Permalänk
Medlem

"deamon tools" till mac?

hej,
jag undrar om det finns något liknande program som "deamon tools" till mac?

tack på förhand
mvh jocke

Permalänk
Medlem

toast?

Visa signatur

Take you wonder by wonder
Återinför övriga ämnen
On a magic carpet ride

Permalänk
Medlem

är det lättanvänt?

Permalänk
Medlem

ja

Visa signatur

Take you wonder by wonder
Återinför övriga ämnen
On a magic carpet ride

Permalänk
Medlem

tackar Magikern

men är inte toast ett brännings prog`?

Permalänk
Hedersmedlem

Går det inte att mounta en bin/iso direkt? Det går i andra BSD-varianter iaf.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem

Ulvenstein: märkte du inte att tråden var på fel ställe?

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk

Man behöver inte program som deamon tools för mac, det räcker med att dubbelklicka på image-filen så monteras den.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem

hahha en moderator som missar felpost

Visa signatur

mirkk

Permalänk
Hedersmedlem

Och en till felplacerad tråd.

*tråd flyttad*

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beaatch
tackar Magikern

men är inte toast ett brännings prog`?

Jo, det är ett program för att bränna skivor.
Men Toast klarar av att montera en image också.

Det är extremt lätt att använda.
Helt ofattbart att det är samma företag som gjort Easy CD Creator till windows.

Permalänk
Medlem

starta en terminal annars o kör man mount

Visa signatur

We live in the age o stupidity || SparcStation 20,384mb RAM,1gb disk,2*125mhz, Solaris8
--------------------------------------------------------------------------------------------
Every suicide is a solution to a problem. -- Jean Baechler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gluffis
starta en terminal annars o kör man mount

En tråd är aldrig komplett utan en RTFM

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Ska du montera en vanlig isofil så bör

"mount -t iso 9660 -o loop /vart/isofilen/ligger /vart/du/vill/montera/den" funka.

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scoc
Ska du montera en vanlig isofil så bör

"mount -t iso 9660 -o loop /vart/isofilen/ligger /vart/du/vill/montera/den" funka.

Eller oftast bara dubbelklicka på den

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triumphtiger
Helt ofattbart att det är samma företag som gjort Easy CD Creator till windows.

Har för mig att det var ett annat företag som utvecklade Toast för, som sedan blev uppköpta av Roxio. Så det kanske förklarar en del.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scoc
Ska du montera en vanlig isofil så bör

"mount -t iso 9660 -o loop /vart/isofilen/ligger /vart/du/vill/montera/den" funka.

Jag tror du missade vilket OS det här handlade om. I OS X kör man "hdiutil mount <filnamn>" men det är ekvivalent med att dubbelklicka på filen.

Visa signatur

"`F' is group reply. This is because `G' is for sort and `g' is for get new mail. And `G' is for sort because `sort' used be called `group', and anyway `S' is for save mailbox and `s' is for file message in folder, because `f' is group reply and `F' is group reply including original text."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nillon
Har för mig att det var ett annat företag som utvecklade Toast för, som sedan blev uppköpta av Roxio. Så det kanske förklarar en del.

ÖHuumm!

Roxio köpte Easy CD Creator från Adaptec

Adaptec köpte Easy CD Creator från Corel (och nått annat, två program, CD Creator och Easy CD var det va?)

Toast köptes upp av Astarte

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-Force
Jag tror du missade vilket OS det här handlade om. I OS X kör man "hdiutil mount <filnamn>" men det är ekvivalent med att dubbelklicka på filen.

oops, my bad

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem

mount funkar på min OSX har jag för mig, men visst, man dubbelklickar bara, det är enklare

Visa signatur

We live in the age o stupidity || SparcStation 20,384mb RAM,1gb disk,2*125mhz, Solaris8
--------------------------------------------------------------------------------------------
Every suicide is a solution to a problem. -- Jean Baechler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
ÖHuumm!

Roxio köpte Easy CD Creator från Adaptec

Adaptec köpte Easy CD Creator från Corel (och nått annat, två program, CD Creator och Easy CD var det va?)

Toast köptes upp av Astarte

Nice try, men det är faktiskt felaktigt.

Adaptec spann av hela CD-programvarubiten i ett separat företag som de döpte till Roxio. Roxio fick ta över Easy CD Creator samt Toast. Toast hade Adaptec förvärvat genom att tidigare köpa företaget som utvecklat det. Minns dock inte vad det företaget hette.

Easy CD Creator har alltid hetat Easy CD Creator, och det var faktiskt rätt easy att använda i början innan Adaptec började proppa bloat i det. Det var ett mysigt litet program som man fick med första generationens CD-brännare omkring '97 nån gång. Sen så började ju brännare bli mer populära iom att priset sjönk så därför plöjde Adaptec ner lite resurser i att öka storleken på det.

Corel har aldrig varit inblandat i nånting av detta.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isecore
Nice try, men det är faktiskt felaktigt.

Adaptec spann av hela CD-programvarubiten i ett separat företag som de döpte till Roxio. Roxio fick ta över Easy CD Creator samt Toast. Toast hade Adaptec förvärvat genom att tidigare köpa företaget som utvecklat det. Minns dock inte vad det företaget hette.

Easy CD Creator har alltid hetat Easy CD Creator, och det var faktiskt rätt easy att använda i början innan Adaptec började proppa bloat i det. Det var ett mysigt litet program som man fick med första generationens CD-brännare omkring '97 nån gång. Sen så började ju brännare bli mer populära iom att priset sjönk så därför plöjde Adaptec ner lite resurser i att öka storleken på det.

Corel har aldrig varit inblandat i nånting av detta.

Nice try själv, Roxio kanske är en avknoppning av Adaptec, men både Toast och Easy CD creator är uppköp av andra företag (för typ flera år sen). Roxio är inte ens helägt av Adaptec...

Första generationens CD-brännare kom inte 97, dom kom klart tidigare än så.

Corel CD Creator, for 16- and 32-bit Windows, was a very nice piece of work that Adaptec bought and refashioned into Easy CD Pro

....

http://www.adaptec.com/worldwide/support/drivers_by_product.j...

Varför tror du toast heter Astarte Toast 3 där?

"On the software side, don't forget Incat Systems, a small Italian firm producing a recording software called Easy CD. Later purchased by Adaptec, Easy CD is now Easy CD Creator, the most widely used recording software in the world. Adaptec buttressed its product line by later purchasing Corel's CD Creator and Astarte's Toast. "

Ge upp att säga att man har fel när du har SÅ JÄVLA FEL själv.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Catfight!

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se