Hittar inte SATA-disken i windows

Permalänk

Hittar inte SATA-disken i windows

Hejsan, och God jul på er allihopa

Fick nyss en 300gb Maxtor Sata-disk. Som jag nu sitter och försöker få igång.

När jag pluggade i den och startade datorn så hittade den båda mina diskar. Samt att det stod " ny maskinvara hittad: Maxtor " när jag kom in i windows.

Dock hittar jag inte disken i " Den här datorn " Den finns även i bios när jag tittade där.

Tittade även i Enhetshanteraren och såg då både
"Maxtor 6B300S0"
Och
"ST3160023AS"
Så disken finns där. Men kan inte hitta den i windows.

Båda diskarna är Sata diskar.
Någon som vet vad problemet kan vara?

Kör Windows XP Professional, Service Pack 2
Om ni behöver veta mer info så får ni gärna fråga så kompletterar jag med det.

Såg nu att båda är på plats: 0 (0) när jag kollar på dom i enhetshanteraren, kan det ha nått med det att göra att den inte hittar? Och hur ändrar jag plats på den iaf.

Tacksam för svar.

Visa signatur

Operativsystem: Microsoft Windows 10 | Processor: INTEL Core i9-9900K 3.6 GHz (8 kärnor, 16 trådar) | Processorkylare: Noctua NH-D15 | Moderkort: Z390 AORUS ELITE | Minne: Sport AT DDR4 3000MHz 2x8GB | Grafikkort: MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio 8GB | Hårddisk: 850 EVO Series 250GB SSD + 2 WD SATA diskar 1TB styck. | Nätaggregat: Fractal Design Integra 650W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: MSI Optix 24" LED Curved MAG24C | Mus: Steelseries Rival 600 | Tangenbord: Razor Ornata Chroma

Permalänk
Avstängd

Go in i diskhantering och tryk på DISK_O som är ofline och gör den online, de gör du med att tryka på DISK_O med musen och sedan följ instruktioner.

Visa signatur

550-3.4 GHz / Asus P5AD2 Premium S775 I925X / Corsair 4300C3PRO-600Mgz, DDR2-1024MB / Sapphire Radeon X800XT 256MB GDDR3 PCI Express / 2x-Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB-Raid / 2x-Maxtor DiamondMax 10 200GB S-ATA 8MB-Raid / Cooler Master-aluminium med 5x-fläktar 120mm. 1x-80mm.

Permalänk

Ah efter ivrigt sökande hittade jag Diskhantering

Tack för hjälpen, nu fungerar hddn kanon.

Visa signatur

Operativsystem: Microsoft Windows 10 | Processor: INTEL Core i9-9900K 3.6 GHz (8 kärnor, 16 trådar) | Processorkylare: Noctua NH-D15 | Moderkort: Z390 AORUS ELITE | Minne: Sport AT DDR4 3000MHz 2x8GB | Grafikkort: MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio 8GB | Hårddisk: 850 EVO Series 250GB SSD + 2 WD SATA diskar 1TB styck. | Nätaggregat: Fractal Design Integra 650W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: MSI Optix 24" LED Curved MAG24C | Mus: Steelseries Rival 600 | Tangenbord: Razor Ornata Chroma

Permalänk
Medlem

samma problem som dig..var finns diskhandtering?

Permalänk
Medlem

start,inställningar, kontrollpanelen, administrationsverktyg, datorhantering, lagring, diskhantering

God Jul

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ollie
start,inställningar, kontrollpanelen, administrationsverktyg, datorhantering, lagring, diskhantering

God Jul

jag har precis samma problem fast i win 98 var finns diskhantering där då???
hittar inte administrationsverktyg!!
plz

Permalänk
Hedersmedlem

windows 98 har inget kallat diskhantering.
Med 98:an så kanske skapande av partitioner och formatering av dem är lämpligt om disken hittas.
Använd fdisk och format i kommandoprompten.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

danke.. hade samma problem.. tack för hjälpen