iPod Tråden (liten faq)

Permalänk
Medlem

härmed varnar jag folk ifrån att beställa på apple.se

leveransen tar TIIIIID.
jag menar jisses, tnt plockade packetet den 7e, i två dagar satt det på deras lager i shanghai, sen tog det 26h, och då var det i holland, nu har det suttit där sedan den 10e. *ogilla*

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
leveransen tar TIIIIID.

Jo, expressbud är inte så express alla gånger
Prova UPS från usa får du se

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
härmed varnar jag folk ifrån att beställa på apple.se

leveransen tar TIIIIID.
jag menar jisses, tnt plockade packetet den 7e, i två dagar satt det på deras lager i shanghai, sen tog det 26h, och då var det i holland, nu har det suttit där sedan den 10e. *ogilla*

Jag fick min på två dagar. Sen när jag beställde syrrans så tog det inte mer än 2 dagar då heller. Bara för du har otur betyder inte det att de är kassa. Trött på sånna som slänger ut sig liknade saker, typ; "Jag köpte än ny hårddisk igår, den var paj, köp aldrig detta märke!!".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
"Suportfrågor" - Ja
Garantiärenden - Nej

Säker?

Visa signatur

Är du också lite less?

Permalänk
Medlem

funderar starkt på en iPod 4G 20 gb. men jag vill ha ett vettigt fodral för ett bra pris. ska helst täcka hela ipoden och skydda bra mot repor. helst inte ta för stor plats heller..fan vilka krav jag ställer!

länka gärna till sådana..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ericus
Jag hörde att det kostar om man ringer efter att den fria 90-dagarssupporten gått ut, är det sant?

Hur kan de kalla det fri support. Man får ju bara ett samtal. Efter det tar de betalt. Även under de 90 dagarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leviN
funderar starkt på en iPod 4G 20 gb. men jag vill ha ett vettigt fodral för ett bra pris. ska helst täcka hela ipoden och skydda bra mot repor. helst inte ta för stor plats heller..fan vilka krav jag ställer!

länka gärna till sådana..

Sådant här fodral äger jag från macoteket.se

http://www.macoteket.se/items.cgi?type=item&cathegory=455815&...

De har affär på Birgerjarlsgatan i Stockholm om man inte vill beställa. Det är smidigt som attan och täcker hela iPoden förutom skärm och hjul men och andra sidan för att fixa det kan man köpa någon slags täckplast från ebay och trycka dit.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

sådär nu har jag beställt iPod G4 20gb.
graverade in:

My mom always said, life is like a box of chocolates...

och fortsättningen på det ordspråket kan väl alla

Permalänk
Medlem

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010077422 någon som testat denna? och man kan väl ändå slå av shuffle? Òó i hela texten matas det på om hur bra shuffle, och då den heter shuffle börjar man undra.

Permalänk
Medlem

hur lång tid tar det att få sin ipod (med gravering) om man beställt från applestore?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leviN
sådär nu har jag beställt iPod G4 20gb.
graverade in:

My mom always said, life is like a box of chocolates...

och fortsättningen på det ordspråket kan väl alla

Lugna puckar, det går att slå av.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leviN
hur lång tid tar det att få sin ipod (med gravering) om man beställt från applestore?

Cirka en månad. Tog det för mig och jag har haft min i snart två veckor... 40GB iofs men det kvittar nog.

Permalänk
Medlem

Det tar mycket längre tid med gravering..

Permalänk
Medlem

köpt ipod mini i usa, hur ska jag fixa ?

Köpt ipod i usa hur fixar jag en addapter eller liknande så att jag kan ladda min ipod mini.
Kanske clasolsson har någon kenverterare lr vad kostar en ny laddare ?

Permalänk
Medlem

Re: köpt ipod mini i usa, hur ska jag fixa ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagis
Köpt ipod i usa hur fixar jag en addapter eller liknande så att jag kan ladda min ipod mini.
Kanske clasolsson har någon kenverterare lr vad kostar en ny laddare ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Nja, laddaren man får fungerar i Sverige med. Det är bara kontakten som skiljer. Laddaren ställer om sig när den känner att det är 230V. Bara att byta ut munstycket mot en sån här:
http://www.clasohlson.se/images/products/S/hi/B/220457A_X_200...

Ja, man kan ladda med datorn.

Permalänk

vad menas med 1g, 2G och 3G där uppe där det handlar om Linux???

Visa signatur

VVV (Vilja, Våld och Vaselin) fungerar till allt som har med datorer att göra

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sven_melas
vad menas med 1g, 2G och 3G där uppe där det handlar om Linux???

Det är de olika generationerna. På bilden nedan ser man, från vänster, 1G/2G (De ser likadana ut) 3G, mini och 4G.
http://www.macoteket.se/images/ipods_all_models2.jpg

Permalänk
Medlem

Nu paja mina hörlurar igen efter cirka 2 veckor användning. Jag förstår inte vad jag gör för fel, har visserligen ingen spärr men så högt lyssnar jag inte. Det kan väl knappast vara något problem att få ett par nya igen? Måste man ringa för nya?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

någon som har imod.zip som kan skicka det till mig? länken fungerar inte längre ju. skicka ett privat mess om du har det!!

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
http://ballistic.rautermods.net/swec/iMod.zip

funkar den på ipod mini?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

ja

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

ipod 4G 20 GB för 2400 kr på macoteket !!!!det ska man köpta

Permalänk
Medlem

Försöker lägga över alla låtar från iPoden (mini) till en polares dator. Har kopplat ihop med firewire och nu förstår vi inte hur vi ska få över det. Vi har satt på Delning och så men det kopieras inget. Vi prövade att trycka på "samla ihop" men det hände inget då heller. Hur ska vi göra, steg för steg?

Visa signatur

| Apple iPod nano + Apple HiFi ' Sony Ericsson K700i ' Sony Ericsson S700i ' Sony Ericsson Z1010 ' Sony Ericsson K750i, Sony Ericsson W800i, Sony Ericsson W900i 'Sony Ericsson W850i ' Sony Ericsson K800i, | HP DV9244; AMD 64 Turion X2 TL52, 2048Mb DDR2 RAM, 256MB Geforce 7600, 240GB + 500 GB Extern HDD, 17" Widescreen WXGA+

Senaste inköp: SE K800i Kommande köp: Nokia n95 (snacka om att bryta SE-trend..)

Permalänk
Avstängd

Någon som har ipod och win98se? hur funkar de?

Visa signatur

óynk

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thompy
Försöker lägga över alla låtar från iPoden (mini) till en polares dator. Har kopplat ihop med firewire och nu förstår vi inte hur vi ska få över det. Vi har satt på Delning och så men det kopieras inget. Vi prövade att trycka på "samla ihop" men det hände inget då heller. Hur ska vi göra, steg för steg?

Pc eller mac?

Kör du windows så är det bara att se till att man visar dolda filer. Då ska låtarna ligga i [Podden]:\iPod_control\Music

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Pc eller mac?
Kör du windows så är det bara att se till att man visar dolda filer. Då ska låtarna ligga i [Podden]:\iPod_control\Music

Finns massa program för sådant (på ex.v ipodlounge.com).
Dock är iTunes inte ett av dom (senuTi är det dock ).

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterious
ipod 4G 20 GB för 2400 kr på macoteket !!!!det ska man köpta

+moms

Permalänk
Medlem

Min pappa har köpt en iPod 40 Gb 4G, men han har inte förstått hur man får låtarna i mappar i spelaren. Just nu har han 6000 låtar i ROOT mappen.

Tilläggas bör att jag inte har pratat med han fysiskt sne han köpte.

Visa signatur

Appetite for Destruction

Permalänk
Medlem

Han ska använda itunes för att föra över låtarna till spelaren. I itunes, kan han redigera låtarnas id3-taggar så att spelaren sedan kan sortera efter genre, artist, album osv.