Permalänk
Avstängd

3 snabba...

Skrivet: Tis Nov 30, 2004 8:06 pm Ämne: 3 snabba...

--------------------------------------------------------------------------------

... eller kanske inte.

1. Då min ekonomi är aningen begränsad, så har jag itne haft råd att köpa ett anti-virusprogram, så jag har kört med gratisversionen av AVG. Varje gång säger den att jag itne har något virus, senaste definitionerna. Men när jag skulle ksicka en .doc-fil med hotmail, så klagade den på att den ar fylld med virus, som jag inte kunde ta bort. Något gratis-anvitvirusprogram som FUNKAR?

2. Vissa mappar och filer på mina hårddiskar går inte att komma åt, allt som kommer upp är en elak skylt där det står " X:\X is not accesible. Acces is denied". Jag har kommit åt alla innan, men efter att jag flyttat runt och sorterat i datorn, funkar helt plötsligt inte det inte. Det går inte heller att öppna de i winamp, media player eller något annat. Är det någon elaking till virus, eller va fan ska göras?

3. Har precis fått en TV i mitt rum, så jag tänkte prova tv-out. Jag hade ett par sladdar att välja mellan, men till slut så kopplade jag i en gren-kontakt i mitt X800PRO där det fanns två st gula honor, och ytterligare två svarta kontakter, som liknar de man kopplar in med PS/2. Jag kopplade in en förlängare till den ena gula kontakten, och in till TV-uttaget där det står video. Jag håller på och försöker trixa lite i display under advanced i settings/properties, men inget händer.

Så, ett kungarike till de som kan hjälpa mig med några av dessa frågor

Visa signatur

AMD 64 3400+ @ 2500 MHZ, Sapphire X800PRO @ X800XT, ASUS K8N-E deluxe NFORCE3 250 GB, 1 GB DDR corsair XMS PRO leds

Permalänk
Hedersmedlem

2. Det kan nog vara NTFS-behörigheterna som är inställda fel. Jag har skrivit en guide för hur man fixar det när man installerat om, men den går bra att applicera på ditt problem med tror jag.
http://ntfsowner.aqualize.tk

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG