Permalänk
Medlem

Domännamn hos loopia.

Hej, jag funderar på att skaffa en .se-adress hos loopia.
Kostar 160/år. Det jag undrar är om emailadresser med pop3
ingår i det priset. Det står något om "vidarebefordring", men jag fattar inte riktigt hur de menar.
Föresten, går det att få en billigare .se-adress någon annanstans?

Tack på förhand.

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk

Dom forwardar nog mailen vidare till en av dig angiven adress, påså sätt sås lipper de ha jätte diskar på mailservern.

Om du tycker att 160kr/år är dyrt skall du nog ta dig en funderare på hur du värderar saker och tid.

Visa signatur

Ordspråk 1: Enklaste sättet att skapa en liten förmögenhet är att börja med en större.
Ordspråk 2: Det är aldrig försent att ge upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nome_Nescio
Dom forwardar nog mailen vidare till en av dig angiven adress, påså sätt sås lipper de ha jätte diskar på mailservern.

Om du tycker att 160kr/år är dyrt skall du nog ta dig en funderare på hur du värderar saker och tid.

Ok, tänkte väl att det var något sånt. Jag tycker inte att 160 spänn är dyrt, men är man ekonomisk/fattig student så är man. Kan jag spara en slant så gör jag gärna det, inget fel med det.

Fungerar "forwarding" på alla adresser ?

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dj Squeeze

Fungerar "forwarding" på alla adresser ?

99.999% Ja.

Permalänk
Medlem

Loopia tar 160 plus moms, vilket blir nära eller exakt 200 kronor. Det följer inte med webhotell och således är jag osäker på om namnserver ingår. (fria alternativ finns givetvis)

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Loopia tar 160 plus moms, vilket blir nära eller exakt 200 kronor. Det följer inte med webhotell och således är jag osäker på om namnserver ingår. (fria alternativ finns givetvis)

Numera ingår DNS, innan var det bulk.

Citat:

[size="1"]Följande tjänster ingår med alla domäner.
- Vidarebefordra WWW
- Vidarebefordra e-post
- DNS-inställningar
- Kontrollpanel
- Domänparkering

[/size]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dj Squeeze
Föresten, går det att få en billigare .se-adress någon annanstans?

160 spänn är i princip självkostnadpris, kan bli svårt att hitta billigare separat .se-domän.