Permalänk
Medlem

Inkompatibelt TV-kort?

Jag köpte ett Hauppauge WinTV Go men fick ingen bra bild så jag trodde det var trasigt och fick ett nytt, nu får jag samma fel med det nya kortet:

Det spelar ingen roll om jag använder drivrutinerna som följde med eller de senaste som finns att ladda hem, kan det var nåt kompatibilitetsproblem med min dator? Man ska väl inte behöva göra några inställningar i bios bara för att det är ett PCI-e-moderkort?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Testa programmet DScaler som går att hitta på www.dscaler.org.
Fungerar det?

Visa signatur

"Inte alltid, bara ibland"

Permalänk
Medlem

Första gången jag körde det var bilden bra men det hackade, nu är det dålig bild även med det programmet.=/

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Har du möjlighet att testa kortet i flera PCI-platser. Lite omständigt, men har för mig att jag läst att det kan hjälpa att det ligger lite längre ner bland pci-platserna

Visa signatur

"Inte alltid, bara ibland"

Permalänk
Medlem

Det satt redan längst ner och det hjälper inte att flytta det till den andra (har bara två vanliga PCI-platser). Jag kan tillägga att det blir samma störningar när jag kopplar in mitt PS2 till kortets video-ingång.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Kanske en dum fråga, men kör du med S-ATA disk? Om du gör det, vilken IRQ kanal använder sig den av samt vilken använder sig tv-kortet sig av?

Visa signatur

"Inte alltid, bara ibland"