Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Någon som haft "Bostream VDSL" och fått det utbytt mot BBB 24/1 ?

Permalänk
Medlem

Någon som haft "Bostream VDSL" och fått det utbytt mot BBB 24/1 ?

Snälla berätta om alla skillnader...

Enligt deras "informationsbrev" skulle jag få "upp till 24 MBit/s nedladdning" men efter ett samtal till deras support verkar det som att jag endast kommer att få 8/1 när de nu stänger ner mitt "Bostream VDSL" om några veckor.

Fick en gul kartong från BBB med ett Xavi X7722r+ modem idag.

Verkar som att jag blir av med min fasta IP adress också *snyft*

/Nyfiken

Permalänk
Medlem

IP:et får du nog behålla men anse dig själv rätt "screwed by BBB"

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=44829...

Läs mer där. Jag sa upp mitt abbonemang direkt. Varit kund hos Bostream sen 2001 och så blir man behandlad så här direkt efter bytet - nej de har förlorat mig som kund!

Permalänk
Medlem

Ring och gråt och säg "Jag som tatuerat mitt IP på stjärten :(".
Kanske fungerar?

Visa signatur

Är du också lite less?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ericus
Ring och gråt och säg "Jag som tatuerat mitt IP på stjärten :(".
Kanske fungerar?

haha, skämt 2k5...
ne men jag har ert medlidande, skulle känna mig så kränkt så de inte är sant!

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Medlem

Hm ?

DHC:

"eventuellt på fel profil till en början och måste därför ringa teknisk support för att få upp hastigheten."

Hm, vad skall man säga till dem då ? Låter som att du har råkat ut för detta.

ZAMSON:

Är du nöjd med ditt UPC ?

Permalänk
Medlem

Ring teknisk support från den dag du är inkopplad på den nya plattformen, säg att du har lite dålig hastighet så bör dom ordna resten. Du ligger default på 10/1-profil tror jag, men de kan maxa upp den till 24/1 beroende på avstånd.

Permalänk
Medlem

Tack !

Ja det skadar väl inte att försöka !!!

Permalänk
Avstängd

Re: Hm ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Motoko
DHC:

"eventuellt på fel profil till en början och måste därför ringa teknisk support för att få upp hastigheten."

Hm, vad skall man säga till dem då ? Låter som att du har råkat ut för detta.

ZAMSON:

Är du nöjd med ditt UPC ?

kan du få upc så va väntar du på ???? grymt mycket bättre än vdsl/adsl

24/8

anmäl dig direkt!

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Tyvärr !

Kan inte få UPC

Permalänk
Hedersmedlem

Ring och försök tjata till dig BBB VDSL, om de inte går med på detta (att leverera motsv. tjänst), tycker jag att du ska berätta att du har rätt till hävning av kontrakt pga. väsentliga, för kund negativa, funktions- och specifikationsmässiga ändringar i levererad tjänst.

Permalänk
Avstängd

jag skulle bli sjukt irriterad om jag fick mitt vdsl nerdragerat till adsl ...ring någon ansvarig och förklara för dem att de gör din internet uppkoppling värdelös istortsätt ... man är ju handikappad med så låg ul.

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Avstängd

det är för att folk inte vet så mycket

min tjejs mamma som är tar galet mycket bilder (tänk dig mormors fotoalbum XLL) har förstått hur bra och praktiskt det är med en digitalkameram hon ska givetvis skicka alla bilder till oss bla ... hur kul är det med 1Mbit upload?

efterfrågan kanske inte är så stor nu, men det är bara för att svensson inte vet bättre. en 4/4 eller 8/8 tjänst är ju långt mer användbar än 24/1 eller 10/1 etc ... och sakta men säkert när folk lär sig använda sin dator så upptäcker de bristerna i en sådan tjänst ...

just nu kan ju svensson bara snurfa snabbt till aftonbladet verkar det som
men imorgon vill de använda sin dator till fler saker ....

Visa signatur

Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Avstängd

ja det som kommer ta över är ju udsl istället ... och vanligt folk har behov av högre ul, speciellt om de har en familj och tror att de kan låta ungarna ladda ner samtidigt ...

Visa signatur

Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Jag blir lite trött på de som resonerar, "men tänk på alla andra som inte kan få upload eller bara sitter på 8/1 - ni ska vara glada för 24/1". Själv tycker jag att det är så tråkigt att behöva ta ett steg tillbaka i utvecklingen. Jag satt på 14/14 var supernöjd nu sitter jag på 20/1.. Riktigt sunkigt!

Permalänk
Medlem

Zamson !

Håller med dig Zamson !!!

Sitter idag på 16/14 och det verkar som att jag hamnar på 8/1
när BBB are finished F'ing me in the A

Permalänk
Avstängd

16/14 -> 8/1 schysst nergradering hehe

Visa signatur

Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Yepp !

I got F'ed in the A

Permalänk

Här är en till som blev brutalt rövknullad av bbb.

Hade fungerande 26/26Mbit innan bbb köpte upp bostream, det fungerade felfritt i 6 månader.
Några veckor efter uppköpet började tjänsten strula och jag fick ojämna hastigheter mm. Märkte även att pingen till gateway var betydligt lägre än innan. Ringde och bad dom åtgärda problemen men fick bara byta modem ett par ggr med ett par månaders mellanrum. Problemen blev aldrig lösta och dom även att dom inte ändrat några inställningar trots att det märktes tydligt. Förra veckan slutade tjänsten att fungera, ringde felanmälan igen då och får då höra att jag blivit inkopplad på "adsl2+" utan att någon meddelat mig om bytet. Just nu sitter jag med en lika uselt fungerande adsl2+-tjänst på 6/1Mbit istället för en 26/26Mbit-tjänst. Ringde då och krävde ersättning för dels den dåliga kvaliteten på uppkopplingen sen uppköpet och dels för ett par dagars downtime under det omeddelade bytet av tjänsten. Ville även ha lägre månadskostnad pga den enorma försämringen i kapacitet, allt utan resultat. "Vi har som policy... bla bla bla."
Just nu är jag så förbannad att det inte finns ord för att uttrycka det. Vid uppköpet lovades det dyrt och heligt att ingenting skulle förändras till det sämre för oss gamla bostream-kunder, ingen dålig blåsning. Ska ringa igen på måndag och tjafsa ännu mera och kräva att åtminstonde få bbb vdsl, även om det nu bara är 12/9 och inte 26/26. Får jag inte byta är det ajöss bbb som gäller.

Har en fråga angående detta:
Har bbb rätt att byta ut tjänsten så utan att meddela mig? Jag har ju dessutom flera månader kvar på det 12-månadersavtal jag skrev på för vdsl. I mitt tycke borde detta bryta mot alla regler som finns då dom har åtagit sig att leverera en tjänst som jag beställt.

Visa signatur

Thing weren't better when you were a kid, things were better BECAUSE you were a kid!
WoW: Alenya <Twilight> @ Ravencrest - Night Elf Warrior

Permalänk
Avstängd

står säkert nått i det finstilta ... :/

Visa signatur

Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .Mortimer.
Har en fråga angående detta:
Har bbb rätt att byta ut tjänsten så utan att meddela mig? Jag har ju dessutom flera månader kvar på det 12-månadersavtal jag skrev på för vdsl. I mitt tycke borde detta bryta mot alla regler som finns då dom har åtagit sig att leverera en tjänst som jag beställt.

I avtalet står det att du har köpt tjänsten scream, där ingår VDSL 26/26, VDSL 10/10 och ADSL 8/1, så länge du får nån av dom 3 så uppfyller "bostream" sin ände av avtalet...

Vi lever INTE i konsumentens värld...

Permalänk
Medlem

Just detta...

Citat:

är väldigt upprörande !!!

BBB tog glatt över alla Bostreams kunder men de tog /&!&%#&"%#& inte över något ansvar !

Permalänk

Fick jag 24/1 skulle jag behöva tvätta mig med stålull.
Jag skulle känna mig smutsig in i själen över en sån leecherlina.

Permalänk
Relik 📜

24/1 är inte kul. Tro mig. Uppar du i 80 kan du ladda i 35 typ

MEN flytt till egen lya nästa söndag, då blir det 10/10, beställt och klart..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt att detta ger BBB väldigt mycket Badwill! Är själv inte drabbad (valde 12/9 från början...puh) men på det sätt BBB sköter detta så blir man ju lite orolig för vad de hittar på i framtiden. Tycker generellt BBB blivit mindre kundvänliga (kanske för att de växt sig stora?) med tiden. När jag skaffade min uppkoppling (drygt 1.5 år sedan) så var det väldigt korta väntetider på supporten etc men nu för tiden är det sällan under 20-30 min (kanske fortfarande kort jämfört med andra , but still!). Nej, KLAGA! Går det inte att samla ihop stackars "bostream VDSL:are" och agera mot någon högre upp i organisationen. Det lär ju inte hjälpa att klaga hos supporten...

Bostreamare är väl iofs härdade efter tidigare VDSL-historier!

Permalänk
Avstängd

Vad skulle hända om alla hade 24/1? Allting skulle gå ut helevte! mer UL till folket!
Jag har hellre 2/2 än 24/1. Ja, jag är seriös.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

bbb är ett skämt för fan. aldrig att man beställer ngt från de utsugarna, inne trodde man ju att dom var bra men..

och deras reklma "riktigt bredband" tillåt mig att skratta! riktigt bredband med 24/1 jovisst.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss