iPod Tråden (liten faq)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mol3x
Vart hittar jag det?

http://www.google.com/search?lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=eupod
Skulle nog tro att det finns att hitta där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamberg
Inhandlade min 20gb i Tokyo då lär det inte vara någon ljudspärr eller hur?

Nej det är bara på eu spelare, pga av en lag i Frankrike så att dom stackars fransmänen inte ska få så dålig hörsel..

Visa signatur

Mvh Adam
Laptop MacBook Pro, Htmac Mac mini, Barndator iMac G5, iPod mini, iPod Nano
"They have the Internet on computers, now?" Homer Simpson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adl
Nej det är bara på eu spelare, pga av en lag i Frankrike så att dom stackars fransmänen inte ska få så dålig hörsel..

Bra! Tack.

Har nu märkt att min iPod startar av sig själv i tid och otid. Till exempel om jag inte använder den på någon dag. Nu har det hänt två dagar i rad när jag suttit hemma att den ger av sig en melodi och sen går igång, utan att jag rört den på flera timmar. Någon som vet vad det beror på eller varit med om något liknande?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamberg
Bra! Tack.

Har nu märkt att min iPod startar av sig själv i tid och otid. Till exempel om jag inte använder den på någon dag. Nu har det hänt två dagar i rad när jag suttit hemma att den ger av sig en melodi och sen går igång, utan att jag rört den på flera timmar. Någon som vet vad det beror på eller varit med om något liknande?

Alarm? kolla så att du inte har lagt till alarm så att den startas vid en viss tidpunkt.

Permalänk
Medlem

jag fick min Ipod mini idag och det är ju en generation 2, som dom flesta är nu för tiden :D. Iaf jag har läst lite om Imod, men dom posterna verkar så gamla så visste inte om det funkade till nya generationen. Någon som vet lr kanske kan ge mig länk till nyare version (eller liknande)? skulle vara jätte snällt för letat en stund o inte hittat ett skit :S....

Visa signatur

Intel Core i7 12700K • MSI MPG Z690 FORCE WIFI • Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL38 Dominator Platinum RGB • MSI 3060 Ti Ventus 3X OC • AOC 27" 27G2U • Razer Basilisk V3 • Razer Cynosa • Lian-Li O11 Dynamic - Razer Edition • Seasonic FOCUS GX 850W

Permalänk
Medlem

det är ju bara testa den imod som finns ute, fungerar det inte så fungerar det inte...

Permalänk
Medlem

Man pallar ju inte att pajja nått...iof tror jag inte det ska hända nått. men kanske ska testa då iaf...

Visa signatur

Intel Core i7 12700K • MSI MPG Z690 FORCE WIFI • Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL38 Dominator Platinum RGB • MSI 3060 Ti Ventus 3X OC • AOC 27" 27G2U • Razer Basilisk V3 • Razer Cynosa • Lian-Li O11 Dynamic - Razer Edition • Seasonic FOCUS GX 850W

Permalänk
Medlem

Den lär inte paja något, ganska säkert på det, annars bara för firmware update så återställs den.

Permalänk
Medlem

Man pajjar inget, om du inte blir nöjd så är det bara att återställa den.

Visa signatur

pilla aldrig med något som fungerar, det kostar bara en massa pengar i slutändan.

Permalänk
Medlem

Vad ingår i Ipoden ? Finns ett halsband så man kan ha den runt halsen eller behöver man köpa det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Creamzor
Vad ingår i Ipoden ? Finns ett halsband så man kan ha den runt halsen eller behöver man köpa det?

Ipod = Laddare, hörlurar, hörlurar "skydd", firewirekabel, usbkabel.
Ipod shuffle : Halsband, hörlurar "skydd" & så klart hörlurar.

Visa signatur

pilla aldrig med något som fungerar, det kostar bara en massa pengar i slutändan.

Permalänk
Medlem

Hur pass repiga är era Ipod minis?
Jag har iaf åstadkommit 2st repor som syns ganska bra?

måste införskaffa skinn!

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
Hur pass repiga är era Ipod minis?
Jag har iaf åstadkommit 2st repor som syns ganska bra?

måste införskaffa skinn!

När jag hade min ipod mini så fanns det enbart tre repor som var ganska synlig men den var så fräsch att jag lyckades sälja den för 2600kr efter 5 månaders användning. Idag har jag en ipod photo och den repas mycket, mycket, mycket lättare än vad jag trode. Trots att jag har tagit hand om den lika bra som jag gjorde med min mini så är den ändå små repad. Ska be syrran köpa ett fodral åt mig i london.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
När jag hade min ipod mini så fanns det enbart tre repor som var ganska synlig men den var så fräsch att jag lyckades sälja den för 2600kr efter 5 månaders användning. Idag har jag en ipod photo och den repas mycket, mycket, mycket lättare än vad jag trode. Trots att jag har tagit hand om den lika bra som jag gjorde med min mini så är den ändå små repad. Ska be syrran köpa ett fodral åt mig i london.

Min mini har inte en enda repa som jag kan se. Jag köpte min i okt förra året och syrran sin i nov. Jag tror inte hon heller har någon repa. Jag var lite rädd ibörjan för att jag hade hört så mycket om att ipodarna var lätt repliga, men tydligen inte min ipod mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trey
Min mini har inte en enda repa som jag kan se. Jag köpte min i okt förra året och syrran sin i nov. Jag tror inte hon heller har någon repa. Jag var lite rädd ibörjan för att jag hade hört så mycket om att ipodarna var lätt repliga, men tydligen inte min ipod mini

Hehe, min iPod är riktigt repig. Någon som vet vart man kan köpa något som putsar upp ?

Har även hört av en polare att man kan lämna in den, till apple, och få nytt batteri.

Visa signatur

pilla aldrig med något som fungerar, det kostar bara en massa pengar i slutändan.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har testat billaddaren till ipod? fungerar den bra?

Edit: Kan passa på att lägg till några mer frågor här..

Jag funderar på att köpa en Ipod men ska jag köpa Ipod G4 20Gb eller en Ipod Photo 30Gb för en 500mer är det värt det för 10Gb lite bättre batteritid och färgskärm? kommer inte använda den till att kolla på bilder (tror jag iaf).. Är också sugen på en Itrip men den går inte att beställa genom applestore sverige? kommer ju att använda Csnkortet och får 10% rabatt med det.. Är det värt att köpa en billaddare?

Permalänk
Medlem

Om någon ska prenumerera på MAC tidningen kan jag få den personens hörlurar då?

Jag undrar varför de ger ett sådant pangerbjudande! hade det varit en PC tidning hade jag slått till direkt :9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Om någon ska prenumerera på MAC tidningen kan jag få den personens hörlurar då?

Jag undrar varför de ger ett sådant pangerbjudande! hade det varit en PC tidning hade jag slått till direkt :9

?

vad har detta med tråden att göra?

Permalänk
Medlem

Någon som har samma problem som mig, det är så att min Ipod Mini vill inte längre bli hittad av PC:n via USB-kabeln, men via Firewire fungerar det utmärkt, har testat det här på 3 st datorer nu och det är samma på alla.

Kan det vara något med Ipod:en som strular med USB:n eller kan det helt enkelt vara kabeln som det är något fel på?

Permalänk
Medlem

lättast är ju att testa en annan kabel, så kan man uteslutat det

Permalänk
Medlem

^ Jo jag tänkte försöka få tag på en annan Ipod USB kabel någonstans, bara så märkligt att den alltid har fungerat förut och har inte hört att det är så vanligt att en kabel bara slutar fungera sådär.

Permalänk
Medlem

Ne, men någon måste vara den första som det händer för ^^

Permalänk
Medlem

Hehe jo du har nog rät, får väl känna sig lite speciell då iaf, lite ljus i mörkret iaf

Skall testa med en annan USB-snabel på Onsdag, får se om det var kabeln som var sönder eller icke!

Permalänk
Medlem

Fyfan vad man blir ledsen
iPod mini har jag varit mycket intresserad av då jag tycker att de 256mb som min JOS MP100 erbjuder börjar bli lite för lite. 4 alternativt 6 GB är ju mer än tillräckligt för mig då min playlist i winamp är på drygt 850 låtar

Men så är det den där skiten med iTunes. Jag vill INTE använda ett jävla satans program för att kunna dra över musik till iPoden med Windows drag'n drop. Jag vill kunna dra över det rakt av till iPoden, starta den och sen lyssna på musiken. Jag vill också kunna lägga det i mina egna mappar hur fan jag nu vill ha det. Tror inte att jag skulle palla med iTunes som bara verkar jobbigt som bara ska krångla med ID3-taggarna och leva sitt egna liv.

Tycker apple ska fixa en firmware eller något som gör att det går att lyssna på musik som är ditlagd med vanlig drag 'n drop genom windows utan att man måste indexera och hålla på som fan

Finns det andra vettiga lösningar så att man slipper iTunes,
PLEASE, enlighten me!

(Ja, jag har skummat igenom alla 13 sidor och känner inte att jag har något svar på mina frågor)

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Det finns alternativ till iTunes om man inte insett hur bra "metafilordning" är eller inte vill inse det.
Borde vara en skitsak att hitta med google eller på ipodlounge...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellen
Fyfan vad man blir ledsen
iPod mini har jag varit mycket intresserad av då jag tycker att de 256mb som min JOS MP100 erbjuder börjar bli lite för lite. 4 alternativt 6 GB är ju mer än tillräckligt för mig då min playlist i winamp är på drygt 850 låtar

Men så är det den där skiten med iTunes. Jag vill INTE använda ett jävla satans program för att kunna dra över musik till iPoden med Windows drag'n drop. Jag vill kunna dra över det rakt av till iPoden, starta den och sen lyssna på musiken. Jag vill också kunna lägga det i mina egna mappar hur fan jag nu vill ha det. Tror inte att jag skulle palla med iTunes som bara verkar jobbigt som bara ska krångla med ID3-taggarna och leva sitt egna liv.

Tycker apple ska fixa en firmware eller något som gör att det går att lyssna på musik som är ditlagd med vanlig drag 'n drop genom windows utan att man måste indexera och hålla på som fan

Finns det andra vettiga lösningar så att man slipper iTunes,
PLEASE, enlighten me!

(Ja, jag har skummat igenom alla 13 sidor och känner inte att jag har något svar på mina frågor)

Alla de vettiga hdd spelarena bygger på samma, de sorterar efter ID3-tags, och man måste använda tillhörande program. Ett positiv sak är att om man flyttar saker som inte är musik så fungerar den som en hdd iaf.

Sedan finns det ett annat program som heter, ja nu har jag glömt, testa sök, det är inte ehapod jag tänker på...aja sök. De programmet är nog det bästa till ipod, man kan lätt bara dra över saker, skapa playlists o allt. Nackdelen är att det kostar pengar. jag tror namnet börjar på a och sluter på pod

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trey
Alla de vettiga hdd spelarena bygger på samma, de sorterar efter ID3-tags, och man måste använda tillhörande program. Ett positiv sak är att om man flyttar saker som inte är musik så fungerar den som en hdd iaf.

Sedan finns det ett annat program som heter, ja nu har jag glömt, testa sök, det är inte ehapod jag tänker på...aja sök. De programmet är nog det bästa till ipod, man kan lätt bara dra över saker, skapa playlists o allt. Nackdelen är att det kostar pengar. jag tror namnet börjar på a och sluter på pod

Anapod Explorer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Anapod Explorer

Jupp, det var den jag tänkte på

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trey
Alla de vettiga hdd spelarena bygger på samma, de sorterar efter ID3-tags, och man måste använda tillhörande program.

iRivers är vettiga spelare ^^ och de sorterar varken efter ID3-tagger (om man nu inte vill det förståss) samt att de inte kräver någon programvara mer än USB drivrutiner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CladaM
iRivers är vettiga spelare ^^ och de sorterar varken efter ID3-tagger (om man nu inte vill det förståss) samt att de inte kräver någon programvara mer än USB drivrutiner.

Deras senaste hårddisk spelare?