Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krunaldo
När du talar om commits till FreeBSD trädet så är det inte bara kärnan väl?!

Det görs inte riktigt samma skillnad på kärna och resterande del av systemet hos FreeBSD som det görs hos Linux. FreeBSD är ett helt system, som skeppas som en hel produkt. När jag talar om commits så tänker jag på allt som går in i trädet, dvs {src|doc|ports}. Det är rätt svårt att ge en siffra på allt som ändras i kärnan, det varierar från dag till dag. För den som vill bilda sig en uppfattning så är det inte svårare än att läsa lite loggar och kontrollera hur mycket som hamnar i src/sys/.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kent-Mustafa
Det görs inte riktigt samma skillnad på kärna och resterande del av systemet hos FreeBSD som det görs hos Linux. FreeBSD är ett helt system, som skeppas som en hel produkt. När jag talar om commits så tänker jag på allt som går in i trädet, dvs {src|doc|ports}. Det är rätt svårt att ge en siffra på allt som ändras i kärnan, det varierar från dag till dag. För den som vill bilda sig en uppfattning så är det inte svårare än att läsa lite loggar och kontrollera hur mycket som hamnar i src/sys/.

Okej, altså kan du inte gemföra FreeBSD aktivtet med Linux kernelns aktivitet på ett rättvisst sätt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krunaldo
Okej, altså kan du inte gemföra FreeBSD aktivtet med Linux kernelns aktivitet på ett rättvisst sätt.

Heh, nej, man kan aldrig jämföra aktivitet på det sättet. Antalet commits är betydelselös i sig, eftersom det kan vara såväl stylistiska/whitespace-fixar som omvälvande omskrivningar av kärnan. Om jag hade velat att jämföra FreeBSD och Linux så hade jag (1) letat upp en siffra för Linux och (2) hävdat att det ena är bättre än det andra, men nu gjorde jag inte det...

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"