Vad spelar ni för mmorpg?

Permalänk
Hedersmedlem

Anarchy Online sedan snart tre år tillbaka. Senaste expansionen kom för två veckor sedan och det känns som om jag aldrig kommer att tröttna

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infin1ty

FFXI är inte ett så värst bra MMORPG på många punkter.
Största problemet med det spelet är att det är så otroligt begränsat.
Efter en eller två månaders spelande så har du sett allt, i princip.

Heh, om du tror att du sett allt efter 1-2 månader så är du ute o cyklar i skogen
T,ex har du gjort alla missions?
Dödat alla gudar?
Dödat alla HNM's?
osv osv..

Visa signatur

In Nomine Patris . Et Fili . Et spiritus Sancti.

Permalänk
Medlem

Eve Online

Permalänk
Medlem

ragnarök. nån som har tips på lite mindre kända, gratis mmorpg?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiMP
ragnarök. nån som har tips på lite mindre kända, gratis mmorpg?

Runescape och Tibia är gratis.

-------------------------------------------------

Testat EVE och SWG trials... gillade egentligen ingen av dem. Nog mer en fantasy människa jag
Men... EVE kändes så jäkla stort, SWG med.. kändes så foltomt på det sättet... så njaa, jag är ute efter något mer livligt.

Visa signatur

HP Pavilion dv5-1095eo

Permalänk
Medlem

Project Entropia!

Permalänk

Snart, 15 min, FF XI....

PlayOnline uppdateringen verkar vara den fetaste någonsin....har typ uppdaterat/installerat i flera timmar nu...härligt...

Permalänk
Medlem

Det är slött att uppdatera eftersom alla servrar står i Japan. Pingen är inga problem när man spelar, men uppdateringar tar år.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eViiL
Heh, om du tror att du sett allt efter 1-2 månader så är du ute o cyklar i skogen
T,ex har du gjort alla missions?
Dödat alla gudar?
Dödat alla HNM's?
osv osv..

Syftade på områdena.
Sedan finns det säkerligen en del dungeons, torn och annat kraffs som man kan uppleva, men som mer eller mindre ser likadant ut som de andra dungeons, torn etc man varit inne i sedan tidigare.
Fann spelet begränsat till max också, testa AO en vecka eller två så kommer du att märka av vad jag pratar om.

Permalänk
Medlem

EVE. Är dock alldeles för inaktiv atm :/

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Lineage 2

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

EQ2 Beta

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Eve Online

/Phoibos
Guardian of the Dream

Permalänk
Medlem

Inget just nu. Alla MMO-spel jag kört hittils tappar sin charm efter 2 månader och börja kännas mer som ett yrke än ett spel, blir jävligt trist d.v.s (CoH, PS, AC2 och FFXI). SWG körde jag nästan ett halvår dock, det var ballt innan man blev så uttråkad av Holo-grinding.

EVE är jävligt bra, funderar på att återaktivera det kontot... så slappt spel, bara åka runt i rymden med autopilot på och jaga pirater, sedan när man loggar ut tränar gubben sig själv automatiskt.

Har kört WoW:s stresstest och blev jävligt imponerad. Det är spelets quest-system som gör det så himla kul, och grafiken... sån style! EQ2 har jag inte hunnit köra så mycket än, men den har potential att rivalisera om MMO-spelarnas plånböcker med WoW, eller jag vet inte... Time will tell.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Daoc. Hat-kärlek.

Permalänk
Medlem

Finns det inga andra som är gratis förutom Tibia, Runescape och Project Entropia? Min dator har bara 256mb ram så den pallar inte Project Entropia. Jag är verkligen sugen på ett mmorgp

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Medlem

RO

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Och det är?

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Medlem

RO = Ragnarok online

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

World War 2 Online http://www.wwiionline.com
Om man gillar andra världskriget, FPS och realistisk flyg/tanksimulator med inslag av strategi där allt sitter ihop så är detta i mitt tycke det bästa spelet.
Ett komplext spel som ständigt utvecklas (patchas med nya vapen/förbättringar/buggfixar var 6-8 vecka) och som har riktiga damagemodeller.
Inga hit points här inte, skadan beräknas efter projektilmassa, utgångshastighet, vinkel, tjocklek på pansar m.m. m.m. Spelarnas High Commands (Allied High Command och Oberkommando der Wehrmacht) tillsammans med squads (klaner typ) arbetar tillsammans för att vinna Battle of France åt sin sida.
Spelas tills en sida har tagit kontroll över majoriteten av motståndarens städer eller fabriker (senaste kampanjen tog 87 dagar!).
Man kan spela britt eller fransman (allierade) eller tysk (axis). Bomba motståndarens fabriker för att fördröja dennes produktion av bättre vapen.
Kombinera infanteri/tank/flyg/slagskepp i stora anfall för bästa effekt. Fara för mycket stora (och utdragna) adrenalinrusher! Striderna i och runt städerna kan pågå i timmar innan staden är tagen/förlorad.
Kort sagt, grymt skoj!

Det pågår en free trial just nu http://www5.playnet.com/bv/wwiiol/wwiimag_promo.jsp för den som vill prova på och det rekommenderar jag starkt!

Obs: Den som tycker grafiken ser kass ut bör tänka på att man i en värld där man kan se över 4000m inte kan ha lika stor detaljrikedom som i en "shoebox shooter" typ RTCW/CoD.
Grafiken funkar mycket bra som den är och CRS som utvecklar spelet håller på att färdigställa en ny terrängeditor där terrängupplösningen kommer vara 90m istället för 400m vilket kommer ge mjukare kullar och en HEL massa annat godis. Nya tanks och pansarvärnskanoner kommer i de nästa patcharna.
Ett spel att hålla ögonen på alltså.

Visa signatur

Workstation: 4670K@4GHz, GA-Z87X-UD5H, GTX970 4GB, 32GB DDR3, Kingston 480GB.
Spel1: Haswell 4670K@3,8GHz, GA-Z87X-UD5H, ROG STRIX-RX460-O4G-GAMING, 16GB DDR3, Toshiba A100 120GB, CM 500W, FD Node 304
Spel2: Haswell 4690K@3,6GHz, GA-H97N-WIFI, MSI GTX960, 16GB DDR3, 840 Pro 120GB, Corsair CX550M, Antec Sonata SOLO
Server1: Ryzen 3900X, ASRock Pro4, 32GB DDR4 ECC, 58TB RAID1, Debian, IPC 4129N
Server2: HPDL380G5 (32GB ECC, 6x512GB RAID5) Proxmox/Debian. Switch: HP 5130-48G-4SFP

Permalänk
Medlem

City of Heroes i snart 1 vecka.
Efter att ha haft ett par månaders uppehåll ifrån allt vad onlinelir heter har City of Heroes lyckats elda upp spelglädjen ännu en gång efter att den sakta tynat bort i Everquest (nästan 5år). Skönt action online lir, de som gillar/gillat serietidningar(superhjältar) i någon form ska nog inte låta detta spel gå obemärkt förbi. Vem sjutton vill inte dra på sig spandex och rensa upp bland skurkar/superskurkar i stan?

Har läst att det saknar endgame innehåll men o andra sidan är City of Heroes endast runt 8-9månader gammalt så det lär komma framöver. Just nu skiter jag i vilket då spelet är precis som ett spel ska vara -skitkul!

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem

Spelar Everquest 2 betan, vet inte om det gills, men jag har beställt Pre-order disken så jag kommer iaf fortsätta med det.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Lineage 2, riktigt roligt spel.

Permalänk
Medlem

Lirar Dark age of Camelot just nu...

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plupp
Spelar Everquest 2 betan, vet inte om det gills, men jag har beställt Pre-order disken så jag kommer iaf fortsätta med det.

spelet är ju helt underbart

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Risk Your Life
Mycket buggigt spel, men det är det bästa Gratis-MMORPG jag någonsin spelat.
Öhm.. roligt spel.

Visa signatur

--: En vanlig burk och skärm :--
Micek 60 rogue @ Warsong
Micek 60 warrior @ Lightning's blade

Permalänk
Medlem

gammal tråd men låt gå. Lineage 2 och WoW betan

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Avstängd

Lineage 2

Visa signatur

Jag är Underbarnet

Permalänk
Medlem

eve såklart...:)

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Det enda MMORPG som jag spelat är Earth and Beyond.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|