World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem

det är illa att RIAA ska få härja så där, inte en jävel bryr sej om vad dom säger,eller?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Hmm, jag är en moderator för warcaftmovies.com - Kommer inte i kontakt med Uzbeki just nu, då jag sitter på jobbet :/
Alla hosting servrar verkar dock fortfarande vara uppe (hostar själv en del filmer)
Checkout sidan fungerar som vanligt (där alla filmer hamnar).
Får väl dra iväg ett mail till uzbeki..

Ok, får väl se om det är något annat problem där. Det behöver inte vara kopplat till rpgfilms, men risken finns.

Ägaren av rpgfilms.net har skrivit en del kommentarer på ett forum;
http://vnboards.ign.com/Igraine/b20933/89766530/p5
(Hadriel-Percs inlägg)

Enligt honom skickar de ett CAD (cease and desist) och hotar med rättegång om han inte stänger. Han har också varit i kontakt med en advokat, men utsikterna är väldigt dåliga.

Permalänk
Medlem

RPGfilms verkar vara kokt i skit nu:/

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Tycker det snackas en väldans om rogues : \. Grattis till era Nightslayer saker gubbar!

Är det bara jag som nöter i Alterac Valley efter reputation? :], kom till honored igår. Ska testa att bli revered till inatt/imorgon. Sen tar det vell några dagar att bli exalted. Men jäklar va skön The Unstoppable Force är: http://www.thottbot.com/?i=40529

sen det där med att jag är en crit/MS warrior, förlorar ju bara 3% crit. Men tycker det väger över, eftersom den ha skitskön damage. (finns det en liknande yxa?). Sen så får man ju en "Epic Mount" vid lvl 52 den vita vargen!

skulle gärna vilja ha lite kommentarer angående vapen choice.

Hade bra gubbar! "bara" 32minuter kvar

Permalänk
Medlem

*gråter* fanns inget mysigare än att hitta en ny fin film varje sen natt.

Någon som är på att skapa en torrent-baserad site? Inga filer - Ingen nerstängning. Svensk mark ger OSS laglig rätt att ha kommenteringsdel, skärmdump och länk till torrenten som tex piratebay skulle kunna hålla i.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Tycker det snackas en väldans om rogues : \. Grattis till era Nightslayer saker gubbar!

Är det bara jag som nöter i Alterac Valley efter reputation? :], kom till honored igår. Ska testa att bli revered till inatt/imorgon. Sen tar det vell några dagar att bli exalted. Men jäklar va skön The Unstoppable Force är: http://www.thottbot.com/?i=40529

sen det där med att jag är en crit/MS warrior, förlorar ju bara 3% crit. Men tycker det väger över, eftersom den ha skitskön damage. (finns det en liknande yxa?). Sen så får man ju en "Epic Mount" vid lvl 52 den vita vargen!

skulle gärna vilja ha lite kommentarer angående vapen choice.

Hade bra gubbar! "bara" 32minuter kvar

om du menar epic mount i AV, så kostar den 640g med... ><

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Tycker det snackas en väldans om rogues : \. Grattis till era Nightslayer saker gubbar!

Är det bara jag som nöter i Alterac Valley efter reputation? :], kom till honored igår. Ska testa att bli revered till inatt/imorgon. Sen tar det vell några dagar att bli exalted. Men jäklar va skön The Unstoppable Force är: http://www.thottbot.com/?i=40529

sen det där med att jag är en crit/MS warrior, förlorar ju bara 3% crit. Men tycker det väger över, eftersom den ha skitskön damage. (finns det en liknande yxa?). Sen så får man ju en "Epic Mount" vid lvl 52 den vita vargen!

skulle gärna vilja ha lite kommentarer angående vapen choice.

Hade bra gubbar! "bara" 32minuter kvar

Nepp, du är inte ensam, jag sitter och nöter hela nätterna nu, men det går segt. Jag är ungefär halvvägs till revered. Jag spelar rogue, så jag suktar mest efter daggern, ringen är inte helt fel den heller. Men inom 1 vecka eller 2 ska man väl vara exalted i alla fall

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk

640guld e ju inte så mycket. Om jag skulle köpa kodon skulle den ju kosta 800g. (inte en chans att jag hinner exalted med Thunderbluff).

Jag är precis honored nu, har fixat det på 3-4 AV runs. Om du är alliance kan jag förstå att det går segt. Men som horde går det ju jättelätt, man vinner ju varje runda :] Igår fick jag ihop säkert 40k Honor och lätt över 2k reputation.

Permalänk
Medlem

Vad ska du med exalted i Thunderbluff till om du redan är tauren? (Vilket jag gissar att du är)

Permalänk
Medlem

Riia.. nå ringde och varnade polarn på gamers.nu om det.
Sånt har gjorts i många år nu. finns ju otaliga sidor som har dylika downloads.

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_wiz
Riia.. nå ringde och varnade polarn på gamers.nu om det.
Sånt har gjorts i många år nu. finns ju otaliga sidor som har dylika downloads.

ursäkta frågan, men vem ringde o varnade vem o varför?:s

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_wiz
Riia.. nå ringde och varnade polarn på gamers.nu om det.
Sånt har gjorts i många år nu. finns ju otaliga sidor som har dylika downloads.

Lustigt att man aldrig hört om något stort sådant påhopp gällande CS-filmer, quake, unreal... dom har ju bara färdats över nätet i... 6 år?

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
640guld e ju inte så mycket. Om jag skulle köpa kodon skulle den ju kosta 800g. (inte en chans att jag hinner exalted med Thunderbluff).

Jag är precis honored nu, har fixat det på 3-4 AV runs. Om du är alliance kan jag förstå att det går segt. Men som horde går det ju jättelätt, man vinner ju varje runda :] Igår fick jag ihop säkert 40k Honor och lätt över 2k reputation.

men har du sett att hordes bas är 100 gånger svårare att ta över. inte konstigt att vi förlorar

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Att horde vinner på Stormscale hela tiden blir man ju inte så förvånad över, iom alla stora guilder. Hur är det på andra servrar?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grillzon
Vi fick äntligen ner Ragnaros på Dragonmaw ikväll (alliance) Server first kill .
Tyvärr var jag inte med då jag sitter med massa betalningsproblem med blizzard som jag hoppas löser sej snart =/.

Vilket guild?

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Att horde vinner på Stormscale hela tiden blir man ju inte så förvånad över, iom alla stora guilder. Hur är det på andra servrar?

finns ju ett par stora guilder på alliance sidan med.. >< det är bara alla rep leechers, och att hordes bas är mycket svårare

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk

Eftersom när jag blir exalted med Frostwolf kan jag köpa en epic mount för 640g. Nu kostar en epic mount, 900g för mig (i Thunder bluff). 900g som jag inte har! blir 800g om jag är sergeant(stava) men det för fortfarande för dyrt. Sen när jag är exalted kan man köpa ett "MC Epic" bra vapen för 125g! Samt en Epic sköld, och en epic ring.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
ursäkta frågan, men vem ringde o varnade vem o varför?:s

Jag ringde till ahri på gamers.nu. han skulle kontakta arbee ang filmerna som finns på sidan.
Detta då RIIA stängt andra sidor.. läs resten av tråden.

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
WTF??

RIAA har stängt ner www.warcraftmovies.com och www.rpgfilms.net ?
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-general&...

Det är sant när det gäller rpgfilms.net, de har publicerat ett mail. Eftersom de har samma typ av filmer som warcraftmovies så är det inte otroligt att det är sant när det gäller dem också. Anledningen är att i princip alla filmer innehåller copyrightskyddade låtar.

F**K RIAA!

Har nästan väntat på det. Funderade förut varför folk är så korkade att de lägger med copyrightskyddad musik i sina filmer när de vet hur situationen är nuförtiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Eftersom när jag blir exalted med Frostwolf kan jag köpa en epic mount för 640g. Nu kostar en epic mount, 900g för mig (i Thunder bluff). 900g som jag inte har! blir 800g om jag är sergeant(stava) men det för fortfarande för dyrt. Sen när jag är exalted kan man köpa ett "MC Epic" bra vapen för 125g! Samt en Epic sköld, och en epic ring.

det är bra, mc epic bra är nog mera.. http://www.thottbot.org/?i=38057

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
finns ju ett par stora guilder på alliance sidan med.. >< det är bara alla rep leechers, och att hordes bas är mycket svårare

Det gäller hela Alterac vally. Observera noga hur allt är uppbyggt. Det enda stället där Aliancerna kan stoppa Horde är vid gravplatsen i mitten, då måste horde slåss underifrån och vi har höjder runt omkring där vi kan bomba ifrån. Se sen på ALLA andraplatser....precis tvärt om. Till och med vår gravplats innan bron är som gjord för att ta över för horde. Horde kan ställa sig på höjderna runt + att dom kan genskjuta oss i ryggen från gruvan. Vi kan inte göra tvärt om. Horde har till och med staket runt sina gravplatser...

Titta noga på varje plats som strider brukar utspelas.....nästan alltid fördel för Horde.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

nu när SM är nerfad, eller ud bossen. var kan vara bra att grinda pengar fort? :/(

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Måste jag ha missat. På vilket sätt har de nerfat SM?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil Peter
Måste jag ha missat. På vilket sätt har de nerfat SM?

dom har tagit bort så ud bossen bara droppar 1 bop, istället för 2-4 boes. och det verkar inte funka att reseta heller (det gäller inte bara SM)

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
WTF??

RIAA har stängt ner www.warcraftmovies.com och www.rpgfilms.net ?
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-general&...

Det är sant när det gäller rpgfilms.net, de har publicerat ett mail. Eftersom de har samma typ av filmer som warcraftmovies så är det inte otroligt att det är sant när det gäller dem också. Anledningen är att i princip alla filmer innehåller copyrightskyddade låtar.

F**K RIAA!

hmm tråkigt.. =( Men tanke på att 80% av alla filmer där är på FileFront (Borde inte filefront med då lägga ner )

Sen finns det ju Quake/CS/unreal filmer på www.own-age.com dom har varit uppe i flera år

Permalänk
Medlem

jag brukar sola hela sm! kör någon av dom och döda precis allt så har du känat dig en bra slant

Permalänk
Medlem

SM nerfad?
w00t?

var pricis där igår för första gången o gjorde en liten del.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
SM nerfad?
w00t?

var pricis där igår för första gången o gjorde en liten del.

Han menar en präst som man som rogue kan plocka om och om igen som innan droppade 2-4 saker per gång! nu droppar den bara ett par skor som e bop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
dom har tagit bort så ud bossen bara droppar 1 bop, istället för 2-4 boes. och det verkar inte funka att reseta heller (det gäller inte bara SM)

hmm jag var där för någon vecka sedan med min warrior.. Och han droppade 2st BoE saker för oss =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
dom har tagit bort så ud bossen bara droppar 1 bop, istället för 2-4 boes. och det verkar inte funka att reseta heller (det gäller inte bara SM)

Okej, då var det inget nytt för mig. Hade bara inte tänkt på det. Bossen är ändå inte det som brukar ge mig mest men jag är mage och kan aoe:a ihjäl fiender i massor där utan ansträngning. Att det inte fungerar att reseta spelar inte heller så stor roll då de respawnar rätt fort på kyrkogården.