Permalänk
Medlem

Måste säga att det är ju så äckligt så jag mår illa.
Äckligt massa diodrar och all skit, sedan röd färg. Vad tänkte du på!?

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem

Röd? Har du några problem med synen? Det är orange.

Jag tycker att det är utomordentligt vackert.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mornn
Måste säga att det är ju så äckligt så jag mår illa.
Äckligt massa diodrar och all skit, sedan röd färg. Vad tänkte du på!?

Du verkar ha problem. För det första, så är det ORANGE färg, och för det andra, så sitter där inte en enda diod i lådan än.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nej, men med dioder menar jag alla dessa lamper, leds eller vad dessa skräpsakerna som sänder ut det äckligaste ljuset.

Sedan intresserar de mig inte så jag har troligtvis sagt fel om det är leds eller oleds eller vad faen som helst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej, men med dioder menar jag alla dessa lamper, leds eller vad dessa skräpsakerna som sänder ut det äckligaste ljuset.

Sedan intresserar de mig inte så jag har troligtvis sagt fel om det är leds eller oleds eller vad faen som helst.

Det är coldcathode ljus, i ett rör. Och om det inte intresserar dig, varför posta då ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

coldcathode ljus intresserar mig inte, inte så att jag skulle vilja ha de själv.

Jag postar för att utrycka min mening jag har gentemot coldcathodeljus.
När jag ändå håller på tycker jag att det bara är förstörelse av ett fint chassi om man ska sätta in en satans massa neonljus och gud vet vad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

coldcathode ljus intresserar mig inte, inte så att jag skulle vilja ha de själv.

Jag postar för att utrycka min mening jag har gentemot coldcathodeljus.
När jag ändå håller på tycker jag att det bara är förstörelse av ett fint chassi om man ska sätta in en satans massa neonljus och gud vet vad.

Din mening mot caldcathode. Först var det dioder som du inte gillade, och nu helt plötsligt är det cathodeljus. Du klankade ner på mitt förra serverbygge med, och jag tycker att det är dålig stil. Räcker väll att man säger att man inte gillar det ? Varför måste man slänga dit "Måste säga att det är ju så äckligt så jag mår illa.
Äckligt massa diodrar och all skit, sedan röd färg. Vad tänkte du på!?"

Tycker iallafall att det är dålig stil.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför säga att jag verka ha problem?

Alltså, det är för mycket av exempelvis diodrar eller cathodeljus. Du har ju en hel drös och det är det jag säger mig emot.
Anledningen att jag sa diodrar först och främst var ju att jag inte visste vad "De där" (läs Cathodeljus) hette.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

watteee: Vill du hyra yrkesmördare av mig?

Såg en ny sak nu. Jag har i princip samma chassi som dig fast med en annan front och så är det ljusgrå. Enligt mig är det vidrigt fult. Undra om man ska måla om den fast med en kanske lite diskretare färg. Kanske:

Permalänk
Medlem

watte, hur kommer det sig att du har 2anmärkningar och mornn inga?
Det måste ha blitt en omväxling.

Ontopic: Grymmt bygge, underbar färg.

Permalänk

Skit i mornn, watteee.. Han verkar ju uppenbarligen vara avundsjuk. Jävligt nice bygge för övrigt. Var har du fått tag i lacken, och har du några lackeringstips?

Visa signatur

2008-06-18 - dagen då jag tappade förtroendet för svensk politik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av msl
Röd? Har du några problem med synen? Det är orange.

Jag tycker att det är utomordentligt vackert.

Vad jag ser på burken så står det RÖD där om du inte har synproblem. Tihi.

Sedan är jag knappast avundsjuk, skulle kastat ut det chassit genom fönstret om jag själv skulle ha det då jag tycker det är så oerhört gräsligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var står det röd? Till och med watteee säger att det är orange.

Du är bara avensjuk för att du inte kan bygga något så vackert. Du har väl bara stela och döda färger genom hela ditt chassi?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av watteee
Vill ha allt inbyggt, så att det blir ett "cleant" chassie på utsidan Tror att jag har löst det med radiatorn nu iallafall. Har skissat lite, och kapat i toppen slänger upp lite bilder till helgen.

En fråga, finns det "uv-pennor" som fäster på plexiglas ?

UV pennor finns på:
http://www.eurosec.se/produkt/57/81

Permalänk
Medlem

Vad jag kan avläsa med min perfekta syn ska det nog allt stå "Röd" högst upp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad jag ser på burken så står det RÖD där om du inte har synproblem. Tihi.

Sedan är jag knappast avundsjuk, skulle kastat ut det chassit genom fönstret om jag själv skulle ha det då jag tycker det är så oerhört gräsligt.

Alla har ju olika smak, om han tycker det är snyggt (vilket jag också gör) så ska väll inte du komma med massa destruktiv kritik. Man får kännsalan av att du tror du är så jävla mkt bättre än andra för du "vet vad som är snyggt", och så var det med färgen. Möjligvis står det röd på burken, men fan, alla ser ju att det är oranget. Tror du på allt du läser eller?

Permalänk
Medlem

Kritik är enligt mig sin egna personliga åsikt.
Tror ni att alla filmkritiker är eniga? Nej just det, de kritiserar filmen enligt sitt egna synsätt.

Jag tror inte jag är bättre än andra, det jag vet är att många tycker detta är snyggt men även många tycker det är lika gräsligt som jag finner det.

Anser allt att korken på flaskan är röd. Sedan är det upp till er själva att tolka färgen själv.
Då är frågan, tror du på allt du ser? Tänk på alla trollkonstnärer etc.

Jag tror mer på det jag läser, alltså även ser än vad jag bara tittar på...

Visa signatur

Permalänk

Först skrev han otroligt slarvigt, sen mer noggrant.
Mornn, sluta gnälla på att du tycker det är fult, det är din åsikt. du behöver itne förstöra tråden med ditt skitsnack

Permalänk
Medlem

All kritik är bra kritik.
Jag skriver bara vad jag anser om burken precis som många andra, isåfall borde ni inte heller skriva vad ni tycker och förstöra tråden med skitsnack, jag finner det skitsnack att säga att den är snygg...

Astronomy, varför inte bara ta och skita i vad jag skriver och anser om burken när du tycker att det förstör tråden?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"Neongas är enatomig och avger ett klart orangerött ljus i ett urladdningsrör."
Färgen är alltså orangeröd. Ingen har fel.

Nu skall det vara slutdiskuterat om detta.

Permalänk
Medlem

Men morn, kan du inte bara släppa hela grejen?
Låt han bygga, vi andra är intresserade om hur resultaten blir, och det blir säkert snyggt. Så snälla, gå och klanka ner på någon annan.

Permalänk
Medlem

Bra sprayat och så, men det är inget jag skulle vilja ha i min ägo, men hey, who gives a damn ?

Permalänk
Medlem

Tack för allt stöd har kapat klart i toppen nu, så nu saknas det bara lack och spackel sen är burken klar till 99%

Visa signatur
Permalänk
Medlem

riktigt nice bygge
// ReinarT

Permalänk
Medlem

Snyggt! Var just på stan och köpte gul neonfärg. Tittar bara tvärt in på swec och får se denna tråd. Cool timing.

Permalänk
Medlem

xibben, nej för jag utrycker bara min mening precis som ni andra gör.
ReinarT kan ju likaväl dra då han inte säger något än "riktigt nice bygge". Det är ju inte ens korrekt svenska.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

mornn; Förslår att du försöker vara något mer konstruktiv i din kritik än vad du varit hittills i denna tråd.
Ett inlägg till av den karaktären och du åker ut från forumet

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

äntligen, tack najk

Permalänk
Hedersmedlem

Vart är vattenkylningen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
Vart är vattenkylningen?

Den kommer Ligger i hyllan nu, och bara väntar på att utsidan ska bli färdigspacklad

Lite bilder till er

Där är vattenkylningen

Kan passa på att nämna, att utsidan är snart klar för lack

Visa signatur