Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

RIP HIS Radeon 9800Pro?

Permalänk
Medlem

RIP HIS Radeon 9800Pro?

Hej, som topicen lyder har mitt grafikkort slutat fungera..
Det hela började för ca 3 veckor sedan då bilden på skärmen blev helt svart med jämna mellanrum. Men en dag så startade inte skärmen alls. En polare hade samma problem men löste det genom att köpa ny skärm.

Så jag har här i dagarna köpt en platt 19" i tro att det skulle fungera men tyvärr så visade sig att det inte vart någon förbättring. Skärmen startade inte.. Det står inte ens "Check Signal Cable" (förutom när man inte har kabeln i)

Mitt grafikkort är ett "Hightech Excalibur ATI Radeon 9800Pro ICE Q 128Mb

Vad kan ha hänt? Brädan är bara 1 år gammalt och ej modifierat.
måste ha hjälp!

Visa signatur

Jag når Örat, jag kör E20 norr, det är en stad i mitt hjärta av lycka och sorg!

Permalänk

Säkert att grafikkortet är dött????Har du testat grafikkortet på en annan dator??

Permalänk
Medlem

Du köpte en ny skärm för att fixa felet?
I vilket fall som helst, som stormtranz skrev, testa grafikkortet i en annan dator, eller testa ett annat grafikkort i din dator.
Vad som kan ha hänt: går inte att svara på, ofta beror det på ett fel redan i fabriken som visar sig först långt efter, ESD-skador el. handhavandefel.

Har du garanti kvar så är det nog lugnt. Även om butiken du köpte kortet i bara ger 1 års garanti, så tror jag HIS ger 2 eller 3 års garanti, men då måste du ta kontakt med dom och skicka kortet till någon av deras verkstäder eller till dem.

Men som sagt, testa kortet i en annan dator eller testa ett annat kort i din dator.

Permalänk
Medlem

Jag skickade in kortet igår... Så jag håller tummarna att de fixar felet.
Jag har provat kortet i en annans dator innan jag skickade iväg det, men det var lika dött som i min.

Visa signatur

Jag når Örat, jag kör E20 norr, det är en stad i mitt hjärta av lycka och sorg!

Permalänk

jag har samma fel ibland. Hoppas inte min strular sönder bara