Permalänk

Synpunkter...

Tja!

Vill gärna ha åsikter och synpunkter på följande datorpaket:

Chassi: Antec PlusView1000AMG
Nätaggregat: Tagan 480W
Moderkort: Asus A8N-SLI Deluxe Moderkort S939 PCI-E nForce4
Minne: 1st Corsair XMS3200XL PRO DDR-DIMM 512MB
Processor: AMD Athlon64 "Winchester" 90nm 3500+ 2200MHz/2.2GHz 512kb
Grafikkort: Leadtek WinFast PX6600 GT TDH Extreme GeForce 6600GT 128Mb DDR3
Hårddisk: Samsung SpinPoint P80 160GB S-ATA 8MB cache 7200RPM
DVD-brännare: MSI IDE DR8-A2, Retail DVD+R/+RW och DVD-R/-RW

Det ska mest spelas på denna dator, så jag undrar om det går att köra typ Doom 3 och andra krävande spel på full grafik med datorn ovan. Någonting ni vill byta ut eller så?

Visa signatur

3570K@4.8Ghz|ASRock Z77 OC Formula
EVGA GTX 980 SC ACX 2.0|Kingston HyperX 1600 Mhz 16GB
Crucial m4 256GB|Caselabs Merlin SM8|Asus ROG Swift PG278Q
Zowie FK1|Ducky Shine 3|Asus Xonar U7

Permalänk
Medlem

länka gärna till butiken där du ska köpa grejarna...

chassi: ingen aning
nätagg: jag skulle föredra ett antec truepower 480 eller antec neopower 480
moderkort: verkar vara bästa valet för amd just nu
minne: kanske corsair Twinx1024-3200xlpro eller twinx512-3200xlpro i stället eftersom s939 använder dualchannel
processor: se till att du verkligen får en 90nm processor
grafikkort: verkar bra, se till att det är en lätttillgänglig 6600GT så att du kan köpa samma kort igen om nåt år för sli
hårddisk: jag skulle ta en seagate istället de är tystare.
dvd-brännare: nec 3500 är ett alternativ? vet ingenting om msi brännare

Men eftersom moderkortet inte kommer förran efter jul så vänta med att beställa och se, kanske kommer något nytt på marknaden eller priser sänks lite?
t.ex. nec3520 ska komma snart som bränner dubbellager på både -R och +R

Permalänk
Medlem

Datorn är ett bra val men .....

Doom3 på fullt kommer inte att fungera. För högsta inställning i Doom3 måste man ha 512mb grafik har jag för mig Vilket bara i dagsläget går att få genom "SLI". Men du kommer att kunna spela alla spel på hög grafik och få den upplevelse man vill få ut av dem.

Delarna du har valt är bra val. Ang Tagan & Antec nätagg så är det ganska hugget som stucket vilket som är bättre. Ta det som är billigare.

Vad jag vet så är Segate ATA diskarna tystare, dock så verkar det inte vara så i S-ATA, är inte säker på det, bara ngt jag läst här på sweclockers. Men som hd brukar jag nästan alltid rekommendera hitachi.

T-Bagz: MSI Brännaren fick bäst i test här på sweclockers så den är bra. Men Nec brännare är billigare och väldigt pålitlig så vill man spara in en slant kan du välja den.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

allt ser bra ut men jag skulle ha satsat på 1024mb minne från början, kanske tagit en billigare processor om budgeten stramar.

och om du vill kunna dra på allt på max så behöver du tyvärr ett bättre grafikkort, men om du inte är såååå kräsen så är 6600gt ett mycket bra och prisvärt val.

Permalänk

Ok! Tackar för alla svar!!!

Visa signatur

3570K@4.8Ghz|ASRock Z77 OC Formula
EVGA GTX 980 SC ACX 2.0|Kingston HyperX 1600 Mhz 16GB
Crucial m4 256GB|Caselabs Merlin SM8|Asus ROG Swift PG278Q
Zowie FK1|Ducky Shine 3|Asus Xonar U7