Permalänk

iriver vs JoS

Hej, jag ska kopa en ny mp3spelare, dom jag funderar pa ar Iriver ifp-990 och JoS MP-400.

Jag vet att irivern har valdigt bra ljud. non som vet hur ljudet ar pa JoSen?
Vilken skulle ni valja? ni far jarna skriva ner nakdelar och syndpunkter.

tacksam for svar..

Permalänk
Medlem

Köp iRivern. JoS importerar bara sina spelare och trycker på sitt namn. Är du utolands kand du köpa dem till nästan halva priser under helt andra märkesnamnen. Ger ett minst sagt billigt intryck.

iRivers spelare håller hög kvalitet och har ett helt överlägset ljud. Kan verkligen rekommendera dem. (Äger en själv )

Permalänk

Låter bra de, men då blir det en iriver. Måste jag köpa nya hörlurar eller är de bra ljud i dom som följer med?

Permalänk
Medlem

Huh säger bara Iriver .. Vilken spel maskin det är.. Har en själv och säger bara att det är rena njutningen.. Snygg designe. Genomtänkta knappar. Bra meny.. och ljudet det är det som imponerar mest.. Köp Iriver.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XerXes
Köp iRivern. JoS importerar bara sina spelare och trycker på sitt namn. Är du utolands kand du köpa dem till nästan halva priser under helt andra märkesnamnen. Ger ett minst sagt billigt intryck.

iRivers spelare håller hög kvalitet och har ett helt överlägset ljud. Kan verkligen rekommendera dem. (Äger en själv )

Att JoS inte är svensktillverkade mp3-spelarer torde de flesta veta nu. iRiver är inte heller svenska utan koreanska som jag tror att många av företagen som tillverkar mp3-spelare är. Alla JoS-modeller kommer från korea tror jag. Det i sig är ingen anledning till att inte köpa JoS. Även iRiver går att få tag på mycket billigare utomlands.

Har själv en iRiver-spelare. Den har funkar och funkar fortfarande mycket bra och låter också mycket fint. De medföljande snäckorna är ganska hyffsade, men om man köper en dyr mp3-spelare så är man ju bara korkad om man snålar med hörlurarna.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilsrock
Att JoS inte är svensktillverkade mp3-spelarer torde de flesta veta nu. iRiver är inte heller svenska utan koreanska som jag tror att många av företagen som tillverkar mp3-spelare är. Alla JoS-modeller kommer från korea tror jag. Det i sig är ingen anledning till att inte köpa JoS. Även iRiver går att få tag på mycket billigare utomlands.

Du hittar dock inte iRiver under andra varumärken. Prisskillnaden du talar om är inte heller lika stor .

Permalänk
Testpilot

Jag har en Iriver iFP-790 och är mycket nöjd, köp den eller en med större minne om du har råd.
Det jag gillar är att det finns så mycket inställningar på den, man kan verkligen få den så som man själv vill ha den

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd

Har ingen direkt erfarenhet av iRiver, men jag äger själv en JoS som jag tycker är mycket bra.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver och stavar som en idiot kommer du troligtvis bli betraktad som en sådan.

Permalänk

Vänta tills Iriver H10 kommer.

Visa signatur

Iriver H10 20gb

Permalänk
Medlem

iRiver som sagt, H10 om du vill ha mycket saker för pengarna

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk
Medlem

jag orkar snart inet vänta,det har gått en månad sen det blev känt att den existera..och lika länge till ska man vänta på att få köpa en ! känns som evigheter,verkligen. Men jag far nog över till danmark och köper mig en röd sådan Syftar på h10 då !

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem

Jag har ingen erfarenhet av Iriver men jag har själv en JOS sen 1.5 år tillbaka och den är jag mycket nöjd med. inget fel överhuvudtaget och den har motsvarat mina (höga) förväntningar

Permalänk
Medlem

fick min iriver så sent som igår.. köpte mig en iriver ifp-795.. helt fantasitik är den.. när jag inte hade satt dit batteriet så kunde man tro att det var en "dummy" speciellt när skyddsplasten över displayen var tryckt som en upplyst display.. men så fort man hade satt in den medföljaden batteriet en AA så var det en helt annan kännsla.. varför jag valde iriver är för att den har bättre ljud.. men det viktigaste är nog att den inte är en inbyggd batteri.. har laddningsbara GP-PowerBank batterier hemma så det är perfekt.. och sen när man är ute och reser en längre tid så är det bara att köpa helt vanliga AA batterier så har man ström för 35-40h på en enda batteri.. och iriver skickar med allt tänkbara tillbehör man kan tänka sig behöva.. så man slipper köpa en massa extra..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Avstängd

är ju inte insatt i mp3 spelare men det som kostar när det gäller JoS är ju själva designen/"loggan" det är vad du betalar för så att säga.Tippar på att det övriga är mindre viktigt för dom.Bara och kolla på 45minuter på tv3 så får du svar på det

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Våga vara retro!

Seriöst, du känner ingen som har någon av spelarna du är intresserad av så att du kan provlyssna?

Permalänk
Medlem

Har en iRiver 390T nu, men min nästa spelare blir helt klart en Meizu E2 1 Gb, otroligt mycket spelare för lite pengar...

H10 är frän, men finns ju en del tveksamheter med den, tjockleken och dålig batteritid gör den självdiskvalificerad hos mig mig iaf.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Har en iRiver 390T nu, men min nästa spelare blir helt klart en Meizu E2 1 Gb, otroligt mycket spelare för lite pengar...

H10 är frän, men finns ju en del tveksamheter med den, tjockleken och dålig batteritid gör den självdiskvalificerad hos mig mig iaf.

Dålig batteritid? Den piskar "motsvarigheten" iPod Mini i batteritid och då har irivern ändå LCDskärm

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag skulle tagit iriver, den lär ha bäst ljud av de två. men att det är från korea är ju inget argument mot JOS, det är ju iriver också

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benvit
Dålig batteritid? Den piskar "motsvarigheten" iPod Mini i batteritid och då har irivern ändå LCDskärm

Har har inte sagt att han gillar iPod mini heller

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeonHart
Har har inte sagt att han gillar iPod mini heller

Nä men att säga att den har dålig batteritid är att doppa huvudet i ån och sedan kommer någon och knuffar dig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köp en Monolith MX-7010
Bäst ljud och överlägset snyggast

Permalänk
Medlem
Citat:

Nä men att säga att den har dålig batteritid är att doppa huvudet i ån och sedan kommer någon och knuffar dig.

Beror väl på vad man jämför med. Jämför man med min iFP-999 så är batteritiden usel.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Citat:

Beror väl på vad man jämför med. Jämför man med min iFP-999 så är batteritiden usel.

Då är det så att de båda är byggda på olika tekniker. 999 är flash och H10 är hdd

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Då är det så att de båda är byggda på olika tekniker. 999 är flash och H10 är hdd

Jo visst men vad har det för betydelse? Det är fortfarande batteritid på MP3spelare det handlar om.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

men h10 är väl inte tjock..fattar inte vad han syftar på,den e lite bredare än ipod mini,men definitivt inte tjockare..

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo visst men vad har det för betydelse? Det är fortfarande batteritid på MP3spelare det handlar om.

Man kan givetvis jämföra batteritider mellan HDD pch Flash men det är inte rätt då de olika tekikerna har helt olika förutsättningar. En HDD drar mer ström än en flash. Tänk människa

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Man kan givetvis jämföra batteritider mellan HDD pch Flash men det är inte rätt då de olika tekikerna har helt olika förutsättningar. En HDD drar mer ström än en flash. Tänk människa

Så det är jag som ska tänka? Du kanske ska tänka till lite själv innan du svarar. Han jämför den gissningsvis med sin nuvarande 390T och den Meizu E2 han ska köpa och då har H10 defenitivt dålig batteritid. Att den sedan har en hårddisk och är bättre än iPod mini som har totalt värdelös batteritid spelar inte någon som helst roll.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Citat:

Så det är jag som ska tänka? Du kanske ska tänka till lite själv innan du svarar. Han jämför den gissningsvis med sin nuvarande 390T och den Meizu E2 han ska köpa och då har H10 defenitivt dålig batteritid. Att den sedan har en hårddisk och är bättre än iPod mini som har totalt värdelös batteritid spelar inte någon som helst roll.

Tack för att du försvarat mig i min frånvaro mot de märkesfrälsta horderna

Jag skiter i om en spelare kan lagra 5 Gb och är asläcker. Räcker inte batteriet längre än runt 10 timmar så är den diskvalificerad. Den är helt enkelt inte tillräckligt mobil då.

Jag har hellre en spelare där man kan lyssna igenom hela minnet på en laddning än en spelare man måste ladda efter 10 album när man har 50 på hårddisken. Meningen med det stora utrymmet försvinner ju....

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Tack för att du försvarat mig i min frånvaro mot de märkesfrälsta horderna

Jag skiter i om en spelare kan lagra 5 Gb och är asläcker. Räcker inte batteriet längre än runt 10 timmar så är den diskvalificerad. Den är helt enkelt inte tillräckligt mobil då.

Jag har hellre en spelare där man kan lyssna igenom hela minnet på en laddning än en spelare man måste ladda efter 10 album när man har 50 på hårddisken. Meningen med det stora utrymmet försvinner ju....

Varsågod

Hur som helst så har jag som jag skrivit innan en iRiver själv vilken jag är mycket nöjd med. Dock köpte jag en flashspelare av samma skäl som dig.

Sen är det helt enkelt så att de olika typerna har olika fördelar mot varandra. Det är ju bara att börja prioritera för man kommer inte att få allt.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Jag har en jos mp-130 som fungerar prima, har dock inga direkta erfarenheter av iriver.

Visa signatur

10^-9