Permalänk
Avstängd

Mycket kritik tack=D

Hejsan.
har nu gjort klart huvuddelen av min sida men det finns dock inte så mkt innehåll än=D
men hoppas ändå att ni kan ge mig MYCKET kritik.
säg vad ni vill
allt ni tycker är bra och dåligt!!

MVH Agge

http://agge.no-ip.com
eller(kanske inte funkar med databaserna)
http://agge.webhosting.tant102.mine.nu/agge2/index.php

EDIT: har fixat olika teman nu också:D syns bara på http://agge.no-ip.com =D

Visa signatur

Om dåliga kommentarer vore vatten skulle jag behövt en flytväst...
www.Agge.tk
-Ja har visst vart ute idag. -Vart då? -Jag öppnade fönstret förut...

Permalänk
Medlem

Bilderna http://agge.no-ip.com/bilder/klocka.gif är döda.

Jag tycker inte om när folk har synliga "admin"-länkar på sin sajt, men det är väl en smaksak.

Permalänk
Avstängd

jag vet att klock grejen är död har inte haft tid att fixa det.. har prioriterat andra skler först.. och admin länken lade jag bara där preliminiärt. ska flytta den sen.. var itne många synpunkter på själva sida, designen m.m.??

Visa signatur

www.Agge.tk

Permalänk
Medlem

I menyn så blir det 1px (tror jag... har ej mätt) mellanrum om man rör musen nedåt. rör man den uppåt går de ihop igen. Det är bara att välja om det skall vara mellanrum eller inte.

Citat:

Notice: Undefined index: sida in d:\wwwroot\users\web_agge\agge.webhosting.tant102.mine.nu\agge2\index.php on line 51

Notice: Undefined index: sida in d:\wwwroot\users\web_agge\agge.webhosting.tant102.mine.nu\agge2\index.php on line 52

Det går ej att scrolla med scrollhjulet.

Bristande kunskaper i engelska.
ex: Now is the main PHP work done. -> Now the main PHP work is done.

Gästbok:

Citat:

Warning: mysql_connect(): Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061) in d:\wwwroot\users\web_agge\agge.webhosting.tant102.mine.nu\agge2\guestbook\gastbok.php on line 15
Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061)

Annars gillar jag designen. Välkombinerade färger. Kanske är "3Dskuggan" lite hög?

PS.
Jag använde Mozilla Firefox 1.0
DS.

Visa signatur

Min webbsida!
"Svenskarna är välväxta, kraftiga, smidiga, i stånd att uthärda det hårdaste arbete, svält och nöd.
De är födda krigare, fulla av stolthet..." - Voltarie

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TtompaA
I menyn så blir det 1px (tror jag... har ej mätt) mellanrum om man rör musen nedåt. rör man den uppåt går de ihop igen. Det är bara att välja om det skall vara mellanrum eller inte.

Det går ej att scrolla med scrollhjulet.

Bristande kunskaper i engelska.
ex: Now is the main PHP work done. -> Now the main PHP work is done.

Gästbok:

Annars gillar jag designen. Välkombinerade färger. Kanske är "3Dskuggan" lite hög?

PS.
Jag använde Mozilla Firefox 1.0
DS.

jag har inte upptäckt att det blir nått mellanrum i menyn, däremot ÄR det ett 1px spave mellan varje menyalternativ i IE som jag inte får bort(har googlat och testat allt).

Engelskan skiter jag i och dte där med att det inte går att scrolla är för att är en div som har overflow:auto.
ska kanske lägga in det där scrollscriptet som nån frågade efter häromdagen.
och PHP felmedelandena är för att jag inte har ställt in php/mysql på ftp´n.

gärna mer tankar kring sidan.
nu är http://agge.no-ip.com uppe och jag ska ha påp den hela dagen när jag är i skolan men på nättera går den ner.

Tack och hej
MVH Agge

Visa signatur

www.Agge.tk

Permalänk
Medlem

Jag gillar den direktöversatta engelskan på sidan.

"Now have I made..."

Visa signatur
Permalänk
Medlem

för mig blir övre delen av sidan avskuren, men det verkar bero på att jag sitter på IE-mac, annar ser det riktigt bra ut. Personligen gillar jag dock inte typsnittet i menyn, skrivstilstypsnit har aldrig varit min grej.

Visa signatur

In murphy we trust, his law never fails.

Permalänk
Avstängd

jag har verkligen kollat i de flesta webbläsare jag fått tillgång till och inte märkt nått annat fel än meny-spacen i IE.

men men.. lite mer tyckande tack.

Visa signatur

www.Agge.tk

Permalänk
Medlem

En sak, när man väljer ett annat tema än det som är fördefinerat och sedan klickar runt på sidan sågår den tillbaka till det fördefinerade temat. Du får spara ens val i en session eller liknande så valet gäller gör hela sidan.

Permalänk

tycker det ser väldigt snygg ut, om det är något jag inte gillar så är det väl "loggan"

Permalänk
Avstängd

niklas6666: ja gjorde om min "Agge" logo snabbt men ska förbättra den och förhoppningsvis få den att se ut som vatten=D

Athlon: jag märkte osså detta nyss och du får gärna visa/säga hur man gör detta då jag inte är nån php-expert precis;D

MVH Agge

Visa signatur

www.Agge.tk

Permalänk
Medlem

Det ser bra ut men det enda jag egentligen inte gillar är scrollen till höger (det finns ju bara en ), och på designen med vattnet och palmerna du vet så ser man knappt vad det står på länkarna.
Och att Temat ändras till det vanliga när man klickar på något men det är ju redan sagt.

Du bör nog också se över din engelska... ev byta till svenska.

Visa signatur

iMac Core Duo 2GHz, 1GB RAM, 256MB VRAM, Mac OS 10.4.6, iLife '06

Permalänk
Medlem

Jag är då verkligen inte särskilt duktig på php men jag kan försöka, detta använder sig av cookies (en som heter aggestyle) så du kan välja hur länge valet ska vara, nu satt till en timme (3600s)

If (isset($_GET['setstyle']) && ($_GET['setstyle'] == "default" || $_GET['setstyle'] == "paradis" || $_GET['setstyle'] == "river")) { //Om någon vill ändra tema... setcookie('aggestyle', $_GET['setstyle'], time()+3600); //Spara ny tema i cookien header("Location: {$_SERVER['PHP_SELF']}"); //Ladda om med nytt tema } if (!isset($_COOKIE['aggestyle'])) { setcookie('aggestyle', "default", time()+3600); //Ingen cookie? Sätt default header("Location: {$_SERVER['PHP_SELF']}"); //Ladda om med nytt tema }

Sedan där du infogar ditt css grejs:

<link href="<? echo $_COOKIE['aggestyle'] . ".css"; ?>" rel="stylesheet" type="text/css">

Och länkarna till bytet ska se ut så här:

<a href="index.php?setstyle=default">#1</a> <a href="index.php?setstyle=paradis">#2</a> <a href="index.php?setstyle=river">#3</a>

Vill du inte använda cookies kan du använda sessions.

session_start(); //Nu ska vi använda sessions (Detta ska stå överst på sidan) If (isset($_GET['setstyle']) && ($_GET['setstyle'] == "default" || $_GET['setstyle'] == "paradis" || $_GET['setstyle'] == "river")) { //Om någon vill ändra tema... $_SESSION['aggestyle'] = $_GET['setstyle']; //Spara ny tema i session header("Location: {$_SERVER['PHP_SELF']}"); //Ladda om med nytt tema } if (!isset($_SESSION['aggestyle'])) { $_SESSION['aggestyle'] = "default"; header("Location: {$_SERVER['PHP_SELF']}"); //Ladda om med nytt tema }

<link href="<? echo $_SESSION['aggestyle'] . ".css"; ?>" rel="stylesheet" type="text/css">

Sådär, inte testat det men borde fungera annars får du hojta. Finns säkert mycket bättre sätt men detta borde fungera.

Permalänk
Avstängd

SKITSJYST att du skrev allt det där men jag tror att jag har fixat det utan cokies!

http://agge.no-ip.com

se shälv.. visst funkar det underbart:D
jag är riktigt nöjd!!!

TACK ändå!!!!

Visa signatur

www.Agge.tk

Permalänk
Medlem

Tycker den var snygg och ganska snabb. Ser inget direkt som går att klaga på. Det enda är väl att fixa en egen scroll som matchar kanske.

EDIT: hm en grej till. Kanske byta font i höger (welcome, news) blir lite mycket när knapparna också har den fonten.

Permalänk
Avstängd

Ruarc: det där med egen scroll. vet inte om jag ska göra det.. får se. det är riktigt snyggt faktiskt i IE(det funkar bara där iofs) men det är ju som så många gånger tidigare sagts en fulkod av MS. men det hindrar inte mig. jag skiter i alla valideringsnördar och gör det som är snyggast/användarvänligast(även fast min sida validerar:P)

får se hur det blir med scrollsens:D

Visa signatur

www.Agge.tk

Permalänk

Fyfan vilken najs sida.
I like IT!

Permalänk

det är nån omogen skitunge som har laggt in en mindre mysig länk i din gästbok rekomenderar att du tar bort den...

Visa signatur

Haha, nästa gång du loggar in på swec se till att du loggar ut ^^ Hoe

Permalänk
Avstängd

PlastAnka: skit i vad oms tår i gästboken och säg hellre dina egna tanka och synpunkter på sidan.
men jag ska kolla det och ta bort den om den är olämplig.
MVH Agge

EDIT! Är det någon som vet varför de små bilderna uppe till vänster, de som man byter tema med, varför man kan klicka mellan dem och då tillhör det den bilden tillvänster om klicket?
hoppas ni fattar och säg gärna varför det blir så.

EDIT2:
NÅGON SOM VET HUR MAN FÅR BORT DE SMÅ SPACEN I MANY I INTERNET EXPLORER????

Visa signatur

www.Agge.tk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AggeMan
EDIT! Är det någon som vet varför de små bilderna uppe till vänster, de som man byter tema med, varför man kan klicka mellan dem och då tillhör det den bilden tillvänster om klicket?
hoppas ni fattar och säg gärna varför det blir så.

Du har antagligen använt padding istället för marhin, padding tillhör fortfarande själva elementet.
Nu har jag inte sett koden än, men det är troligen felet

Permalänk
Avstängd

vigge89: Nej jag har
* {margin:0px; padding:0px; }
och dessutom lagt till padding:0px; i den diven så det är inte problemet.
tack ändå.
inga synpunkter på sidan föresten? eller mitt nya Agge-tema=D

Visa signatur

www.Agge.tk