Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Inaktiv

Utbyteskondesatorer

Jag har ett gammalt P3 moderkort (slot 1) som 5st kondingar har läckt på.. kondingarna är alla 10v 1500uF, nu till min fråga, visst skall det gå bra att stoppa dit ett par 10v 2200uF istället för dom som är där original (det var dom men närmast original specifikationerna).

"Sökningen är tillfälligt avstängd på grund av underhåll. Var god försök igen om ett par minuter! Tack för ditt tålamod."
Så jag har inte varit slö och inte kollat det först

tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Utbyteskondingarna ska ha absolut samma kapacitans (µF) samt samma eller högre spänning (V) som de gamla.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Inaktiv

Satan också finns inga på 1500uF på varken elfa eller labbelektronik.. kanske gör man en chansning å testar några andra ändå.. kan ju inte mer än brinna

Permalänk
Medlem

DU kan köra på 1200 uF oxå!!! och d finns bl.a. på ELFA.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mangen
DU kan köra på 1200 uF oxå!!! och d finns bl.a. på ELFA.

åhfan, dom måste jag missat.. isf så kan man ju köra på dom istället.
tackar för tipset då

Permalänk
Hedersmedlem

2200uF borde nog funka lika bra om det bara är glättning/spänningsstabilicering som de ska användas till.

Vissa moderkort brukar kunna klocka lite bättre med fetare kondingar så det ska inte vara nån direkt nackdel att klämma på ett par med lite högre kapacitans.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
2200uF borde nog funka lika bra om det bara är glättning/spänningsstabilicering som de ska användas till.

Vissa moderkort brukar kunna klocka lite bättre med fetare kondingar så det ska inte vara nån direkt nackdel att klämma på ett par med lite högre kapacitans.

Då litar jag på dig Oskar, jag hade redan beställt 2200uF kondingar när jag la upp tråden (fick brottom;))

Tackar för svaret!