World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomatsalad
okej, jag har en liten druid på lvl 6 och jag undrar vilka profesions (felstavning) som är bra för en druid. jag är en tauren btw.

Humm Skinning Leatherworking är ju bra om du vill skapa dina kläder själv brukar finnas bra patterns

Alch är bra för alla classer..

svårt att säga. Men alla i mitt guild som är Druid är LW

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga, Den har säkert varit med förr men jag orkar inte sitta och läsa igenom 527 sidor så jag frågar igen.
var är det bästa stället/sättet att få ihop pengar till lvl 40 mount?
Jag är lvl 39 tauren shaman.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cerre
Jag har en fråga, Den har säkert varit med förr men jag orkar inte sitta och läsa igenom 527 sidor så jag frågar igen.
var är det bästa stället/sättet att få ihop pengar till lvl 40 mount?
Jag är lvl 39 tauren shaman.

Scarlet Monestary.

Eller om du tycker solo grinding är roligare så ta dom där sten mobsen i badlands.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av förbannad
ja säkert..men att letar grupp i orgrimmar i timmar sen när man har hittat grupp då nån lefta mitt i instance..jag har gjort minst 20 BRD run och ALLA run har nån leave (sorry,i must go, och disc osv)
[/B]

Jo, men BRD är en så fruktansvärt tråkig / lång / jobbig instans!
Samt om det tar flera timmar att hitta en grupp gissar jag på att du är Rogue / Shaman?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Hur menar du?.. om Questet är grått för dig menas det bara att du är för höglvl (mycket lätt quest) knappt några XP men du kan göra questet ändå

ok thx de va så ja menade=) hehe

Visa signatur

wdadadadwa

Permalänk
Medlem

Har tagit bort healix och märkte nu att den sägger "calling out for healing" när min hp går under 35%, vilken mod i insomniax är det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Grattis till den Droppat 1gång för oss. Men är inte
http://thottbot.com/?i=36517 bättre?.. Visst kostar den. Eller jag är inte så bra på vad hunters vill ha

Öh... på vilket sätt är den bättre? Kan hända att en dvärg (som jag) hellre skulle vilja ha en stor phet blunderbuss hellre än en tanig liten båge, men statsen är ju faktiskt sämre, om än bara lite. Rent statsmässigt skulle jag tagit bågen, men om de hade samma stats skulle jag tagit geväret. Skit att bågarna ska vara så bra och gevären alltid ska ligga ungefär 2-3 dps lägre, och inga bättre övriga stats heller. Det är säkerligen bara för att dvärgar har +5 i rifles, och det gör ju en jätteskillnad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Öh... på vilket sätt är den bättre? Kan hända att en dvärg (som jag) hellre skulle vilja ha en stor phet blunderbuss hellre än en tanig liten båge, men statsen är ju faktiskt sämre, om än bara lite. Rent statsmässigt skulle jag tagit bågen, men om de hade samma stats skulle jag tagit geväret. Skit att bågarna ska vara så bra och gevären alltid ska ligga ungefär 2-3 dps lägre, och inga bättre övriga stats heller. Det är säkerligen bara för att dvärgar har +5 i rifles, och det gör ju en jätteskillnad

+5 gör faktiskt en hel del, det är som att du är en "hel" level över dom andra, med andra ord du skjuter som en level61.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
+5 gör faktiskt en hel del, det är som att du är en "hel" level över dom andra, med andra ord du skjuter som en level61.

Ah, så det är därför vi inte får ha någon fördel då? Då anpassar de gevären så att vi inte ska vara en level bättre, vilket vi hade varit om gevär och bågar hade haft samma stats.

Jag kanske formulerade mig dåligt, eller så tänkte jag helt enkelt fel, men i och med att gevären oftast har sämre stats än en "likvärdig" båge, så har vi i grund och botten ingen fördel av att ha +5 i gevär. Om vi hade haft +5 i ranged weapons så hade det ju bara varit härligt, men så är det ju tyvärr inte. Jag kanske träffar oftare, men jag gör mindre skada. Så nånstans jämnar nog ekvationen ut sig till ingens fördel. Jag tror inte det är samma sak med yxor/svärd/maces.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Ah, så det är därför vi inte får ha någon fördel då? Då anpassar de gevären så att vi inte ska vara en level bättre, vilket vi hade varit om gevär och bågar hade haft samma stats.

Jag kanske formulerade mig dåligt, eller så tänkte jag helt enkelt fel, men i och med att gevären oftast har sämre stats än en "likvärdig" båge, så har vi i grund och botten ingen fördel av att ha +5 i gevär. Om vi hade haft +5 i ranged weapons så hade det ju bara varit härligt, men så är det ju tyvärr inte. Jag kanske träffar oftare, men jag gör mindre skada. Så nånstans jämnar nog ekvationen ut sig till ingens fördel. Jag tror inte det är samma sak med yxor/svärd/maces.

Dwarfen hand cannon är sedd som ett utav dom bästa vapnen i spelet.
Det var någon hunter på US forumet som hade gjort någon extrem uträkning i förhållande till era skills o dyl och kom fram till att den har i slutändan nästan exakt samma DPS som strikers mark. Skillnaden var alltså minimal och han rekomendera alla hunters att spara sina DKP till giantstalker/dragonstalker. Och spara pengar och köpa dwarfen. Och om jag inte missminner mig är det ett gevär, så med +5 i skill där, så torde den vara precis likabra som ett molten core drop!

Permalänk
Medlem

har grindat några ggr i heathglen nu iom att alla pratar om det:) o som warlock är det enket tycker jag, tar den där lvl 61 elite utan att han ens rör mig:)
Skönt att de flesta horde verkar grinda i fred o inte slåss(förutom vissa rogues som vanligt, men det verkar ju standard i 75% av fallen). Var en rogue som grinda brevid mig o polarn o han körde utan att attackera, även då vi råkade få 3 adds.
Sen kommer det en annan rogue, o han attackerar polaren, men han var ju ensam så han dödade vi enkelt, roliga var att den första roguen titta bara på o hjälpte inte honom(som han nog trodde att han skulle göra )

Iaf efter ett tag så droppa http://www.thottbot.com/?i=5384, och jag skulel vilja veta lite hur ni skulle gjort:) Såg att en hade den på AH med bud 610G, så jag la ut den för startbud 300, o BO 650G. Men sen kom jag på, är det värt att lägga upp sådana föremål på AH:t där båda faktionerna kan handla? har inte tänkt på det stället tidigare:) och hur mycket tar de i avgift på säljsumman?
Känner att jag kanske la upp den lite dyrt och lägger den på andra AH:t om den inte blir såld om det är värt det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av janne
Har tagit bort healix och märkte nu att den sägger "calling out for healing" när min hp går under 35%, vilken mod i insomniax är det?

Scrolling Damage ..något.

Den översta av de menyerna som finn uppe vid kartan.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigSpawn
Men sen kom jag på, är det värt att lägga upp sådana föremål på AH:t där båda faktionerna kan handla?

Aldrig nån som kollar på Gadz AH:n.. större chans att få den såld i IF / Orgr skulle jag tro

Permalänk
Medlem

Dom som stör sig på att atwa och downup "skryter" om sin loot är dom som aldrig får nån loot?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Dom som stör sig på att atwa och downup "skryter" om sin loot är dom som aldrig får nån loot?

True, True

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja, så måste det vara.

Lägg den diskussionen bakom nu, annars brusar allt folk upp igen.

Edit: RedFlip, exakt.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag fick ett par Flimsy Chain Pants en gång, grymma på hunter!

Permalänk
Medlem

vill dock bara säga:
Hela denna tråden har blivit en skryt tråd förrutom när någon Announcar att han dinga 60 eller någon annan har lite random frågor...Annars är det mest "Kolla vad som droppades.....Men jag rolla för lågt"
Skitsamma...

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

På tal om skryt, jag dingade 60 med min andra rogue för snart en vecka sedan. Köpte epic mount bara någon timma efter, och körde instancer dygnet runt i några dagar och hade väldig tur med drops. Nu är den "fulländad" med några hundra guld över, förutom epicgear då. Så kul var det. =/

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Dwarfen hand cannon är sedd som ett utav dom bästa vapnen i spelet.
Det var någon hunter på US forumet som hade gjort någon extrem uträkning i förhållande till era skills o dyl och kom fram till att den har i slutändan nästan exakt samma DPS som strikers mark. Skillnaden var alltså minimal och han rekomendera alla hunters att spara sina DKP till giantstalker/dragonstalker. Och spara pengar och köpa dwarfen. Och om jag inte missminner mig är det ett gevär, så med +5 i skill där, så torde den vara precis likabra som ett molten core drop!

Tss, jag håller på att fixa min Rhok'delar
Dödade en av demonerna igår. Bara tre kvar, förhoppningsvis två efter ikväll ^^

Annars skulle jag föredra Striker's mark, bara för att en gun ser så otroligt fult ut på en NE female. Bara båge passar

Edit: Annars skulle Lok'delar tillsammans med Striker's mark vara en nice kombination

Permalänk
Medlem

kör strikers mark + rhokdelar staven typ.

Permalänk
Medlem

Ingulf, Rhok'delar = bågen, Lok'delar = staven

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf

imo bågen + barbarous blade är bättre. för bågen gör mera skada.. än strikers mark

http://www.thottbot.org/?i=35869

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Appropå ranged, vad finns det för bra highlvl båge/gun för rogue, dvs någon som adderar bra stats?

Permalänk
Citat:

Ingulf är ju newb också.

Permalänk
Medlem

skall vi vara sådana så tycker jag pvp-bågen + Lok'delar för det ger mer skada

Permalänk
Medlem
Citat:

skall vi vara sådana så tycker jag pvp-bågen + Lok'delar för det ger mer skada

Skulle hellre ha rhok'delar än Grand Marshal's Bullseye, max skadan är högre på rhok'delar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Appropå ranged, vad finns det för bra highlvl båge/gun för rogue, dvs någon som adderar bra stats?

Finns en båge i Scholomance med 11 agility.. minns inte riktigt vad den heter dock.. nån som vet vilken jag menar ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
imo bågen + barbarous blade är bättre. för bågen gör mera skada.. än strikers mark

http://www.thottbot.org/?i=35869

I sån fall skulle jag föredra att dual wielda Bone Slicing Hatchet med 2x +15 agi enchants.

Buio, Gorewood Bow ger rätt så bra stats för rogues

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
I sån fall skulle jag föredra att dual wielda Bone Slicing Hatchet med 2x +15 agi enchants.

Eller 2x http://www.thottbot.com/?i=14278

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burman
Finns en båge i Scholomance med 11 agility.. minns inte riktigt vad den heter dock.. nån som vet vilken jag menar ?

http://thottbot.com/?i=37260

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C