Permalänk
Avstängd

kan du oxo koppla där då.. Fast har du inte en HDTV så vinner du inte så mycket på att köra RGB... Men klart lite bättre blir det även på en vanlig TV (om du har 100hz tv)...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Måste fråga, jag är osäker på vilken borr man ska använda för att kunna gänga M3 efter. 2,5mm är för litet va?

Permalänk

Du borrar med typ 2.5mm och sen använder en gängtap som är gjord för m3. har jag för mig om jag inte missminner mig..

Det ska stå att gängtappen är gjord för m3, köpte en sån på classe..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terroristen
Du borrar med typ 2.5mm och sen använder en gängtap som är gjord för m3. har jag för mig om jag inte missminner mig..

Det ska stå att gängtappen är gjord för m3, köpte en sån på classe..

Jo de är klart att ja gängar med en M3 gängtapp, men frågan är med vilken borr man ska använda sig av, 2,5 tycker jag låter lite litet, men de kan funka, vill ju gärna inte bryta av gängtappen.

Permalänk
Avstängd

2.5 för m3.... Hör till allmänt vetande

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hitta en tabell här hemma, där de står att man ska borra med 2,7mm

Permalänk
Medlem

kom igen nu.. uppdatering!! hittade den här tråden nyss å fattar inte att jag missat den.. mycke man missar här på sweclockers

Visa signatur

laptop - Compaq 615
foto - Nikon D3000 + 18-105
Bloggen med lite foton och skitsnack

Permalänk
Medlem

De kommer de kommer,

Permalänk
Avstängd

update nu

Visa signatur

Vill du mig något så citera mina inlägg.
"Allt är gratis när man har bredband"
"Allting fungerar med våld. Om inte, använd MER Våld"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
kan du oxo koppla där då.. Fast har du inte en HDTV så vinner du inte så mycket på att köra RGB... Men klart lite bättre blir det även på en vanlig TV (om du har 100hz tv)...

Inte vinner på at kör amed RGB istället för s-video? Skojar du? Det är ju som dag och natt!!
Antingen tillverkar man en VGA-RGB eller så kör man med VGA om man har en sådan anslutning direkt. HDTV? Har du sett någon sådan i Sverige?

Följ denna beskrivningen så ska du se att du får bra bild på tv'n.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Avstängd

600kr för det där moderkortet?Vad är det för modell?Var det nytt?800MHz FSB på processorn eller?

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjRaven
600kr för det där moderkortet?Vad är det för modell?Var det nytt?800MHz FSB på processorn eller?

Moderkort: ASUS P4R800-VM mATX
CPU P4 2.0ghz 533 MHz
rätt så gamal cpu, men man tar vad man har.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
Moderkort: ASUS P4R800-VM mATX
CPU P4 2.0ghz 533 MHz
rätt så gamal cpu, men man tar vad man har.

Okej,jävligt stort för att vara ett mATX kort om du frågar mig..Finns ju dom som är mindre och kostar mindre med

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Avstängd

ett htpc bygge "på går" ej utan det "pågår"

Visa signatur

citera

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laggeman
Inte vinner på at kör amed RGB istället för s-video? Skojar du? Det är ju som dag och natt!!
Antingen tillverkar man en VGA-RGB eller så kör man med VGA om man har en sådan anslutning direkt. HDTV? Har du sett någon sådan i Sverige?

Följ denna beskrivningen så ska du se att du får bra bild på tv'n.

Jag har en DLP med 1280x960 pixlar som jag kör på DVI = HDTV.... Dock så har vi ju inge HDTV sändningar i sverige.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Visst, projektorer klarar av upplösningen, men vad mer än en dator klarar av att skicka den i dagens läge? Jag menade alltså en tv som kunde ta emot HDTV-sändningar. (Som det alltså inte sänds här ännu.)

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Har inte haft så mkt tid att bygga på den senaste tiden, men här kommer det en liten uppdatering. Ska flytta alla transistorer i nätagget till en större kylfläns nu, bilder på det kommer ikväll.

Efter som kondensatorerna står upp för mkt så är jag tvungen att lägga dom ner.

Här är en bild på ström tillförseln till nätagget med kontakten som ska sitta på utsidan.

Nu ska jag lacka, löda och kapa med vinkelslipen blir en del gängandes oxå.

Permalänk
Medlem

Grym!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

Ett ATX nätagg med passivkylniing hoppas kylflänsen räcker till.
Ifall ni skulle känna till kylflänsen så kan jag säga att de är en P2mx 400mhz kylare.

Permalänk
Medlem

1337 :), kan också tillägga att det ser bra ut, men mer bilder tycker jag

Permalänk

Fan va nice!!!

Max tipsade en att kolla in här lite så why not? Ser ju GRYMT ut ^^

Fredrik från Kungsberget ToR

Visa signatur

Antec Sonata + Antec Sonata AcoustiPack / Abit IC7 + v. 23 BIOS / Pentium 4 @ 3.0 GHz + Zalman CNPS7000A-Cu / 2 x TwinMOS 512 Mb PC 3200 DDR Ram / Club 3D Radeon 9800 Pro + Zalman ZM80C-Hp + Zalman ZMOPT1 / D-Link 530 TX 10/100 Mbit/s
Samsung DVD SD 616E / Nec DVD +- RW1300A / Iomega Zip 100 / Samsung Diskettstation

Permalänk
Medlem

Up and running. efter mkt pill med nätagget så funkar det till slut.
Var tvungen att byta ut en likriktarbrygga efter som ett ben av misstag gick av, det vart 2 st dioder istället.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, gillar det att du fixat passiv kylning på nätagget. Hur verkar det klara av värmen? Iofs inte så krävande delar, men ändå? Processorfläkten, hur pass mycket låter den? Har du testat så det hela funkar?

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laggeman
Ser bra ut, gillar det att du fixat passiv kylning på nätagget. Hur verkar det klara av värmen? Iofs inte så krävande delar, men ändå? Processorfläkten, hur pass mycket låter den? Har du testat så det hela funkar?

Det funkar bra än så länge, men jag har inte hårddisken/dvdn inkopplad än som ni kanske ser,
Har bara låtit den stått i bios i 30mins och då vart likriktarbryggan lite ljummen. Den stora kylflänsen är då fortfarande kall eller rumpstemp.
CPU fläkten låter rätt mkt, det är sånt j*vla drag i den, 4800rpm, ska ha en switch så jag kan växla mellan 5-7-12V. eller rheobus

Permalänk
Medlem

Fläktljudet var så som jag misstänkte då, då jag har för mig att den skall låta en del. Var mest nyfiken på den bara, ändå inget för mig.
Har själv ett projekt på G som kommer ta rejäl fart om ca 14 dagar då lönen kommer...
Iaf så kommer alla komponenter finnas då, sen tar det nog lite tid med själva bygget som sådant, en hel del små saker som skall tas i åtanke innan man löser dem på bästa sätt.

Vad är det förresten för dvd du har?
Bra val av moderkort också.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Det är en IBM 6xDVD

Permalänk
Medlem

Ah, ok. Fick själv tag i en TEAC cdrw/dvd combo för 500 på Blocket.
Intressant bygge! Följer det med spänning!

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Efter som jag ska tillverka en ny front till dvd-spelaren i alu + att jag vill kunna öppna den från "open" knappen på framsidan av chassit,
Så öppna jag dvd-spelaren för och se ifall man kan dra ut några trådar från knappen på den. Annars får jag skriva ett script och koppla knappen till com-porten,

Så här ser dvd-spelaren ut inuti, ska nog gå att dra ut ett par trådar från knappen på fronten av den.

Permalänk
Medlem

Jag kanske har missat nåt inlägg, men ska du koppla in en display? För det skulle vara snyggt att köra displayen på samma sätt som den vanliga... lysande siffror/text med mörk bakgrund...

Visa signatur

Det finns inga dumma frågor, bara dumma människor

Permalänk
Avstängd

får bli aktiv OLED eller VFD då..

Visa signatur