Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fjunet
jävla mongo ja tycker synd om dig!!!!!

aja baja!
Så får man inte säga! Jag är faktiskt seriös! Men det verkar inte du vara! buhu!!

Visa signatur

Abit nf7-s v2.0 | xp 2500@ 11*227| OCZ PC3200 2-2-2-5 | r9800 pro @ 500/400 | 3dmark 6883p | Vatten

Permalänk

Hur går det med bilderna?

Permalänk
Medlem

det där låter ju som om en riktigt bra ide! Keep up the good work!!!

Permalänk

Hhaa...låter oseriöst. Om du inte har bilder så tror jag dig inte.. Fixa bilder !!

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Avstängd

*väntar på bilder*

Visa signatur

Garland Greene är OND.
Och Rich och Jonasy är mina favoriter. *PözZZaH* :p

Permalänk
Medlem

*host host* Okej, har du hört talas om kärle, har du sett en jord källare eller varit ner i militär bunker, så kolla på väggarna de är ju som ganska mycket frost där nere. Är det inte lika bra att sätta den i frysen elelr kylskåpet

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Hedersmedlem

Isolera burken och ha den ovan jord. Datorer är dyra saker. Dom gräver man inte ner!

Vill du att någon ska vara seriös när dom svarar så skaffa fram bilder. Kan du inte det så kan du inte gräva ner datorn rätt.

Det är min åsikt iallafall.

//Enduro

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem

Seriöst?
Även om du gräver ner den, så kommer inte det itne nån ny luft till flöktarna, jag tror itne det blir bra, sen så är det fuktigt också.
Stoppa ner en behållare av metall där i och kör vattenkylning med den.

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Medlem

aaaaahhrrrrgg!!!! BILDER!!!

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk
Medlem

Heter det inte Tjäle? om man nu ska märka ord som verkar vara en trend =P

Visa signatur

//Dhenniz
"ASUS A6U laptop"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gameresource
*host host* Okej, har du hört talas om kärle, har du sett en jord källare eller varit ner i militär bunker, så kolla på väggarna de är ju som ganska mycket frost där nere. Är det inte lika bra att sätta den i frysen elelr kylskåpet

De fungerar inte att ha datorn i kyl/frys

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enduro
Isolera burken och ha den ovan jord. Datorer är dyra saker. Dom gräver man inte ner!
//Enduro

Håller inte med, funderar på att gå ut och begrava min gammla p2a. Fast utan kablage då, varför skall ett lik ha kontakt med omvärlden

Permalänk
Medlem

Ja Bilder vore fint om detta projekt är seriöst

Permalänk
Medlem

Jag tror inte en sekund på att du är seriös, men jag hoppas att du är enbart för att få se bilder på en datorbegravning.

Visa signatur

www.Cleric.nu - Min sida.
www.geupp.com - Det blir lättast så.

Permalänk
Medlem

gjut en box i betong å sätt datan i den

Permalänk
Inaktiv

HAHahaha

Permalänk
Medlem

Lite överdriven tråd kanske?

Permalänk
Medlem

datorn... Sen har du inte tänkt på kondensproblemet? Om du inte bara ljuger tycker att ni ska stänga ner den hår tråden den är inte seris på en femma!

Visa signatur

"Det som inte dödar det härdar"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linusab
Här har du lite tips...
http://www.cp-tel.net/pasqualy/hole/page1.html

Det är så att man får lust att gå ut o gräva ett stort hål i trädgården

Visa signatur

Ajdå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gameresource
*host host* Okej, har du hört talas om kärle, har du sett en jord källare eller varit ner i militär bunker, så kolla på väggarna de är ju som ganska mycket frost där nere. Är det inte lika bra att sätta den i frysen elelr kylskåpet

Tjäle heter det (som nån påpekade) - och den går bara till ett visst djup. Under det är det alltid över 0°C. (Hur tror du man får upp vatten ur en brunn på vintern annars? )

Frost är nåt annat - men likt f-bannat heter det "frostfritt djup" av nån anledning... Här (västkusten) ligger det på runt 60 cm. I norr får man nog räkna med mer; kanske ett par meter eller mer. Bara att kolla vad som gäller i trakten för att gräva ner vatten och avlopp och sånt.

Vad beträffar traden så tror jag inte mycket på lönsamheten i att gräva ner datorn. Visst, det *går* att lösa; det tror jag säkert - men är det värt jobbet och pengarna att lösa alla problem? Knappast.

  • 10 m monitorkabel? Yeah, right... Eller jo, men förstärkaren (distributionsförstärkare video, tre kanaler + sync; minst 300 MHz) du behöver till det kostar några tusen.

  • Fukten. Det är nog mer jobb att bygga ett vattentätt rum än en ljudisolerad låda för inomhusbruk.

  • Värmeavledning: Om du inte bygger en låda i metall eller nåt så misstänker jag att det blir varmt som f-n där inne. Du måste hålla vattnet ute, men värmen måste kunna komma ut i jorden.

  • Värmeavledning 2: Hur bra leder jorden du gräver i värme? Lägger du rummet under grundvattennivå så kan det nog funka kanon, men då vill det *verkligen* till att rummet är tätt!

Det finns många saker jag skulle testat först:

  • Byt alla flänsar och fläktar till riktiga kvalitetsgrejer, byggda för att gå tyst.

  • Ljudisolera vattenpumpen.

  • Stora lågvargiva chassifläktar. Hellre två fläktar än en på högre varv.

  • Se till att chassit kan andas. Visst, större hål släpper ut mer ljud, men om fläktarna får jobba mer så får du bara mer turbulens i lufthålen och fläktarna, och då låter det *mer*.

  • En massa heatpipes + stora passiva kylare, stor radiator till vattnet, samt dumpa alla fläktar.

  • Bygg in hårddiskarna i en stabil plåtlåda, med gummiupphängning + vattenkylning.

  • Ställ hela datorn i en ljudisolerad låda med fläktar + ljudfällor. (Finns att köpa från ett flertal tillverkare.)

  • Dito, fast bygg en tät låda, och med ljudisolerade rör eller slangar så att luft tas in och blåses ut i ett annat rum, eller utomhus.

  • Dito, fast gör lådan *helt* tät och sätt en fet radiator med fläktar i den, genom vilken du pumpar kallvatten. (Tänker jag testa. Har en gammal brunn som borde kunna svälja en del värme.)

  • Dito, fast kyl vattnet med en rejäl kompressoranläggning utomhus.

Kan säkert klura ut fler varianter, men nu har jag annat att göra.

Visa signatur

Tetradeca: i9-7940X @ 4 GHz H₂O | ASUS Rampage VI Extreme | 128 GB DDR4-3600 MHz | RTX 3070 Ti | GTX 1070 | LG OLED55CX | LG OLED48C1 | 2 x Acer XB271HU
Hex (server): i7-4930K @ 3.4 GHz H₂O | ASUS P9X79 | 64 GB DDR3 1866 MHz

Permalänk
Medlem

såg en kille som grävde ner en stor tank, typ en stor gastub o använde den som radiator/vattenbehållare för sin vattenkylning, sne drog han in slangar/rör i huset som datorns vattenkylning kopplades till. tanken grävdes ner så djupt att den inte drabbades av tjälen på vintern o så djupt att det alltid höll 4 grader, riktigt ballt bygge.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
såg en kille som grävde ner en stor tank, typ en stor gastub o använde den som radiator/vattenbehållare för sin vattenkylning, sne drog han in slangar/rör i huset som datorns vattenkylning kopplades till. tanken grävdes ner så djupt att den inte drabbades av tjälen på vintern o så djupt att det alltid höll 4 grader, riktigt ballt bygge.

Måsta väl ha ganska kraftig pump då eller?

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Måsta väl ha ganska kraftig pump då eller?

Kan väl använda en sån som finns för bergvärmegrejs? Men de kanske är kraftiga...

Permalänk
Medlem

var är BILDER?

annars lika bra låsa tråden?

Visa signatur

•–— •hš¹8¶ ™•–— •
Amd 64-bit 3200+ RADEON 9800XT-Allt är gratis när man har bredband- MER CO-OP ÅT FOLKET

Permalänk
Hedersmedlem

starflake|nisse: Som provmedlem i forumet kanske du borde tänka över dina inlägg lite mer. Tillslut tröttnar vi på ditt trams. Skärpning nu tack!

*Tråd låst*

Visa signatur