MSI K8N Neo4 Platinum, klocking hur bra?

Permalänk
Medlem

MSI K8N Neo4 Platinum, klocking hur bra?

jag har en 3200+ winchester som jag vill klocka upp.
någon som vet hur bra detta moderkort är?

http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_...

ASUS K8V-E verkar mycket bättre men jag orkar inte vänta

Visa signatur

:: AMD winchester 3200+ @ 3800+ :: Zalman 7700 AlCu :: Thermaltake Xaser V Blue Damier :: DFI LanPatry UT :: Hiper 580W :: Power Color x850XT :: Kinston Hyper X 2x512mb @2-3-2-6-1T 2,3v :: Razer Diamondback :: 3Dmark 01 :: 25210p 03 = 12492p :: 05 = 6130 ::

Permalänk
Medlem

hehe jag har ett sånt som hadde massa problem och söker du på moderkortet kommer du att se att antingen går det som en dröm eller så har du flera veckors svärande över msi junk.
det funkar inte heller med alla nätagg
massa minnen som strular kolla om dina är listade först
mitt klockade till 250*10 utan att svettas för att sen bränna mitt nätagg
mitt råd är att köpa detta DFI Lanparty nF4 SLI-DR om du ska köra 939 är det det klart bästa bordet oavsett vad nu massa msi fans tycker.

bytte till 754 för att kunna köra ett stabilt bord

Visa signatur

tjopp

Permalänk
Medlem

jo jag kollade just på DFI, de har ju monterat hålen till kylningen fel, de ska placeras vertikalt men de har satt de horisontellt. Varför bryr jag mig? jo för att jag just köpte en Zalman 7700 AlCu och de är ganska tunga.
tänk dig en planka, den är ganska lätt att bryta av om du lägger den rätt, nu kommer fläkten vara moterad som plankan.

Visa signatur

:: AMD winchester 3200+ @ 3800+ :: Zalman 7700 AlCu :: Thermaltake Xaser V Blue Damier :: DFI LanPatry UT :: Hiper 580W :: Power Color x850XT :: Kinston Hyper X 2x512mb @2-3-2-6-1T 2,3v :: Razer Diamondback :: 3Dmark 01 :: 25210p 03 = 12492p :: 05 = 6130 ::

Permalänk

Den enda skillnaden är avståndet mellan hålen oavsett hur sockeln är vriden - och det gör försumbar skillnad.

Brorsan kör en hyper6:a på den ledden på sitt MSI, jag kör en likadan på mitt av8 åt andra ledden - båda lever och mår bra - med styvt 1 kg koppar hängandes i sockeln.

/J

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av epoxy
hehe jag har ett sånt som hadde massa problem och söker du på moderkortet kommer du att se att antingen går det som en dröm eller så har du flera veckors svärande över msi junk.
mitt råd är att köpa detta DFI Lanparty nF4 SLI-DR om du ska köra 939 är det det klart bästa bordet oavsett vad nu massa msi fans tycker.

ja, men du saknar dual channel vilket betyder en rejäl prestanda förlust.

Visa signatur

K8N NEO4 Platinum, AMD 64 FX-55, XFX 8800 GT, Raptor 2x36,7GB, OCZ PC 3200 Rev.2 2x512MB, OCZ 600w,
Audigy2ZS, Zalman 7700Cu, Lian-Li PC V1200, Win XP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av epoxy

Och var fick du tag på ett k8n neo4 om man får fråga?

Visa signatur

Dance like a butterfly and sting like a bee.