Permalänk
Medlem

Router

Hello...

Jag har beställt Telia 24mbit och fick det i dag. När jag tankade märkte jag att jag bara tankade i 1.1mb/s....

Kan det vara routern som ställer till det, om ni har något svar får ni tänka på att jag inte är så "hajj" på routrar, så försök beskriva på svenska

Router: D-Link 604

tack på förhand

Permalänk
Medlem

(ursata franvaron av prickar,sitter i Kuala Lumpur nu)
1,1 mbyte/sek ar 8mbit/sek, sa det ar inte jattefarligt.,inte 24 dock
Men det finns flera mojliga anledningar till lagre hastigheter,
kallan du laddar ifran ar inte snabb nog,
belastning pa natet i allmanhet (alltsa pa telias stationer)
ditt natvarks kort
din router
men bade natverkskortet och routern borde klara minst 11 mbit och du borde kunna komma hogre. Kolla pa tillverkarens sida (routern) vilken hastighet din ska klara. Om du har tradlost natverk sa kan problemet ligga dar ocksa.
Men om du bara har laddat ifran ett stalle eller tyoifran DC eller sa,sa gissar jag pa alternativ 1. Testa att aldda ifran flera kallor samtidigt ioch lagg ihop hastigheterna multiplicera sen det med 8 och se omdu inte ar uppe i runt 24 mbit

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk

Jag är ute på väldigt djupt vatten men jag har kollat upp om 604an då jag känner ett par pers som har den och en av dem strular..
jag har ett minne kvar av att jag läst att den ska klara 8/1 Mbit bra men inget mer enligt spec på den + vad jag läst.

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem

Somsagt, prova utan din router.

Visa signatur

N/A