Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

råd för att bygga egen dator

jag har köpt nyss chassi och moderkort och ska bygga ihop allting hade jag tänkt
tror jag har rätt bra koll på det men undrar om de e nåt speciellt jag behöver tänka på.
om ni vet nåt som ofta går snett

Permalänk
Medlem

Nä det mesta är ju rätt logiskt tycker jag fast jag har ju byggt endel, läs manuallen till moderkortet och se till att ta det lugnt så e det nog inga problem..

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

mm lär jag ju göra de är inget som du har gjort fel nån gång då?

Permalänk

jorda dig å tröck i grejjerna barra... var lite försiktig när du pillar på kylning på processorn, få den på rätt håll med, använd inte för mycket kylpasta... glöm inte ansluta cpu-kylningens strömsladd till moderkortet... kolla så att den snurrar ordentligt när du slår på datorn.

Permalänk
Medlem

måste man lägga på ny pasta om det redan finns? har nämligen processor och kylning i den här datorn nu. men är det ett måste?

Permalänk
Medlem

Varje gång du tar bort kylaren från cpun så bör du ta bort all gammal kylpasta och ha på ny innan du monterar på den igen...

Permalänk
Avstängd

1. Läs guide.
2. Ta det lugnt.
3. dubbelkolla allt.
4. använd antistat om möjligt eller element för att ladda ur eventuell statisk electricitet.
5. Håll tummarna vid starten.

Om allt gått bra..brum brum...
ladda in windows.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

okej de ska no gå bra
tack för tips

Permalänk

och du! glöm inte distanserna för moderkortet. lycka till .!

Visa signatur

Stavfel finns det gott om, men de flesta begriper vad som menas ändå.

Apple MacBook 13.3 Is The Shit !