Permalänk

bärbar med via cpu

Jag är på jakt efter en billig bärbar (ny) och vet att jag sett bärbara med vias cpus. Dessa var rätt billiga och strömsnåla, därmed ultimata för min studerande fru.
Problemet är då att jag inte kan hitta dem nånstans varken på nätet eller i nån vanlig affär. Har ni nått tips på var jag kan hitta dessa maskiner?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

PC-City har av märket Advent, den billigaste kostar 5000kr. www.pccity.se

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

Du bör inte ha VIA processorer, de är bra på att kryptera/dekryptera. Allt annat är den skitkass på att göra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Du bör inte ha VIA processorer, de är bra på att kryptera/dekryptera. Allt annat är den skitkass på att göra.

Jag tror den duger gott åt att surfa, skriva rapporter och spela lite mp3/film på.

PC-City finns ju bara i stockholm. Finns det inga internetbutiker med såna bärbara?

Permalänk
Medlem

www.dataoutlet.se har inne den men jag har aldrig köpt själv därifrån så vet inte hur affären är men dom har inne den via laptopen iaf

Visa signatur

Leadtek Winfast Pro II Nforce 2 | AMD Athlon Barton 2500+ @ 2205 Mhz | 1024MB RAM | C3D Ati Radeon 9800 Pro | Seagate Barracuda 120GB/160GB/200GB/300GB S-ATA | LG 1730B
Laptops: Dell XPS 1530 | Fujitsu-Siemens 3438G | Acer 5021WLMI

Permalänk
Medlem

Duktigt billigt, men som tidigare sagt verkar de inte helt seriösa. Inget telefonnummer på sidan mm. Har för mig att någon dock luskade ut det antingen här eller på Flashback...

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk

Dom hänvisade till att dom skulle bli nerringda hela tiden o ej hade personal till de,däremot skulle man maila numret så ringer dom upp..skumt...tja..ockar väl inte nåra extra kunder direkt..däremot har dom ju organisationsnummer m.m på sidan så man kan kolla upp dom...
Dom har ju även en 17 tummare som verkar billig o intressant,men vågar inte köpa den osedd. se spec nedan....

ECS G900 17" WXGA, 800FSB, DESK/MOB

800MHZ FSB DESKTOP PRESCOTT 478P SUPPORT, SIS648FX/963 CHIP, STANDARD DDR, RADEON 9700 128MB DDR, 17" WXGA(1440*900), DVDRW DUAL, TV-TUNER!, REMOTE CONTROL, 54MBPS WLAN, PCMCIA, USB2.0, 5.1 SND, SPDIF, TV-UT, FW

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA