Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Krönika: Vad är IRL?

Permalänk
Melding Plague

Krönika: Vad är IRL?

<font style="font-size: 10pt"><b>Krönika: Vad är IRL?</b></font> <small class="small">lördag 15 januari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Edin</a></small><br>
Då fortsätter vi med denna veckas krönika på SweClockers, skriven av Alma Mamela. Denna gång tas ämnet IRL eller "In Real Life" upp i en djupare mening. Läs hela krönikan, och skriv gärna ner dina åsikter och tankar <a href="http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=401307">här</a>.<br /><br /><b><a href="http://www.sweclockers.com/html/artikel/art_050115_kronika200...">Du hittar krönikan här >></a></b>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad är det på bilden? Den gråa saken alltså, och vad har den med krönikan att göra?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser ut som tyg. =/ En tröja kanske... eller en duk!? oatt!

Permalänk
Hedersmedlem

Ännu en bra krönika av Alma keep on goin girl!
Man får ju tänkvärda saker i huvudet

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk

Platons filosofier är väl inte alls nonsens.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0rkad
Vad är det på bilden? Den gråa saken alltså, och vad har den med krönikan att göra?

Det är en abstrakt bild. Det vill säga en bild som inte avbildar/föreställer något.
Eftersom krönikören nämner ordet abstrakt innan bilden, så gissar jag på att
krönikören vill hänvisa till något som är abstrakt, och i detta fall så är det motivet
på bilden som är abstrakt, då bilden inte föreställer eller avbildar något.

Permalänk
Medlem

Förstår inte meningen.
Får inte fram någon poäng, bara diskuterar platons filosofier för att jämföra hur folk går ut på nätet.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

för mycket ty. Hata ordet ty. ty det kan bara ty .. hahahahahaha annars får bruttan ha en eloge, bra med kvinns vettu.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bernt-oskar
Platons filosofier är väl inte alls nonsens.

Jo det är dom.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk

Förstår inte vad dessa krönikor har med Sweclockers att göra. Trodde det här var en sida med teknisk inriktning, inte filosofisk. För övrigt tycker jag den här tjejens "krönikor" bara är konstiga.

Visa signatur

i7 920 @ 3.8Ghz | Gigabyte 4870x2 | Asus P6T Deluxe | Corsair 6GB DDR3 1333 Mhz | WD6401AALS 32MB 640GB | Noctua UH12P 1336| Coolermaster HAF932 | Benq FP241W 24"|

Permalänk

There is no IRL, only AFK som en vis man sa engång.

Permalänk
Medlem

Mycket djup och historisk krönika, lite udda att se den på sweclockers. men det är intressant ändå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Muppen100
Förstår inte vad dessa krönikor har med Sweclockers att göra. Trodde det här var en sida med teknisk inriktning, inte filosofisk. För övrigt tycker jag den här tjejens "krönikor" bara är konstiga.

Vad är det som säger att det inte var lite tekniskt inriktad..
Om du tar dig tid o funderar över innehållet så kommer du nog uppskatta detta mycket bättre..

Sedan kan du väl ta o skriva något själv så kan vi ta o lägga in lite shysta komentarer där..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

Krönikan är bra skriven och så men den känns helt felplacerad.
Antingen är det för att man inte är van vid det eller något annat. Men det känns inte som om jag är ute efter djupare filosofiska tankar när jag besöker sweclockers.com helt enkelt.

MVH Swuppo

Visa signatur

BAAH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Det är en abstrakt bild. Det vill säga en bild som inte avbildar/föreställer något.
Eftersom krönikören nämner ordet abstrakt innan bilden, så gissar jag på att
krönikören vill hänvisa till något som är abstrakt, och i detta fall så är det motivet
på bilden som är abstrakt, då bilden inte föreställer eller avbildar något.

Nene, men det är ett kort så någonting är det tagit på iaf.
Ser ut som stålull eller ormskinn.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bilden heter "verklighet.jpg" och jag satsar en femma på nått garnaktigt, typ en skarf eller så...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Jag förstår faktiskt inte folket som tycker att den här krönikan inte hör hemma på sweclockers. Jag menar, Internet och allt som sker iochmed det, har inte det ALLT med IT att göra, och i sådana fall även Sweclockers?

Personligen ser detta som ett intressant och roligt sätt att fylla ut tiden och tankarna mellan de andra nyheterna.

Bra skrivet Alma.

MVH fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Detta förbannade ordet "ty", hon försöker verka så förbannat duktig. Hon tror hon är så djup och intelligent.
Dah!

Permalänk
Medlem

Trevlig läsning.

Citat:

Detta förbannade ordet "ty", hon försöker verka så förbannat duktig. Hon tror hon är så djup och intelligent.

Och det vet du att hon inte är eller...?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Demandred
There is no IRL, only AFK som en vis man sa engång.

Hehe

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icystriker
Dah!

Ja usch, två hela gånger. Ett ord jag störde mig väldigt på, var 'och'. Vad försöker hon bevisa genom att använda 'och' hela tiden?

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk

Platon var ett praktexempel på ännu en filosof som luddat bort sig alldeles för långt från all rimlig reson och sans på samma sätt som alla kvasiintelligenta hobbytänkare som använder hans namn för att ge någon form av akatemisk botten i sina annars så urbota korkade idéer och tankar. Jag anser, vilket jag även står för till fullo, att krönikor som denna inte har något som helst att göra på en tekniksida som sweclockers.

Ett försök till att vara djup och analyserande resulterar endast i att bilden av krönikören som en rödvinsdrickande rödstrumpa som försöker verka långt mer akademisk än vad ladok visar, lyser igenom. Nej, lägg i från dig dina nyinköpta filosofiböcker och inse att du på intet sätt lever upp till den bild du målat upp av dig själv som fröken übertänkare och bespara oss detta kvasigenomtänkta skitsnack av dylik sort.

PS: Se det såhär: Platon menar att det finns en utopi som vi som människor är för begränsade för att nå. Tänk sedan en snickare som tillverkar den bästa och mest välbyggda stolen som man överhuvud taget KAN bygga. Tänk sedan en målare som målar av stolen så verklighetstroget en målare bara kan göra. Enligt platons funderingar är stolen endast en kopia av den utopiska stolen då vi människor inte är kapabla att tillverka något utopiskt. Bilden som sedan målades är ju då enbart en kopia av en kopia vilket alltid är skräp. Platon säger alltså att all konst och kultur är skit, och hur kan man ens tänka att använda en källa till inspiration som honom?

Välkomnar all kritik med öppna armar.

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreadlock
Platon var ett praktexempel på ännu en filosof som luddat bort sig alldeles för långt från all rimlig reson och sans på samma sätt som alla kvasiintelligenta hobbytänkare som använder hans namn för att ge någon form av akatemisk botten i sina annars så urbota korkade idéer och tankar. Jag anser, vilket jag även står för till fullo, att krönikor som denna inte har något som helst att göra på en tekniksida som sweclockers.

Ett försök till att vara djup och analyserande resulterar endast i att bilden av krönikören som en rödvinsdrickande rödstrumpa som försöker verka långt mer akademisk än vad ladok visar, lyser igenom. Nej, lägg i från dig dina nyinköpta filosofiböcker och inse att du på intet sätt lever upp till den bild du målat upp av dig själv som fröken übertänkare och bespara oss detta kvasigenomtänkta skitsnack av dylik sort.

PS: Se det såhär: Platon menar att det finns en utopi som vi som människor är för begränsade för att nå. Tänk sedan en snickare som tillverkar den bästa och mest välbyggda stolen som man överhuvud taget KAN bygga. Tänk sedan en målare som målar av stolen så verklighetstroget en målare bara kan göra. Enligt platons funderingar är stolen endast en kopia av den utopiska stolen då vi människor inte är kapabla att tillverka något utopiskt. Bilden som sedan målades är ju då enbart en kopia av en kopia vilket alltid är skräp. Platon säger alltså att all konst och kultur är skit, och hur kan man ens tänka att använda en källa till inspiration som honom?

Välkomnar all kritik med öppna armar.

Jag har inga som helst problem med krönikor på Sweclockers. Tycker det är rätt kul med lite omväxling från produkttester och nyheter.

Permalänk
Medlem

kul läsning igen från Alma , roligt med lite omväxling

Visa signatur

AM2 6.0 2900XT 3G RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Ja usch, två hela gånger. Ett ord jag störde mig väldigt på, var 'och'. Vad försöker hon bevisa genom att använda 'och' hela tiden?

Vad är det för fel på att använda ordet "och"? Det måste användas ibland, eller ganska ofta faktiskt.

Permalänk
Medlem

jag förstår inte vad det är som är så hemskt med ordet "ty". "ty" är ett väldigt bra ord faktiskt, eller är det det att alla (som inte tycker om "ty") inte känner igen ordet eller vet vad det betyder? "ty" betyder ungefär för...

tycker hon har en bra slutsats
"Många tycks tro att man kan bete sig hur som helst på Internet. Men det är ju inte så att vi förflyttas till någon flummig andradimension när vi surfar. Livet fortgår hela tiden och allt som sker, sker i verkligheten. Om du beter dig som ett svin på nätet så är du också ett svin!"

hoppas att folk tänker och anammar det här.

bra skrivet! kul med lite djupare texter ibland!

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0rkad

såg ut som vagina..

Men bra krönika iaf, mer vill vi ha!

Visa signatur

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
Vad är det som säger att det inte var lite tekniskt inriktad..
Om du tar dig tid o funderar över innehållet så kommer du nog uppskatta detta mycket bättre..

Sedan kan du väl ta o skriva något själv så kan vi ta o lägga in lite shysta komentarer där..

Jag tyckte nog att den var mycket mer filosofiskt inriktad än tekniskt inriktad... Du kanske ska ta och läsa den igen också... Alla kan inte uppskatta sånt här filosofiskt skrivande. Det är inte därför jag besöker Sweclockers. Jag har rätt till en åsikt lika mycket som du utan att behöva få spydiga kommentarer. Bara för att någon skriver något behöver man inte säga att det var bra bara för att vara snäll. Om jag skulle skriva något vill jag inte att alla ska säga att det är jättebra om det inte är det, men men... Du är väl en typisk svensk som inte vågar säga bu eller bä.

Tänk lite innan du skriver inlägg som bara gör en irriterad.

Visa signatur

i7 920 @ 3.8Ghz | Gigabyte 4870x2 | Asus P6T Deluxe | Corsair 6GB DDR3 1333 Mhz | WD6401AALS 32MB 640GB | Noctua UH12P 1336| Coolermaster HAF932 | Benq FP241W 24"|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BuBuliciouz
såg ut som vagina..

haha, rökat nått konstigt idag?

Visa signatur

A64 Venice 3000+@2655Mhz || Asus A8N-E || A-Data PC3200 2x512 || Geforce 6600GT || WD Raptor 74Gb
3DMark 01: 22xxxp. 3DMark 03: 86xxp. 3DMark 05: 4xxxp. SuperPI: 34sec
www.thorsteinar.se

Permalänk
Medlem

Bara en massa tjafs som vanligt...

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)