Permalänk
Medlem

Xenix Flat VS Logitech UltraX Flat

Har för närvarande ett UltraX Flat, men det börjar rasa.. tycker det är alldeles för dålig kvalité på tangenterna, dom sitter helt knasigt så det är väldigt lätt att dom går sönder om man tar bort dom (imo). Någon som vet om xenix's är mer robust?

Visa signatur

hoppla

Permalänk

Tjabba Jag har ett Xenix Tangentbord. Det är sköönt. Men en sak, fick med en disket med drivers på, fungerar inte ens

Visa signatur

Plz, svara mej! :P

Permalänk
Testpilot

Varför ska du ta bort tangenterna om man får fråga?

Har testat ett Xenix i en affär och jag tyckte iallafall att det verkar plastigt. Testade ioförsig inte så länge, man kanske vänjer sig.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Varför ska du ta bort tangenterna om man får fråga?

Har testat ett Xenix i en affär och jag tyckte iallafall att det verkar plastigt. Testade ioförsig inte så länge, man kanske vänjer sig.

Antar att du aldrig äter vid datorn?

Visa signatur

hoppla

Permalänk
Medlem

wasd knapparna på mitt xenix börjar bli slitna så det är inte nått kvalitets tangetbord direkt =/

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zxv
Antar att du aldrig äter vid datorn?

Jovisst men det finns nått som heter dammsugare

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jag trodde först ni menade detta:
http://www.computerhope.com/unix/xenix.htm

Visa signatur

I am not a politician and my other habits are also good.

Permalänk
Medlem

Nej tangenterna pajar inte alls när man tar loss dem, isf sätter du tillbaka dem fel.
zxv man kan ju äta vid datorn utan att äta ÖVER tangentbordet :9

Håller iofs med om att UltraX slits rätt fort.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

haft mitt ultra x sedan de slöpptes är fortfarande som nytt. vad gör ni med era tangentbord?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Märkte att webhallen har Ultra-X med USB anslutning...skall nog uppgradera från mitt PS2 Ultra-X till USB.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Märkte att webhallen har Ultra-X med USB anslutning...skall nog uppgradera från mitt PS2 Ultra-X till USB.

Vad är egentligen fördelen med USB?

Visa signatur

UNIX/Programmering.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Voidhanger
Vad är egentligen fördelen med USB?

Windows brukar ha problem med att man kopplar ur PS/2-enheter medans det är igång ibland, det brukar inte hitta dom när man kopplar in dom igen utan en reboot.

Visa signatur

hoppla

Permalänk
Medlem

Däremot funkar inte USB-grunkor i BIOS

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Varför ska du ta bort tangenterna om man får fråga?

Har testat ett Xenix i en affär och jag tyckte iallafall att det verkar plastigt. Testade ioförsig inte så länge, man kanske vänjer sig.

Du vet att man ibland äter man vid datorn.

Jag råkade spilla ut ett glas rötjut på tangentbordet, då kan det vara bra och kunna göra rent det.

Visa signatur

Är inte lätt och vara novis, men det går ändå!!!!

[ AMD Phenom 9550 Quad-Core 2.2 GHZ ] [Gigabyte GA-MA770-DS3] [Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096MB CL5] [Western Digital VelociRaptor 150GB, 10000RPM, SATA, 3 Gb/s, 16MB] [ Seagate Barracuda 7200 500GB Sata-300 32MB] [Leadtek 9800 GT]

Permalänk
Medlem

om man vill ha ett tangentbord i stil med ultra-x är labtecs "kopia", De har båda dom i min lokala datorbutik och jag testade båda lite grann och labtecs var mycket skönare att skriva på. de finns nånstanns på webhallens hemsida

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk

Köpte Ultra-X Flat idag, fyfan vad nöjd jag är

Visa signatur

UNIX/Programmering.

Permalänk
Medlem

Tills tangenterna börjar strula är man det jo, va jättenöjd med mitt med, sen så blev tangenterna lite tröga, någon enstaka då dvs. Men det fixade man enkelt med några tryck på tangenten, men nu har spacetangenten nästan lagt av. Den går bara att trycka ner om man trycker i mitten, och inte om man trycker någonannanstans på den och det bidrar till lite långsammare och irriterande skrivning. Blir väll att seöver tangentbordet, om det är något man kan fixa. Annars blir det väll köpa nytt / byta tillbaka till det gamla

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Voidhanger

Vad är egentligen fördelen med USB?

Som sagt det med in/urkopplingen av en startat Windowsburk. Sen kan man trycka ner obegränsat antal tangenter samtidigt vilket inte går på en PS/2-version, mycket bekvämt om man spelar två på samma dator.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wiman
Tills tangenterna börjar strula är man det jo, va jättenöjd med mitt med, sen så blev tangenterna lite tröga, någon enstaka då dvs. Men det fixade man enkelt med några tryck på tangenten, men nu har spacetangenten nästan lagt av. Den går bara att trycka ner om man trycker i mitten, och inte om man trycker någonannanstans på den och det bidrar till lite långsammare och irriterande skrivning. Blir väll att seöver tangentbordet, om det är något man kan fixa. Annars blir det väll köpa nytt / byta tillbaka till det gamla

Plocka loss tangenten och rensa bort skräp vid fjädringsmekanismerna, troligtvis har det fastnat lite smulor/grus/annat skräp där. Har hänt mig en gång för länge sen, börjar känna av det nu igen.

Permalänk

Hmm
Har haft mitt UltraX Flat i ungefär två veckor nu, och har märkt att det börjat gnissla när jag skriver. Fan beror det på?

Visa signatur

UNIX/Programmering.

Permalänk

köpte mitt ultraX flat igår...fy fan om de börjar gnissla då blir jag sur!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
Däremot funkar inte USB-grunkor i BIOS

skitsnack mitt USBtangentbord funkar hur bra som helst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ca6
skitsnack mitt USBtangentbord funkar hur bra som helst

Konstigt, mitt Logitech Internet Navigator Keyboard funkar varken i min eller brorsans dator när det är kopplat till USB:n.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Är inne på ett cleant bord själv. Hittade detta: http://www.fujitsu-siemens.se/products/prof_accessories_mainb...
Verkar snarlikt ultrax fast detta har USB plus att det har volymknappar vilket är ganska trevligt.
Nån som sett, testat det?

Är egentligen inte helt inne på laptop-tangenter så jag undrar oxå om nån har nåt tips på ett stilrent t-bord i svart/silver som har lite högre tangenter med standardlayout på tangenterna?