Permalänk

Zelda [NES]

Hej!

Har börjat spela The Legend Of Zelda på NES igen

Jag är på andra varvet och behöver veta hur man ska gå i labyrinten för att komma till kyrkogården! Vänster, Ner, Vänster, Upp trodde jag att det var men det fungerar inte.

Någon som kommer ihåg hur man gick i labyrinten? Förstår om ingen kommer ihåg, var ju ett tag sedan det var populärt!

Kan även passa på att fråga vad man behöver för att kunna flytta stenar och hitta gömda gångar!

mvh

Visa signatur

AMD 2500+ @ 3200+ , 512 DDR , Ge Cube Radeon 9800 Pro , 120 gb

Permalänk
Hedersmedlem

Såna här spel ska man inte fuska på :), det är antagligen någonstans i spelet du får reda på hur du ska göra.

För att hitta hemliga gångar osv är det väl bara att testa spränga osv lite här och var.

Permalänk
Permalänk

Ok, tack för länken!

Det var armbandet man var tvungen att ha för att kunna flytta stenar

Visa signatur

AMD 2500+ @ 3200+ , 512 DDR , Ge Cube Radeon 9800 Pro , 120 gb

Permalänk
Medlem

Är det inte Uppåt, Vänster, Neråt, Vänster?
Eller är det bara på första varvet?
Väntar själv på 2 nintendon som jag fyndade på tradera

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk

Nån som kan förklara hur man dödar masken på Zelda 3 (snes) i de stora slottet?!
Hittade inget i guiden...
Har försökt i typ 12 timmar nu och är TRÖTT på den!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_labbo
Nån som kan förklara hur man dödar masken på Zelda 3 (snes) i de stora slottet?!
Hittade inget i guiden...
Har försökt i typ 12 timmar nu och är TRÖTT på den!

Menar du den uppe på berget? I så fall ska du slå den längst bak på svansen på propellern som finns där.

Visa signatur

Vill du ha svar? Citera mig gärna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lajnold
Menar du den uppe på berget? I så fall ska du slå den längst bak på svansen på propellern som finns där.

Jo de har ja oxå fattat!
Men tänkte ifall de finns nått bra sätt att göra för att slippa bli ner puttad hela jäääävla tiden!!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_labbo
Jo de har ja oxå fattat!
Men tänkte ifall de finns nått bra sätt att göra för att slippa bli ner puttad hela jäääävla tiden!!

Jag brukar bara gå omkring och försöka undvika att bli träffad. Annars borde det gå om man försöker hålla sig mot sidan där det finns en vägg. Då krockar man med den i stället för att ramla ner.

Visa signatur

Vill du ha svar? Citera mig gärna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbe
Är det inte Uppåt, Vänster, Neråt, Vänster?
Eller är det bara på första varvet?
Väntar själv på 2 nintendon som jag fyndade på tradera

Det finns ju en snubbe i en grotta i närheten som man kan betala för o få reda på hur man ska gå i labyrinten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mark501
Det finns ju en snubbe i en grotta i närheten som man kan betala för o få reda på hur man ska gå i labyrinten.

Precis. Han är nere till vänster på kartan.

Och till dig som spelar Zelda 3, den där bossen klarade man när man var typ 8 år gammal En kompis köpte SNES och Zelda 3 när de kom ut. Men den kan vara lite svår. Visst kunde man använda bomber också? Då blir det lite lättare iaf, men sen är det bara att akta sig mkt.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk

det är fakrist en gumma och om man ger henne 20 rupies så säger hon north west south west vilket är det du ska gå om du skulle till kyrkogården.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Zelda till NES måste nog vara de mest frusterande spel jag har spelat. Indikationerna över vart man skall gå är minimala och vissa grottor är helt otroligt svåra att hitta (Den under alla träd/buskar tex) för att ta några exempel. Minns att jag fick sitta med en FAQ och en ASCII karta när jag spelade igenom det för några år sedan. The Adventures Of Link är om möjligt ännu frustrerande då spelets plattformselement är utav helvete svårt. När man sedan dör så är man tvungen att börja om ifrån templet där man började. Ganon´s äckliga WAV skratt hånar mig ännu denna dag, då Zelda 2 är det enda Zelda spel jag inte har klarat av undantaget CDI spelen.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Zelda till NES måste nog vara de mest frusterande spel jag har spelat. Indikationerna över vart man skall gå är minimala och vissa grottor är helt otroligt svåra att hitta (Den under alla träd/buskar tex) för att ta några exempel. Minns att jag fick sitta med en FAQ och en ASCII karta när jag spelade igenom det för några år sedan. The Adventures Of Link är om möjligt ännu frustrerande då spelets plattformselement är utav helvete svårt. När man sedan dör så är man tvungen att börja om ifrån templet där man började. Ganon´s äckliga WAV skratt hånar mig ännu denna dag, då Zelda 2 är det enda Zelda spel jag inte har klarat av undantaget CDI spelen.

FAQ o karta? Visst man fick springa runt o leta lite i Zelda 1 men så svårt var det väl inte? Lite av charmen också o hitta nästa labyrint, nästa svärd, billiga köpmän osv
Zelda 2 kan jag hålla med om var lite frustrerande särskilt sista templet. Men inte så det störde.

Permalänk
Medlem

Hmm attans jag fick aldrig zelda på min snes-tid. Ingen som är intresserad av att sälja ett exemplar till mig för en hundring eller nåt =P?

Permalänk
Medlem

någon som kan berätta var man hittar 6e slottet på 3e rundan om man spelar med namnet "zelda"???

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1