socket 754 3400+ = 2,4GHz socket 939 3500+ = 2,2 GHz ???

Permalänk
Medlem

socket 754 3400+ = 2,4GHz socket 939 3500+ = 2,2 GHz ???

Hur kommer det sig att:
socket 754 3400+ = 2,4 GHz
socket 939 3500+ = 2,2 GHz

Räcker det med 360W till dessa specifikationerna:

LG DVD-spelare IDE 16x/48x Svart, Bulk
Gainward GeForce 6800Ultra 256MB GDDR3
Maxtor DiamondMax 10 250GB S-ATA
Chieftec LCX-04 Medium Svart/Silver,
Sony Diskettstation 3,5" 1,44MB Svart
MSI K8N NEO2 Platinum-54G Moderkort S939
Norman Internet Control, 1 år licens
Infocare 3 års PC Garanti
SoftThinks Installation/Recovery
AMD Athlon 64 FX-55 2.6 GHz
TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack
Manualer Microsoft Win XP Home SP2 Swe
Royalty Microsoft Win XP Home
MS Coa Label Microsoft Win XP Home
MS XP Home SP2 Svensk

Permalänk
Medlem

de estimerade siffororna (dvs 3500+/3400+) är olika för med socket 939 får du helt enklet ut mer på en lägre GHz, i jämnförelse till P4or.

Ang nätagget så beror det på agget i sig, läs faqn i chassi/modd forumet. men jag skulle inte tro det när du har en Stötsäker kartong inkopplad, har för mig att de drar absurda mängder el, spec när de är sammankopplade med musmattor.

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av during
de estimerade siffororna (dvs 3500+/3400+) är olika för med socket 939 får du helt enklet ut mer på en lägre GHz, i jämnförelse till P4or.

Ang nätagget så beror det på agget i sig, läs faqn i chassi/modd forumet. men jag skulle inte tro det när du har en Stötsäker kartong inkopplad, har för mig att de drar absurda mängder el, spec när de är sammankopplade med musmattor.

Är du säker på det du säger om s939 och 754? Det betvivlar jag, tror att deras ghz betyder ungefär lika mycket, kanske att winchester är ytterst lite bättre.

Angående nätaggs frågan så räcker det nog inte till nej.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av during
de estimerade siffororna (dvs 3500+/3400+) är olika för med socket 939 får du helt enklet ut mer på en lägre GHz, i jämnförelse till P4or.

Ang nätagget så beror det på agget i sig, läs faqn i chassi/modd forumet. men jag skulle inte tro det när du har en Stötsäker kartong inkopplad, har för mig att de drar absurda mängder el, spec när de är sammankopplade med musmattor.

Vad i helsike snackar do om "men jag skulle inte tro det när du har en Stötsäker kartong inkopplad" och "spec när de är sammankopplade med musmattor" ??????????????

Permalänk
Hjälpsam

s754 och s939 är helt olika arkitekturer i processorn och framförallt helt olika minneskontrollers integrerade. Och ja s939 är effektivare än s754 på samma frekvenser. Har tidigare skrivit ett långt utlägg om detta men orkar inte söka upp den just nu, men så e det.

Sedan 360W för FX55 + 6800Ultra har mycket svårt att tro det. För en sådan monsterburk hade jag nog viljat investera i ett hög kvalitets nätagg för optimal stabilitet och trimvänlighet, tex OCz 520 eller tex Antec True Power 550..

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevas
Vad i helsike snackar do om "men jag skulle inte tro det när du har en Stötsäker kartong inkopplad" och "spec när de är sammankopplade med musmattor" ??????????????

Han dirver med dig, läs vad fluf säger istället, han kan sina saker.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk

varför tar man TWINMOS till en fx 55?!?!?!
när du ändå är igång kör OCZ 3200 rev2 och "OCz 520 eller tex Antec True Power 550.." som fluf säger.

Visa signatur

Intel i5 2500K @ 4,5GHz | MSI P67 GD55 | Silverstone Fortress II | Silver Power 750 W | Corsair Vengeance 8GB CL9 | Intel SSD 510 Series 120GB | Noctua NH-U12P SE2 | Gainward GeForce GTX 570 | WD Caviar Black 2 TB | WD Caviar Green 2 TB | Logitech Wireless Gaming Headset G930 | Logitech G400 Gaming Mouse | Logitech Illuminated Keyboard | Dell U2711 @ 2560x1440

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daniel734
varför tar man TWINMOS till en fx 55?!?!?!
när du ändå är igång kör OCZ 3200 rev2 och "OCz 520 eller tex Antec True Power 550.." som fluf säger.

Vilket minne ska man ta då om inte Twinmos? Vad är det för fel på dom? Och tror du inte att de räcker med ett:

"Hiper Nätaggregat ATX 425W,Dual Fan, Silent, PFC"

Permalänk
Medlem

nevas om du hade läst på forumet innan du registrerade dig borde du veta att Twinmos är inkompatibelt med många AMD64-system. De funkar inte alls helt enkelt.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
nevas om du hade läst på forumet innan du registrerade dig borde du veta att Twinmos är inkompatibelt med många AMD64-system. De funkar inte alls helt enkelt.

Vilket märke rekomenderar ni? Om inte Twinmos fungerar... Tjänar man mycket på om man skulle köpa DDR2 eller kanske bara köpa DDR 4000

Permalänk
Hjälpsam

DDR2 är en helt annan typ av minne och kan inte köras tilsammans med AMD64 prollar, det är en annan anslutningstyp.

Bra pris prestanda och hyffsat trimvänligt.. är tex Corsair 3200XL. Låga timings och pigga attans... Misstänker att denna burk inte kommer trimmas jättehårt så de räcker och blir över med de minnena.

Ang nätagg, det billigaste jag skulle rekomendera till det kittet är Tagan 480W
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1220&session=5d75fc...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
nevas om du hade läst på forumet innan du registrerade dig borde du veta att Twinmos är inkompatibelt med många AMD64-system. De funkar inte alls helt enkelt.

Där har du faktiskt fel, twinmos brukar funka med s939 system, finns flera på forumet som kör det.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

På komplett.se så är deras bästa dator då den jag valt (se secifikationerna ovan) och då går det inte att välja mellan olika minnen... det finns bara ett och de e Twinmos, vilket betyder att de visst borde fungera för man brukar inte sälja ett värsting paket med ett dyrt minne som inte fungerar.

Okej tillbaks till socket 939 och 754... Vad skulle ni valt socket 939 3500+ 2,2GHz eller socket 754 3400+ 2,4GHz. Nätagget Tagan finns ej på komplett...

De jag valt då e:

"Hiper Nätaggregat Type R Svart ATX 480W, 120mm Fläkt (14db)"

Permalänk
Hjälpsam

Alltid lika kul med värsting paket från olika ställen, de tar i från tårna på processor och grafikkort men snålar gärnet på minnen, chassin, nätagg och andra faktiskt mycket intressanta periferi saker.

Men visst är det ett tungt paket. Tuta och kör (men tänk på nätagg bara)

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Nevas: Ta s939, jag lovar att dom gör ett paket som fungerar.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!