iPod Tråden (liten faq)

Permalänk
Medlem

Jo det vet jag/han. Men det han inte förstår är hur man skapar mappar i iTunes.

Visa signatur

Appetite for Destruction

Permalänk
Medlem

Man skapar inte mappar i iTunes, man skapar spellistor…

(Mappar och jox skapar iTunes självt utifrån id3-taggarna, lämpligen… …man kan göra på andra sätt oxå, men det är onödigt krångel i mina ögon…)

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

gäller garantin om batteritiden inte håller 8timmar?

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beerbaron
gäller garantin om batteritiden inte håller 8timmar?

Jag har för mig att de byter ut batteriet om kapaciteten är under 50% av den utlovade. Inte helt hundra på det.

Visa signatur

ny signatur kommer snart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zebbe@PR
Jo det vet jag/han. Men det han inte förstår är hur man skapar mappar i iTunes.

Allt ska in i "roten", och sen är det bara att sortera efter id3-taggar. Så mappar går inte, då det inte behövs.

Permalänk

Alltså, jag börjar snart tro att jag har en ny ipod men med gammalt batteri. Känns inte som om det ens klarar 8h. Batteriikonen är halvful efter ca 4h användande. Har iofs inte kört spelaren tills den säger stopp. Aja, ska köra ut den laddning, ladda den i 5h eller nåt och sen blir det ett sista test. Funkar inte det så blir det samtal till apple.

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paradiddle
Alltså, jag börjar snart tro att jag har en ny ipod men med gammalt batteri. Känns inte som om det ens klarar 8h. Batteriikonen är halvful efter ca 4h användande. Har iofs inte kört spelaren tills den säger stopp. Aja, ska köra ut den laddning, ladda den i 5h eller nåt och sen blir det ett sista test. Funkar inte det så blir det samtal till apple.

Hur länge har du haft den och hur många gånger har du laddat den? Poddarna verkar kräva ett par laddningar innan de går på full kapacitet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Hur länge har du haft den och hur många gånger har du laddat den? Poddarna verkar kräva ett par laddningar innan de går på full kapacitet.

Nån vecka skulle jag tippat på, laddat den två ggr, första gången när 1/3 av batteriet var kvar enligt indikatorn och andra gången då havla batteriet var tomt enligt indikatorn.

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk

fråga: kan man koppla iPod 20 gb (g4) till sin stereo på nåt vänster eller höger??

Permalänk
Medlem

Vill man koppla en iPod till stereon lite sådär så tar man en clasohlsonsladd från hörlursuttaget till AUX/rec-in -uttaget.
Vill man göra det snyggt så skaffar man en dock…

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

hey, har införskaffat mig en Ipod mini 2G.
Supernöjd.

Dock så har jag en fråga, jag får alltid fagot problem när jag kopplar in den på laddning då blinkar ikonen på spelaren "Ta ej bort".
Har ingenting som jag skickar eller så, blir alltid så.
Kör med Itunes.

btw. Vad tycker ni om hörlurna håller dom kvalite?
jag kan inte mycket om ljud och har aldrig kört med dyra grejer, men dessa är nog bland de bästa jag har kört

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk

Det där med tar ej bort står det på vilken ipod som helts det är för att ipod fungerar som en extern hårddisk och man ska inte ta bort den när som helst eftersom ett program kanske använder spelare. Om du har stängt av itunes eller något annat program som använder din ipod så går det att ta ut den utan att någon händer. men längst ner till höger i aktivitetsfältet så finns det en ikon för inkopplad minne/hårddisk och trycker du på ikonen så kan du göra en säker borttagning av din ipod.

Lurarna är inte jag ger applåder, den vänsta snäckan har redan gått paj och jag fick min ipod photo för en vecka sen. Visst är ljudet klart i lurarna med basen är väldigt tam. dom är inte att ha.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zebbe@PR
Jo det vet jag/han. Men det han inte förstår är hur man skapar mappar i iTunes.

iTunes och iPod styrs av info i låtarnas ID3-taggar. Nerladdad musik innehåller sällan korrekta ID3-taggar. När man rippar sin egen musik med iTunes så kollas ID3 infon upp mot CDDB.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
hey, har införskaffat mig en Ipod mini 2G.
Supernöjd.

Dock så har jag en fråga, jag får alltid fagot problem när jag kopplar in den på laddning då blinkar ikonen på spelaren "Ta ej bort".
Har ingenting som jag skickar eller så, blir alltid så.
Kör med Itunes.

btw. Vad tycker ni om hörlurna håller dom kvalite?
jag kan inte mycket om ljud och har aldrig kört med dyra grejer, men dessa är nog bland de bästa jag har kört

När du kopplar ur ipoden ska du välja säker borttagning som någon nämner tidigare, för att vara säker att den inte används av något program. Så ta ej bort står där tills du har avmonterat den, då står det klart för borttagning eller nåt sånt.

Sedan tycker jag själv att original lurarna är grymma för att vara sånna som följer med. De flesta spelarna har mycket kassare hörlurar. Kör man imod så får man bra volym och bas, så slipper man köra med eq rock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trey
När du kopplar ur ipoden ska du välja säker borttagning som någon nämner tidigare, för att vara säker att den inte används av något program. Så ta ej bort står där tills du har avmonterat den, då står det klart för borttagning eller nåt sånt.

Sedan tycker jag själv att original lurarna är grymma för att vara sånna som följer med. De flesta spelarna har mycket kassare hörlurar. Kör man imod så får man bra volym och bas, så slipper man köra med eq rock.

Själv har jag lite problem med det här med säker borttagning. Nästan varje gång jag försöker använda säker borttagning så säger den något i stil med "Enheten kunde inte stoppas!" följt av ett felmeddelande. Tyvärr (?) så fungerar det nu, så jag kan inte få fram vad det står i felmeddelandet Du, eller någon annan, råkar inte ha en lösning? Tar iPoden "skada" av detta?

Visa signatur

ny signatur kommer snart

Permalänk

Klarar en ipod att spela "udda format" såsom xm, mod och s3m?
Eller kan man kanske uppgradera med någon plugin för att kunna det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grillkorv
Klarar en ipod att spela "udda format" såsom xm, mod och s3m?

Nä, det är ingen ljudmodul med inbyggda instrument utan den spelar upp vågformer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av grillkorv
Eller kan man kanske uppgradera med någon plugin för att kunna det?

Du menar typ QTgm eller liknande? Nä, inte mig veterligen. Processorerna i mp3-spelare brukar inte vara så kraftfulla.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

iMod guiden funkar ju inte! Och maxvolymen suger.
Vågar inte pilla utan att vara 100 på vad jag gör med min iPod..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mol3x
iMod guiden funkar ju inte! Och maxvolymen suger.
Vågar inte pilla utan att vara 100 på vad jag gör med min iPod..

Lol, imod guide behövs ju...... Du kopplar in ipoden, startar programmet, trycker på disable något, sen exit, efter det väljer du säkerborttagning som vanligt. Sedan bara att köra på, bättre maxvolym och bas.

Permalänk
Medlem

Jaha.. Var det bara så.

Men vad menar du med "säker borttagning" ?

Edit: Om det mot förmodan skulle bli något fel är det väll bara att reseta iPoden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mol3x
Jaha.. Var det bara så.

Men vad menar du med "säker borttagning" ?

Edit: Om det mot förmodan skulle bli något fel är det väll bara att reseta iPoden?

Som alltid måste du ta av den med säker borttagning. När du tex precis har flyttat musik och ska koppla ur den, då drar du väl inte bara ut sladden, utan i itunes väljer något eller nere vid klocka ta säker borttagning? För det ska man göra!!

Sedan om du vill ha tillbaka volym spärren så kör du antingen programmet igen eller updaterar den, eller resetar den.

Permalänk
Medlem

Jag väntar tills det står "Ok to disconnect"

Permalänk
Medlem

En fråga till er iPod och Apple-freaks.

Om man beställer en iPod mini från Apple store och väljer bankgiro och betalningssätt, ska man då betala så snabbt som möjligt eller går det att göra efter att man fått iPod:en. Eller de kanske inte skickar iväg förrens de fått pengarna?

Permalänk
Avstängd

Pwnas., igen seriös affär är så dumma att dom skickar produkten innan dom fått betalningen, om det inte är postförskott såklart.

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trey
Lol, imod guide behövs ju...... Du kopplar in ipoden, startar programmet, trycker på disable något, sen exit, efter det väljer du säkerborttagning som vanligt. Sedan bara att köra på, bättre maxvolym och bas.

Inhandlade min 20gb i Tokyo då lär det inte vara någon ljudspärr eller hur?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mobboffer
Pwnas., igen seriös affär är så dumma att dom skickar produkten innan dom fått betalningen, om det inte är postförskott såklart.

Tänkte väl det

Permalänk
Avstängd

Pwnas., vore jävligt roligt isåfall.. Beställa typ 200 mp3spelare till någon ett hotellrum i närheten...

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem

Satan.. iMod funkade inte på min 4G.

Permalänk

Du kan alltid skaffa eupod. den fingerar skick bra. trimma upp ljudet till 45 det är bäst så. Jag använde programmet med min ipod photo och det fungerar skit bra.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

Vart hittar jag det?