Kopplas ner efter ca 20 min surfande.. FRUSTRERANDE!!

Permalänk
Medlem

Kopplas ner efter ca 20 min surfande.. FRUSTRERANDE!!

Hej alla människor på sweclockser.

När jag använder internet och surfar så efter ca 20 min surfande så kan jag inte komma in längre. Det roliga är att jag förblir uppkopplad men jag kan inte komma in på några sidor. Den andra datorn som är kopplad till den här datorn fungerar fint och internet går helt ok, trots att den här datorn inte kan få upp några sidor.

Det konstiga är att om jag loggar in på "Lineage 2" och internet slutar att fungera så fortsätter jag att vara uppkopplad till den, men jag kan inte få upp några internetsidor. (för er som inte vet vad Lineage 2 är så er det ett MMORPG)

Problemet löser sig själv när jag startar om men upprepas efter 20 min. Jag har formaterat och flashat bios. INGET VILL FUNKA!!! Jag har testat med olika nätverkskort, jag har testat olika webbläsare.

Om det är någon som har haft samma problem skulle ni snälla kunna skriva vad jag ska göra.

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk
Avstängd

Testa att byta operativsystem
Hade samma problem när jag hade något kukigt USB-modem, bytte till linux och allt funkade. Var någon bugg i XP och om man hade för slö prolle.

Sedan kom jag över ett Nokia M11 modem för 200 kr, och så blev biffen ännu mer klar Har emigrerat tack vara det dära usbmodemet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jo de hade varit trevligt, så trött på Windows. (kommer nog ändå köra de när Longhorn kommer.) Problemet är dock att jag har så många syskon och familjemedlemar som är beroende av datorn, och jag gissar på att det skulle ta dem ett halvår att förstå sig på linux. Men bah.. vil nogl helst ha Windows kvar själv. mindre kompilikationer

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk
Medlem

Re: Kopplas ner efter ca 20 min surfande.. FRUSTRERANDE!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicious
Hej alla människor på sweclockser.

När jag använder internet och surfar så efter ca 20 min surfande så kan jag inte komma in längre. Det roliga är att jag förblir uppkopplad men jag kan inte komma in på några sidor. Den andra datorn som är kopplad till den här datorn fungerar fint och internet går helt ok, trots att den här datorn inte kan få upp några sidor.

Det konstiga är att om jag loggar in på "Lineage 2" och internet slutar att fungera så fortsätter jag att vara uppkopplad till den, men jag kan inte få upp några internetsidor. (för er som inte vet vad Lineage 2 är så er det ett MMORPG)

Problemet löser sig själv när jag startar om men upprepas efter 20 min. Jag har formaterat och flashat bios. INGET VILL FUNKA!!! Jag har testat med olika nätverkskort, jag har testat olika webbläsare.

Om det är någon som har haft samma problem skulle ni snälla kunna skriva vad jag ska göra.

Du har alltså delad anslutning, och den dator som tar del av delningen (den som inte är inkopplad till modem) är det som slutar visa sidor?
Eller?
Kan finnas en del grejer som kan ligga bakom, bland annat brandväggar/antivirus.
Alltså inte bara brandväggs program utan brandvägg i en eventuellt switch eller hubb. Om du har direkt kopplad med nätverks kabel så beror det isf på program som kan ligga och spöka i bakgrunden.
Det enklaste och kanske bästa (av windows för övrigt taskigt gjorda operativsystem) är väl Win2K, för det brukar fungera trotts brandväggs program osv.
WinXPpro vill nästan aldrig fungera att dela internet anslutningar i.

Men du kan ju testa lite olika konfigureringar osv..
Byta eventuellt swtich/hubb osv.

Permalänk
Medlem

Jag har berdband och det är kopplat såhär:

[Internet] ---> [Dator - som krånglar] --> [Dator som fungerar hur bra helst]

Det är alltså datorn som är kopplad direkt till internet som krånglar. Jag har ingen brandvägg på eller antvirus. Inga krångligheter. Jag funderar nästan på att försöka mej på en annan version av Windows XP. kanske testar home eller en annan version av Pro.. Ahh frustrerande.

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trickjump
Testa att byta operativsystem
Hade samma problem när jag hade något kukigt USB-modem, bytte till linux och allt funkade. Var någon bugg i XP och om man hade för slö prolle.

Sedan kom jag över ett Nokia M11 modem för 200 kr, och så blev biffen ännu mer klar Har emigrerat tack vara det dära usbmodemet.

Om du nu tycker att linux är så överlägset så kan du ju sitta och trycka i den delen på forumet istället. Byta os eller formatera datorn är aldrig några lösningar. Desutom tycker jag att linux är bra och använder det dagligen men tycker att ditt svar var minst sagt kasst.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicious
Jag har berdband och det är kopplat såhär:

[Internet] ---> [Dator - som krånglar] --> [Dator som fungerar hur bra helst]

Det är alltså datorn som är kopplad direkt till internet som krånglar. Jag har ingen brandvägg på eller antvirus. Inga krångligheter. Jag funderar nästan på att försöka mej på en annan version av Windows XP. kanske testar home eller en annan version av Pro.. Ahh frustrerande.

Brukar gå ibland att köra en ipconfig, och/eller ta och gå in till nätverks anslutningar -> Ny anslutning -> Ny anslutning till internet -> Bredbands anslutning som alltid är uppkopplad..
brukar fungera ibland...

Permalänk
Medlem

DNS?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu