Permalänk
Medlem

då var det dax!

yes,
skall köpa en bärbar, fan vad härligt!
det blir såklart en dell, eftersom jag hört att dom skall vara bäst?
men jag undrar om detta duger för wow på hyfsad fps och cs?

Processor:
Intel® Pentium® M Processor 735 (1.7GHz, 2MB L2 Cache, 400MHz FSB) (+ SEK 500 kr)
Bildskärm:
17" UltraSharp™ WUXGA LCD skärm (1920x1200) (+ SEK 1 213 kr)
Minne:
1024Mb 333MHz DDR RAM (2x512 MB) (+ SEK 2 375 kr)
Hårddisk:
80GB IDE (5.400 RPM) (+ SEK 875 kr)
Grafikkort:
128MB ATI® Mobility™ RADEON™ 9700 8x AGP
Optisk enhet:
8x DVD / 24x CD-RW COMBO med Decoder Software
Modem och nätverkskort:
Internal combo 56k modem / 10/100 nätverkskort
Trådlöst nätverk:
Intel® Pro Wireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card

ps, pris på denn är 18 lax
update; ang hdd, ska jag köra på en 60 gig på 7200 rpm istället för den som finns ovan?

Permalänk
Medlem

Du sa bärbar, den där är snarare släpbar 17 tum hör inte hemma på en laptop tycker jag.

Jag skulle nog välja 60 gig på 7200rpm istället för 80 gig på 5400, men då skulle jag inte använda min bärbara som enda dator. Jag lagrar skrotet på min stationära.

Permalänk
Medlem

hehe, men blir inte grafiken osv finare med 17 tummare eller?

Permalänk

WUXGA skärmen har fått rätt saftig kritik på utländska dataforum ang reflexer m.m...ska vara den nya hinnan m.m som gör att en del inte står ut me den o returnerar tebax den...

Orkar man inte bära en dator på nåra kilo så får man nog styrketräna : )
hur gör du när du handlar i mataffären typ varje dag?

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA

Permalänk
Medlem

hehe, för mig är det inga problem och bära.. men det där en hyfsad bra bärbar dator? och är det dell man ska köpa?

Permalänk
Medlem

vikten är ju inte det som är problemet med dendära eftersom att den väger som vilken 15"are som helst dock så är den ju 7,5cm bredare än en vanlig 15"are dock lika hög o djup

Dock så rekomenderar jag dig att ta det lungt ett par veckor eftersom att dell enligt rykten släpper 9300 den 25e den har bland annat ett 6800Go

Permalänk

Stämmer som lolipop säger...finns en på forumet som beställt en hem pc 9300..

Har haft min Dell Inspirion i 3 och ett halvt år utan minsta problem..däremot har man ju hört värstingstorys angående deras support,men den har ja aldrig behövt använda.

Min nästa blir en Dell eller Zepto,ev en SHG.

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA

Permalänk
Medlem

ofan, det är grymt mycket bättre va?
vad kommer den ligga på för pris då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gpp-esm
hehe, men blir inte grafiken osv finare med 17 tummare eller?

Tja, saker och ting blir ju större så för filmtittande är den ju bra. Har du inte extremt dålig syn så fungerar en 15" wide med ungefär samma antal pixlar minst lika bra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av stefannorr
Orkar man inte bära en dator på nåra kilo så får man nog styrketräna : )

Tja, du har knappast några problem att lyfta en mobiltelefon på 1kg men jag antar nog ändå att du föredrar en modern T630 eller nåt liknande på runt 100 gram. Har jag fel?

Om datorn köps för att fungera som en platsbesparande stationär dator så förstår jag valet av storlek mycket väl, men då skulle jag hellre välja en Shuttle eller liknande med en vanlig TFT-skärm. Det är troligtvis billigare att köpa och definitivt billigare att äga. Det är billigare att byta ut ett vanligt tangentbord än en laptop när du spillt cola över alltihop. Dessutom blir ergonomin bättre.

Permalänk
Medlem

gpp-esm: priset kommer nog att ligga lite över 9200 med det uppdaterade grafikkortet ska även komma ett lite sämre kort så då borde det inte vara någon stor prisskilnad mot 9200 alls me tanke på att det inte är någon markant prisskilnad på sonoma och centrino.

stefannorr: jepp och jag är en av dem som har beställt ;D

Permalänk
Medlem

lolipop, vad fick du ge för din?

Permalänk
Medlem

runt 15000:- före skatt

men det är ju omöjligt att få den lika billigt om man inte har tillgång till hem-pc

Permalänk

Perc> Har man en dataväska så är de väl no problems o dra me sig 1-2 kilo extra?...men de är ju upp till var o en..min har ja mellan köket....i vardagsrummet på bordet så ja kan spana tv samtidigt...o ibland tar ja me den i bilen...men som sagt alla har ju olika uppfattning va en bärbar betyder o alla har ju rätt o tycka va man vill om de....

Visa signatur