Permalänk
Medlem

Och laser är ju inte optik...

Suck...

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Den var läcker som jag vet inte vad Ge mig en med sladd nu så köper jag direkt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blahhzt
Blåtands mössen är inte lika bra, mx900 är t.ex. inte lika följsam som mx700.
Vet en som mailade och frågade logitech varför.
Logitech svarade med att blåtand inte var tillräckligt snabbt helt enkelt.

Precis, det står dessutom lite fel i nyheten.

"Logitech lanserade idag MX1000 vilket troligen ersätter de äldre MX700 och MX900 med blåtandsteknik"

MX 700 kör på radiovågor, MX900 bluetooth.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Undrar vad som händer så fort folk börjar få synskador pga att dom kört skiten i ögat xD

Permalänk
Medlem

Ska fanimej köpa en sådan. Någon som vet var den finns att inhandla?

Permalänk
Medlem

Den här verkar ju trevlig, men det verkar ju som om den inte är formad för varken högerhand eller vänsterhand?
Är den formad för högerhanden borde den ju vara lite böjd tycker jag. Hatar möss som går att använda med både vänsterhand och högerhand - alla jag har provat hittils har i alla fall inte varigt någon hit.

Sen, självklart ska det vara sladd på den...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
Vill ha en mus med force-feedback...

Det finns, såg nån mus på onoff eller vad det var som hade force feedback. Force feedbacken ska tydligen vara sämst och den 'sitter' verkligen inte bra i handen. Ser ut som de första MS mössen med scroll eller nåt liknande. Tror faktiskt att det var logitech som gjorde den.
Men den är inget du vill ha iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Ska fanimej köpa en sådan. Någon som vet var den finns att inhandla?

Dustin har den på lager

Permalänk

VARFÖR TOG DOM BORT MX300???
Den är ju lätt den bästa mus det gjort!

Visa signatur

Shiggity Shiggity Shwa!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arch
Undrar vad som händer så fort folk börjar få synskador pga att dom kört skiten i ögat xD

Det är ju tydligen helt ok att sälja laserpekpinnar och dylika "leksaker", och det är nog betydligt kraftigare lasrar i dem... Feta varningstexter överallt brukar det dock vara - det är det ju t o m på CD-läsare, laserskrivare och andra apparater som man måste plocka isär för att riskera att bli exponerad.

Visa signatur

Tetradeca: i9-7940X @ 4 GHz H₂O | ASUS Rampage VI Extreme | 128 GB DDR4-3600 MHz | RTX 3070 Ti | GTX 1070 | LG OLED55CX | LG OLED48C1 | 2 x Acer XB271HU
Hex (server): i7-4930K @ 3.4 GHz H₂O | ASUS P9X79 | 64 GB DDR3 1866 MHz

Permalänk
Medlem

Ofta man köper en sån där dyrgrip när det inte ens ingår livlina.

Permalänk
Medlem

Slog till och köpte en hos Mycom. Stod att de hade den i lager men det kan man väl aldrig ge sig fan på:) Man lever på hoppet.

Permalänk

Använder ni Logitechs egna drivrutiner? Jag har lekt runt med regedit så nu vägrar Logitechs program att starta, däremot är sensitivyn perfekt... Så varje gång jag installerar windows blir det att importera den biten av registret... Mysigt. Eller så kunde de helt enkelt fixa bra drivrutiner för de bästa mössen på marknaden.

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk

Verkar ju hel-nice, min Explorer 3.0 börjar bli rätt sliten efter nästan 3 år.

Visa signatur

Kör: Mitsubishi Lancer Evolution II GSR. Åker: Salomon Shade 155cm.
Spelar: ASUS A8V-MX, Athlon64 +3200, 1024MB, GeForce 6800 GT, Aspire X-Qpack Black/Silver 420W.
Lyssnar: iRiver S10.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arthur Bongo
Använder ni Logitechs egna drivrutiner? Jag har lekt runt med regedit så nu vägrar Logitechs program att starta, däremot är sensitivyn perfekt... Så varje gång jag installerar windows blir det att importera den biten av registret... Mysigt. Eller så kunde de helt enkelt fixa bra drivrutiner för de bästa mössen på marknaden.

Ska tydligen funka att använda MS' drivers till Explorer. (Vi snackar HID-mouse, så det gäller egentligen bara att drivern förutsätter rätt antal knappar.) Främsta anledningen till att man gör det är nog dock att Logitechs drivers inte funkar nåt vidare med spel. Man kan ju inte programmera alla knapparna, eftersom drivern fångar dem och gör skit av dem innan de kommer fram eller nåt...

Har inte grävt nåt mer i det dock, eftersom jag kör XFree86/Linux för det mesta, och där funkar det som det ska.

Visa signatur

Tetradeca: i9-7940X @ 4 GHz H₂O | ASUS Rampage VI Extreme | 128 GB DDR4-3600 MHz | RTX 3070 Ti | GTX 1070 | LG OLED55CX | LG OLED48C1 | 2 x Acer XB271HU
Hex (server): i7-4930K @ 3.4 GHz H₂O | ASUS P9X79 | 64 GB DDR3 1866 MHz

Permalänk
Medlem

Kör fortfarande min gamla dual optical, hatar att byta mus, och har aldrig testat någon skönare. Så jag byter nog inte förrän denna pajar totalt.

Permalänk
Medlem

Jag har en mx1000.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk

Jag kanske borde byta ut min Logitech TrackMan Marble Wheel mot en sån här...

Visa signatur

Macbook

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Bostream]Osborn
VARFÖR TOG DOM BORT MX300???
Den är ju lätt den bästa mus det gjort!

Så sant, så sant

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Bostream]Osborn
VARFÖR TOG DOM BORT MX300???
Den är ju lätt den bästa mus det gjort!

Maxfps har den i lager enligt deras hemsida..

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk

Jag e vänsterhänt. Men jag kan fan inte hålla musen i vänster hand. Men tar jag en flightstick kan jag inte hålla den i höger!!! Måste va fel på min simultanförmåga eller nåt..............................

Permalänk
Medlem

sonbben1973, nejdå jag är högerhänt när det gäller allt förutom joysticka, så det är nog inget fel på oss 8)

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem

Varför envisas visa med att säga IR? Logitech har ALDRIG haft IR möss, första trådlösa musen dom släppte använde sig av RF.

Edit: Ursäkta har inte druckit mitt morgonkaffe och misstolkade ett inlägg..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cotopaxi
Denna mus har ju funnits ute ett tag att få tag på nu. En recension publicerades idag.

http://www.extremetech.com/article2/0,1558,1641538,00.asp

http://www.extremetech.com/article2/0,3973,1128548,00.asp
den där verkar ju ännu bättre då mousing in AIR

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Medlem

Mx1000 måste finnas på mitt skrivbord inom kort.....

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

jobbigt med trådlösa så efter specielt mx700

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk

Tror nog jag väntar tills den andra färgkombon släpps.
Om jag förstod det rätt, av det som stod på logitech's hemsida, ska det finnas två.
Hittills har jag bara sett den typ mörkblåa.
3DGPU's forum ökade deras unika besökare med typ en miljon har jag för mig, efter att nån snubbe skrev första recensionen av MX1000 där

Permalänk

Vad dillar du om?

Citat:

Hur pass bra FastRF-tekniken är går inte med säkerhet att säga idag, men förhoppningsvis kan vi bjuda på ett produkttest av denna mus inom kort.

FastRF är precis den teknologi som MX700 använder och den fungerar utmärkt. Mycket bättre än exempelvis MX900:ans Bluetooth. Jag äger den senare just nu och den är inte helt lämplig för spelande, medan min forna MX700 var precis det.

Visa signatur

Bajsmacka

Permalänk

Visst är det tråkigt med att så få möss kommer i vänsterhänt version. Kan ju inte vara så svårt att få ihop liksom.

För övrigt är väldigt få personer rent vänsterhänta. Betydligt vanligare är att vara dubbellhänt och föredra vänster. Dubbelhänta som föredrar höger finns naturligtvis också, men är ovanligare. Rent högerhänta är dock överlägset vanligast.

En dubbel-vänster eller dubbel-höger har faktiskt inte så svårt att lära sig använda den andra handen till många saker även om saker som att t.ex. skriva är svårare. En rent högerhänt kan tyvärr aldrig lära sig använda vänstern lika bra som högern dock.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är dubbel-vänster hänt och "musar" med högern.

Snälla, sluta översätt bluetooth till blåtand. Det är ju som att översätta CD-Spelare till KS-Spelare. (KS = Kompakt Skiva)

Visa signatur

Where's my slice? I want more than equal rights, I want everything for free! NOFX - Where's my slice?

Permalänk
Inaktiv

Om jag inte minns fel så är det Ericsson själva som har utmynnat "blåtand" i översättning för bluetooth. Logitech kör ju en diodlaser istället för en vanlig lysdiod. Låter väldigt hypat......