Gb utav 80 så den var halvt kraschad... Hoppas att det bara var den som gått bara.

testade Getdataback med men ca en .mp3 fil var det enda som var "helt" resten fattades det delar utav.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk

ql att nån har samma problem som jag med min Fujutsu Siemens

blir nog att lämna in på service..........

Visa signatur

Intel Pentium4 3.0 ghz |1024 RAM | Ati Radeon 9800XT | 21" LCD Skärm | 250 GB Hårdisc | Creative Sound blaster audigy 2 | 3dmark03:6500 p

Permalänk
Medlem

Min polare beställde en ny sata 10000rpm are så fort han såg att det var fel på den disken.

Han har väl en 12-13st i burken nu så han hoppas ju bara att inga andra har gått.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower