Permalänk
Medlem

Värt uppgradering?

Tjenare alla

Jag har en P4:a (533 Mhz) på 2,75 Ghz (klockat ifrån 2,53) och 1 gigg ram samt ett Radeon 9700 kort (mitt pro gick sönder så jag köpte detta begagnat).

Jag har lagt in en order på ett X800 XT kort men allteftersom jag väntat allt längre och längre på att det ska komma in i lager börjar jag tveka. Mitt system kommer ju vara en klar flaskhals med det kortet. Så jag började då fundera på att köpa nya grejjer och då naturligtvis en AMD64 prolle. Men då vill man ju överklocka och jag har "bara" ett Corsair pc3500 minne och sedan ett dåligt Twinmos PC3200 minne. Så det lär vara kört.
Och att köpa nytt när jag ändåså har hyffsade grejjer känns också lite dumt. Speciellt när nforce4 ska släppas och man eg. också väntar på AMD planka med PCI-E.
Jag lirar ju spel fast Doom3 lockade mig inte och Farcry kunde jag lira innan med 9700Pro kortet rätt bra så det bör väl fungera lite nu också. Sedan är det eg. bara Half Life 2 jag väntar på och det går säkerligen bra det också i 1024*768.

Så bör jag eg. vänta både med graffekortet och cpu/moderkort/minne? Har någon koll på nät amd moderkort med PCI-E och nforce4 ska komma?
Jag är ambivalent som bara den och kan behöva någon utomstående som örfilar till mig lite

mvh
"Agathorn"

Visa signatur

Gigabyte EP35-DS3, Intel Core2 Duo E6750@3,5 Ghz, 4 GB RAM, Asus 8800 GTS@Ultra speed, Eizo FlexScan S2431W, Creative Gigaworks 7.1

Permalänk
Medlem

Vid årsskiftet skulle jag tipa att nForce4 kommer som tidigast.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Vid årsskiftet skulle jag tipa att nForce4 kommer som tidigast.

Humm ok.
Man kanske skulle köpa ett X800 Pro eller 6800/GT nu istället och sedan uppgradera hela datorn om ett år eller nått? Man borde ju kunna lira alla spel som kommer i 1280*1024 utan aa och aniso då ...
Känns ju lite b att lägga nästan 4 000 :- på graffekort som man sedan ska sälja men men ... Det kanske ändåså är det bästa i min situation.

Visa signatur

Gigabyte EP35-DS3, Intel Core2 Duo E6750@3,5 Ghz, 4 GB RAM, Asus 8800 GTS@Ultra speed, Eizo FlexScan S2431W, Creative Gigaworks 7.1