HL2 Vietnam Mod Project

Permalänk

detta låter itressant, jag har själv varit med och gjort en vietnam mod till farcry men den är nu nerlagd.

Visa signatur

P4 3.2Ghz, 1024Mb Ram, Geforce 6800le 128mb(16/1.6 @ 350/800)

Permalänk

Låter skitkul! Både Co-op och marines vs vietcong är säkert mycket kul.
Jag kodar Python, C++, Java etc och borde utan allt för stor ansträngning kunna lära mig koda vad som nu behövs för HL2 mods Jag pysslar även en del med webmastersaker, jag är t ex webmaster på www.blinkenlights.se Hostar även siten på egen server

Permalänk
Medlem

Ojoj, det här låter fint, väntar med spänning
Är väldigt trött men vill bidra på nått sätt, så här kommer lite namnförslag:

*AgentOrange (http://www.lyghtforce.com/HomeopathyOnline/issue5/articles/ri...)
*Survival
*Armored Cavalry
*Point of No Return
*Conflict Nam
*Purple Heart (http://www.vietnampix.com/poppurple.htm)
*Hill875 (http://www.vietnampix.com/hill875.html)
*FallenSoldiers
*The Day We Will Die
*Eternal Warfare

Oj då.. såg precis att ni hade hittat ett namn, nåja, ni kanske ändrar er

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

När man ser att någon har stora planer för en mod utan att egentligen ha gjort något konkret tvivlar man ju lite på att det någonsin kommer att bli något, men efter att ha läst tråden blir man ju mot sin vilja intresserad :). Många bra ideer har ni, men om ni faktiskt lyckas genomföra dem så är det väl alldeles för bra för att slösa bort på coop... :D. Istället kunde ni göra vanligt vietnam vs. usa, men på ett sätt så att det är helt annorlunda att spela som vietnam jämfört med usa.
Reload-ideen tycker jag är bra, om det fungerar så att det är svårt i början men går nästan automatiskt efter lite träning. Sedan kan ni ju göra så att om man bara klämmer ner r-knappen så fort man hinner, eller inte timar det rätt så tappar man magasinet eller börjar ladda om från början. Tror inte att det blir så störande, det här blir väl ändå inte ett spel där två spelare står mitt emot varandra och circlestrafar och laddar om mitt i en 1on1 duell...
Jam låter bra, det är en sak som kan göra att det faktiskt blir skillnad mellan olika vapen, förutom ljud och utseende, finns för många spel med mängder av olika assault rifles som i praktiken är samma sak.

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Gör det du. Det kommer att behövas

:EDIT: Glömde att jag:
Söker efter ett passande namn till modden.
:EDIT2: En ny bild (gammal men ny för er )

http://img115.exs.cx/img115/6260/marine1hf.jpg

hmm ska det vara tidsenligt eller framtid?

för det ser framtid ut, om det är så gubbarna kommer se ut.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Jag menade inte direkt från höften, utan vapnet är stödgat från axeln och när man kör upp "iron-sight" så lutar sig karaktärens huvud lite och han kikar genom själva siktet.

"Instinktivskytte".. Alla som gjort lumpen på någon form av skyttepluton vet vad jag snackar om.. I stort sett bara snurra, upp med geväret, kolla över riktmedlen och dra av ett par skott.. Målet är att få in alla skotten så dom kan täckas av en knuten näve på 10m.. Det är SVÅRT, tro mig, lyckades bara 1 gång, vilket var 100% bättre än samtliga andra i plutonen

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk

Låter trevligt...
har inte så mycket jag kan bidra med men när jag tänker Vietnam tänker jag Guns'n'Roses otroligt härliga låt och tycker nästan "Civil War of Vietnam" låter coolt. (Tolka det som ni vill, jag har två sett )

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Låter trevligt...
har inte så mycket jag kan bidra med men när jag tänker Vietnam tänker jag Guns'n'Roses otroligt härliga låt och tycker nästan "Civil War of Vietnam" låter coolt. (Tolka det som ni vill, jag har två sätt )

Det skulle ju iofs bli lite fel då Civil War betyder inbördeskrig vilket Vietnamkriget kanske var, men kan man kalla det inbördes krig när utomstående länder även var med och krigade? Jävligt bra låt dock.

Den här modden ser jag fram emot väldigt mycket! Är väldigt förtjust i vietnamkrigs filmer och det mesta relaterat till det. Den bästa musiken som finns är från den tiden. The Doors osv..

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Hur går det egentligen? Kommer det någon liten beta eller något snart?

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk

Angående reloaden skulle det vara trevligt om man hade två sätt att dra ur magasinet på.
Alt 1 släpper det på marken. Lite snabbare men man förlorar den ammo som är kvar.
Alt 2 stoppar på sig magasinet för senare bruk.

Kan dock tänkas att alla amerikaner skjöt tills det klickade (vilket det för övrigt bara gör en gång) och sedan hivade ner det på marken.

EDIT: Tycker också att ammomätare ska saknas. Endast antalet magasin bör visas.

Permalänk
Medlem

Om det fattas så kan jag ställa upp som leveldesigner. Har flerårig kunskap inom mapping med Hammereditorn.

Just let me know

Permalänk
Medlem

Ett namn förslag.... Vietnam: Source

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

IDÈ PÅ NAMN

Saving Private Freeman

(inkl en modell av honom i spelet ) =P

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kadafi
oh ja det är kommunisterna vi behöver oroa oss för

vad får du i CSS? måste veta för ja funderar på o skaffa samma system!
Skitcoolt mod förresten! lycka till

Visa signatur

Intel 2.7 Ghz - 768 RAM - Inno 3D GeForce 6800 GT 256Mb @ 410/1100 + Zalman VF700 CU - 200 Gb seagate ATA - 200 Gb Western Digital ATA --
3DMark 03: 11210 P <---> 3DMark 05: 4729 - Hansol H950 19" - MX 510 Röd - SteelPad 4D - Zalman surround lurar
Jag e bra på matte!

Permalänk
Medlem

fattar inte riktigt, men kommer man inte kunna spela denna mod online?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av macke18
IDÈ PÅ NAMN

Saving Private Freeman

(inkl en modell av honom i spelet ) =P

Det där tycker jag är en svinbra titel!

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem

Har läst en bok om SAS. Ibörjan av vietnam fanns inga automat vapen utan favoriten var shotgun. Det var senare under vietnam man började med automat karbiner.

Skulle vara jävligt coolt om träd kunde explodera och ramla. Mortal!

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Har läst en bok om SAS. Ibörjan av vietnam fanns inga automat vapen utan favoriten var shotgun. Det var senare under vietnam man började med automat karbiner.

Skulle vara jävligt coolt om träd kunde explodera och ramla. Mortal!

Det fanns ju många automatvapen under WW2, så jag tror nog att den använde båda BAR42
och thompson, asså under Vietnam kriget

Visa signatur

Göra Bajsmeister

Permalänk

Kan bli kul. Ungefär Som Vietcong. Jag hoppas att det är täta djungler i modden.

"Har läst en bok om SAS. Ibörjan av vietnam fanns inga automat vapen utan favoriten var shotgun. Det var senare under vietnam man började med automat karbiner."

Innan USA skaffade M16 hadde de M14 så automatkarbiner fanns under hela Vietnam-kriget, dessutom använde Nordvietnam också Ak-47 gevär.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coolishmani
Innan USA skaffade M16 hadde de M14 så automatkarbiner fanns under hela Vietnam-kriget, dessutom använde Nordvietnam också Ak-47 gevär.

M14 var väl inte automat? Och de hade väl inte "ak47" utan Type 56 (eller nått sått) som är en kinesisk kopia utan träkolv (hade en sån där... paratrooper kolv).

Jag kan ingenting dock

Permalänk
Medlem

Har det inte hänt något nytt än?

Permalänk

hur långt har ni kommit?

Permalänk

M14 var definitivt inte automat även om man kunnde fila om dem så att de kunnde bli det. Lite farligt kanke dock.

Permalänk
Avstängd

M14 var både full- & semi-atomatic (typ valfri, dock prisskilnad) medans M14A1 är full-automatic.. "The M14A1 Squad Automatic rifle differs from M14 in the following: the fire selector is always installed."...."700 -750 rounds per minute"

Google never lies.. or?

EDIT: just ja, den kom 1966

EDIT2: fanns redan full-auto runt 1920. MEN det är alltid kostnader som gör att soldaterna inte hade dessa vapen

Förövrigt så kom ju XM-10 redan 1960 cal.44.... M-10 blev sketna 9mm (X??? är utväderingsexempel/prototyp)
XM-10 finns med i filmen Flykten från New York
M-10 eller Mac-10, glömmer det jämt
Är ex-vapenbög..

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Ett tips är att posta detta i steampowered.com's half life 2 forum...
Fler människor där som kollar...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Helvete vad bra det låter som att det blir. Det blir väl tvåa på väntelistan, direkt efter RE4.

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
M14 var både full- & semi-atomatic (typ valfri, dock prisskilnad) medans M14A1 är full-automatic.. "The M14A1 Squad Automatic rifle differs from M14 in the following: the fire selector is always installed."...."700 -750 rounds per minute"

Google never lies.. or?

EDIT: just ja, den kom 1966

EDIT2: fanns redan full-auto runt 1920. MEN det är alltid kostnader som gör att soldaterna inte hade dessa vapen

Förövrigt så kom ju XM-10 redan 1960 cal.44.... M-10 blev sketna 9mm (X??? är utväderingsexempel/prototyp)
XM-10 finns med i filmen Flykten från New York
M-10 eller Mac-10, glömmer det jämt
Är ex-vapenbög..

Ja just det.

Permalänk
Medlem

är det färdigt snart eller? vill så gärna provat

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TGH] raZor
är det färdigt snart eller? vill så gärna provat

det komer ta låånnggtt tid innan det är färdgt. Moddar tar långt tid att göra.

Permalänk

Orkar inte se denna tråd växa utan att jag lägger ut bilder, hittade några på denna dator