World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Fick den för lägsta DKP (Raidpoints)

eftersom ingen annan ville ha den xD

*Covern då*
6/8 nu fattas bara Bracer/Chest får hoppas golemagg är vänlig idag
http://img122.imageshack.us/img122/1937/cover3nd.jpg

gz fick också min hjälm igår, fattas också bara 2 grejjer för mig =D

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
gz fick också min hjälm igår, fattas också bara 2 grejjer för mig =D

Bracer är dock svåra att få.. mindre chans att dom droppar en Chest =/

Fick dock Belt min andra runda nere i MC

Permalänk
Medlem
Citat:

Bracer är dock svåra att få.. mindre chans att dom droppar en Chest =/

Fick dock Belt min andra runda nere i MC

har chest och shoulders kvar

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Spelade lite Warsong och märkte nu hur imba shamans är!

De borde höja frost shock cd till 15-20s...
Och nån sorts cd på att lägga ut totems, en totem var 10s lr något...
Hamna 1on1 med shaman och han verkligen spamma totems, kom upp hela tiden... Har man flaggan är de omöjligt att komma ifrån en shaman, frost shock hela tiden...

De är värkligen inte som druids, är väl mera som warrior, druid, mage, priest tillsammans, och dessa tre med alla fördelar och inga av deras nackdelar...

En fråga är det en bug att man kan komma upp på taket i warsong gulch? Horde va där uppe hela tiden... I sånt fall så är horde på stormscale njubs...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Vi fick äntligen ner Ragnaros på Dragonmaw ikväll (alliance) Server first kill .
Tyvärr var jag inte med då jag sitter med massa betalningsproblem med blizzard som jag hoppas löser sej snart =/.

Visa signatur

Corsair TX 850 ,Asus p6TD Deluxe, I7 920 , Corsair XMS3 DDR3 12GB , Asus Radeon HD7970, Intel 320 160gb ,Asus xonar essence stx

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Spelade lite Warsong och märkte nu hur imba shamans är!

De borde höja frost shock cd till 15-20s...
Och nån sorts cd på att lägga ut totems, en totem var 10s lr något...
Hamna 1on1 med shaman och han verkligen spamma totems, kom upp hela tiden... Har man flaggan är de omöjligt att komma ifrån en shaman, frost shock hela tiden...

De är värkligen inte som druids, är väl mera som warrior, druid, mage, priest tillsammans, och dessa tre med alla fördelar och inga av deras nackdelar...

En fråga är det en bug att man kan komma upp på taket i warsong gulch? Horde va där uppe hela tiden... I sånt fall så är horde på stormscale njubs...

mm Shamans är för bra i WSG.

Det där med taket

Man måste wallwalk för att komma upp.. Jag gjorde det en gång i Hordes läger eftersom det var 7shamans 3warrior imot oss.. inte en chans hade vi så jag satt där uppe och lät mina raidkompisar skaffa lite HK istället.

Permalänk
Medlem

\o/ razorgore the untamed nere, härligt härligt, imorrn ska vi gå efter vael ^^

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Cothax tells you : OK... sleep... try some. You type like either a drunk, or someone without sleep for the last few weeks. "

Permalänk
Medlem

vi var riktigt nära att ta 3dje bossen i bwl igår, nere på 12%, idag gjorde vi inte så mycket i bwl

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick http://www.thottbot.com/?i=21365 idag i LBRS, inget att skryta med men men.:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qw3
http://www.thottbot.com/?i=39997

droppa för oss nu ><

ge mig, har aldrig droppat för oss allt utom nightslayer har droppat så jävla surt

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
ge mig, har aldrig droppat för oss allt utom nightslayer har droppat så jävla surt

Droppades 1gång för oss..

vi kör
nightslayer saker går för
min bud 20
max bud 60

Bloodfang går för
min 30
max 90

Och jag hade 57.50poäng och två andra Rogue hade över 60 så dom rollade om den.. Gahh

Men idag stoppade vi efter baron/shazz så imon blir det Golemagg .. hoppas den droppar.. .. hoppas verkligen för den är så jävla snygg och bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Droppades 1gång för oss..

vi kör
nightslayer saker går för
min bud 20
max bud 60

Bloodfang går för
min 30
max 90

Och jag hade 57.50poäng och två andra Rogue hade över 60 så dom rollade om den.. Gahh

Men idag stoppade vi efter baron/shazz så imon blir det Golemagg .. hoppas den droppar.. .. hoppas verkligen för den är så jävla snygg och bra

vi hade massa nya med idag, så vi hann inte med golemagg idag :(, aja hoppas på bloodfang från onyxia imorrn

våra min bids är helt annourlunda
belt/bracers 28p
boots/gloves 38p
shoulder/pants 48p
helm/chest 58p
20+ på allt på tier 2 armor

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Fixade 22int idag på min stav och 150mana på head, tog sin lilla tid, men helt klart värt det

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem

Kul att se så olika dkp system folk har

NS Chest har droppat 2gånger för oss iaf, väntar också på att den ska droppa nångång snart igen ;>

Bara lawbringer och felhearth som droppar hela tiden, vi har till och med börjat dissenchanta felhearth för alla warlocks har skiten eller Tier2 :/

Permalänk
Medlem

äntligen efter flera månaders väntan fick jag min epic mount! ;D

Nått roligt som hände på första rundan där nere var att när vi blev wipade pga ett konstigt bugg (death knight spawnades innan vi hann döda alla spirits).
När vi kom in i instancen igen så kom deathknight springandes efter oss med alla spirits när vi stod vid grinden Oó, vi dog en gång... sprang tillbaka, DK och spiritsen kom också och vi klarade att döda alla spirits och dog vid DK, efter att vi dödade spiritserna så kom inte deathknighten längre :/

så vad man ska göra på denna quest är att ha en spirit shacklad hela tiden och vänta på DK, om man dör så kan han komma springandes till en igen... bara att shackla spiriten igen och fortsätta döda DKen.

Rätt kul bugg... synd bara att jag inte tog någon bild :/

Permalänk
Medlem

Finns det nån vettig dokumentation för hur HK/DK fungerar? Vi raidade idag vid tairen mill i strax över fyra timmar, båda sidorna drog fram och tillbaka jämnt och fighten var riktigt fin. Dock var det så att varje gång vi kom till tauren mill så var det nån idiotrogue som slog ner en civil. Som präst gillar jag att kunna se allas hälsa, därför är jag med i raidet, finns inget raid kan jag inte heala effektivt och det blir pannkaka.

Jag fick totalt 276 HK's och 6 DK's. När vi började raida så stod min rank-bar (bakom min rank, blå progressbar) på runt 15%. När vi slutade var den obefintligt låg, det var inte enns blått.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Gårdagens lilla äventyr i MC slutade inte så bra!

Första så kom inte 4 pers in i MC, utan dom kom till en annan instans :/
Naturligtvis 2 healers, leta upp nytt folk, börjar rensa.
Då vi bara har 1 tranq shot, så tänkte vi prova gehennas, vi kom fram till han, började döda allt runt omkring.
Här uppstod dock ett problem, eftersom magmadar levde så spawnade hundarna i ett ommöjligt pattern för oss, samt dom där sten killarna, vi lyckades tima så att vi skulle ha 4 min på Gehennas, och kör, och naturligtvis så spawnar en stenkille tidigt, och tar oss bakifrån... Vi fick Han till 87% i alla fall! :S

Den enda loot vi fick från trash mobs, var 4 _gröna_ items :/

Permalänk

nån som vet när servrana bäreknas va uppe??

Visa signatur

wdadadadwa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NEooOXiDOS
nån som vet när servrana bäreknas va uppe??

som alltid, 11:00. Det är underhåll idag, 05-11 är det serverstopp. KAN dra ut på tiden men runt 11 ska det vara klart.

Hade vi haft patchdag idag så hade stoppet börjat 03 och slutat 11, men med eventuellt fördröjning på grund av problem med versionsbyte så hade vi kunnat få vänta längre.

Visa signatur

(\_/)
(")-(")

Permalänk
Medlem

Var med i en väldig panikartat ihopplockad pickupraid i UBRS igår, o jag var sist på väg(de hade typ börjat och jag var i IF). Roliga var att jag inte fixat flightpathen så jag fick ta mig dig från redrigde(stavning?). När jag nästan var framme blir jag dödad av en rogue och sparkas då ut till rutan med sina chars, och när jag loggar in så spawnar jag utanför AV, skitkul.
SÅ det vara bara o börja om, heartstone till IF o börja om. Samma hände för de flesta vid en vipe som blev.
Lite jobbigt när man aldrig kört UBRS så jag hitta knappt dit, så lite pinsamt att fråga om vägen flera ggr:) o ändå jobbigare när de tagit sig en bit in i instansen o där hitta jag defenitivt inte heller.
EDIT: fick föresten denna nere i Scholo, kanske inte så mycket o skryta om, men den är cool:)
http://www.thottbot.com/?i=18952

Permalänk
Medlem

Atwa, heh lirar du med Warning på daggerspine? Gorkaa är väl med där om jag inte minns helt snett.

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur ofta Linken's Boomerang stunnar/disarma när man använder den ?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_wiz
Atwa, heh lirar du med Warning på daggerspine? Gorkaa är väl med där om jag inte minns helt snett.

nej jag lirar med omega gaming, men jag spelar med gorkaa rätt ofta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

WTF??

RIAA har stängt ner www.warcraftmovies.com och www.rpgfilms.net ?
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-general&...

Det är sant när det gäller rpgfilms.net, de har publicerat ett mail. Eftersom de har samma typ av filmer som warcraftmovies så är det inte otroligt att det är sant när det gäller dem också. Anledningen är att i princip alla filmer innehåller copyrightskyddade låtar.

F**K RIAA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
WTF??

RIAA har stängt ner www.warcraftmovies.com och www.rpgfilm.net ?

Det är sant när det gäller rpgfilms.net, de har publicerat ett mail. Eftersom de har samma typ av filmer som warcraftmovies så är det inte otroligt att det är sant när det gäller dem också. Anledningen är att i princip alla filmer innehåller copyrightskyddade låtar.

F**K RIAA!

va i helvete???

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Någon som vet om några buggar som kanske fixats idag? Förhoppningsvis kommer jag få ett gamecard idag..

Alla som har tänkt att köpa gamecards på Webhallen idag, LÅT BLI ><

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Någon som vet om några buggar som kanske fixats idag? Förhoppningsvis kommer jag få ett gamecard idag..

Alla som har tänkt att köpa gamecards på Webhallen idag, LÅT BLI ><

beställde typ 3 veckor sen, har inte fått ett skit

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

WTF??

F**K RIAA!

Riktigt tråkigt måste jag säga, vet inte mycket om rpgfilms.net, men warcraftmovies.com lär ligga risigt till iom att dom tagit betalt dör dedikerade servrar. Var nära att köpa ett konto där för en vecka sedan, något jag är glad nu att ajg aldrig gjorde.

Visa signatur

(\_/)
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

WTF??

F**K RIAA!

Hmm, jag är en moderator för warcaftmovies.com - Kommer inte i kontakt med Uzbeki just nu, då jag sitter på jobbet :/
Alla hosting servrar verkar dock fortfarande vara uppe (hostar själv en del filmer)
Checkout sidan fungerar som vanligt (där alla filmer hamnar).

Får väl dra iväg ett mail till uzbeki..